PDA

View Full Version : Herontdekking van de maand: Psychotic Waltz



FNaRK
28 mei 2003, 13:18
:-D Heeft wel iets om je stoffige CD collectie af en toe door te spitten; kwam net een bijna vergeten juweeltje tegen:
http://hoffmanshome.com/prog/Psychotic_Waltz.jpg

"Into the Everflow" van Psychotic Waltz (1992), wat een meesterlijke CD met als absoluut hoogtepunt de nummers Ashes en Out of Mind.... :lp:

Stevige progressieve metal, geniale dubbele partijen, redelijk bizarre tempowisselingen, behoorlijk hoog trip / LSD gehalte...

Nog meer liefhebbers ?

Harry
28 mei 2003, 13:38
bij het zien van het hoesje haak ik af.....
doet me denken '80's metal :P

FNaRK
28 mei 2003, 13:44
dan ben je behoorlijk kortzichtig....

helleke
28 mei 2003, 14:10
Euhhh Roadkill......das de foto van Bleeding uit 1996,maar inderdaad,geniaal is tie wel.Zoals alle andere cd's trouwens.

Heb ze 1 keer gezien in Staddijk Nijmegen.Dat die gitarist in de rolstoel t podium op kon komen :D

Zet m weer ff op... :zz:

....en inderdaad, als ik eerst naar een hoesje moest kijken om een cd te kopen had ik er niet veel gehad :razz:

FNaRK
28 mei 2003, 15:13
kon zo gauw geen foto vinden van Into the Everflow...
had ook niet gedacht dat iemand dat zou merken :-D

Kep ze twee maal mogen aanschouwen, inderdaad met de gitarist in de rolstoel....briljante gitarist trouwens 8-)

stringer
30 mei 2003, 22:51
Ha ook nog mensen met smaak hier 8-) PW was een wereldband. Ik vind de eerste cd het beste (a social grace). De productie sucks, maar de songs en het gitaarwerk zijn geweldig. Trouwens de eerste solo cd van de gitarist, Black Star, is ook geweldig. (hier krijg je iedreen totaal waanzinnig mee)

Ik heb ze in Rotterdam zien optreden, maar toen was de zanger niet goed bij stem en de gitarist was duidelijk in hogere sferen. :roll:

E.Smit
22 juni 2003, 19:11
Hij is alleen volgens mij nergens verkrijgbaar in ieder geval
niet op bol.com.

helleke
23 juni 2003, 13:05
Bij je plaatselijke cd-boer moet je m gewoon kunnen bestellen.Bij Bol.com heb ik nog nooit kunnen slagen :D

musicmaniac
7 juli 2003, 10:13
Nieuwsgierig geworden heb ik ff Kazaa laten spitten, maar helaas, die vond niks ...

FNaRK
12 juli 2003, 13:31
lege CD naar mij --> volle CD retour ??

helleke
14 september 2003, 12:12
Nog maar ff een topic van Roadkill uit de motteballen gehaald :D Voor diegene met een goede smaak moeten ook eens luisteren naar Dead Soul Tribe.Vooral bij de laatste cd Murder of Crows spatten de Psychotic Waltz invloeden ervan af!! Natuurlijk heeft Buddy Lackey een dikke vinger in de spreekwoordelijke pap gehad! Kippevel cd! :razz:

FNaRK
15 september 2003, 16:57
die tip had ik al eerder gehad....ik ga idd maar eens luisteren :D