PDA

View Full Version : Ovation Celebrity CC67 (23+ jaar oud) - waarde?



jefrike
20 september 2011, 20:35
Ik ken een dame die een gitaar verkoopt. Ovation Celebrity, maar meer weet ze niet. Wat weet/beweert ze nog:

- ze had ze zelf tweedehands gekocht, 23j geleden
- ze was toen (NIEUWPRIJS) zo'n 20 duizend belgische frank waard (dat is nu vijfhonderd euro)

Volgens mijn uitgebreide googlekwaliteiten zou het Ovation Celebrity CC67 zijn.

Ze ziet er vrij goed uit en is volgens de dame "nauwelijks bespeeld en heeft de hele tijd in de woonkamer gestaan, dus zou nog goed moeten spelen"

Wat is dit ongeveer waard?
Ik weet het zelf echt helemaal niet, vandaar antwoord graag ;)

Is het rond de 50-100 euro?
Of moet ik eerder denken aan 200+?

Geen flauw idee, zeggen jullie het maar...

Alvast bedankt ;)

beruk
20 september 2011, 21:16
Op deze prijslijst (http://www.ovationfanclub.com/files/prices.asp) kun je zien dat ze tussen 83 en 93 zijn geproduceerd met en prijs tussen $315 en $499.
Hier (http://www.ovationguitars.com/archive/guitar/celebrity_cc67) de originele specs. Zeker niet het top segment van ovation.
Ik zie ze na enig zoeken voor rond de $100 in amerika te koop staan. Dat ie al jaren in de huiskamer staat hoeft zeker niet een pré te zijn. Wie weet heeft de kat er tegen aan staan zeiken en heeft de gitaar vocht schade...
ik zou er mits in goede staat (piezo element moet ook werken!) er €100 voor geven.

jefrike
20 september 2011, 22:02
okee, alvast hartelijk bedankt voor deze reactie. ze bevestigt mijn vermoedens en eigen googlewerk.
ik had zelf gedacht er rond de 90 euro aan te gaan geven

de dame zei dat ze de gitaar in 1988 tweedehands kocht, en dat de nieuwprijs toen 20.000 frank was. de gitaar is dus van voor '88 (= dus met een nieuwwaarde toen onder de 400 dollar volgens jouw tabel. dit kan zeker kloppen met 20.000FR, aangezien de dollar toen ongetwijfeld een stuk hoger stond)

ook de huidige prijs van 100 dollar in de VS zal min of meer kloppen: ik zag zelf al prijzen tussen 100 en 140 dollar (= ongeveer 70 tot 105 euro)


ze hoopt er 300-350 voor te krijgen, maar ik weet niet of ze zelf ook op onderzoek gegaan is of niet en waarop ze die prijs baseert... die prijs is in elk geval boven het budget.

90 (wat ik zelf al voorgesteld heb) lijkt me nu dus wel een redelijk voorstel, maar ik heb geen idee of ze daarmee akkoord zal gaan :)

als ik ze koop is het aan ongeveer die prijs, en dan kan ik in elk geval wel even vooraf bekijken... ik ken zelf helaas vrij weinig van gitaren en speel zelf geen noot (ik koop deze gitaar voor mijn broer), maar waar moet ik dan zoal op letten met dat piezoelektrisch spul? Nog andere tips?


Thanks

jefrike
20 september 2011, 22:08
net even gekeken en 20.000BFR kon in die tijd wel kloppen... de dollar sprong toen alle kanten uit dus elk bedrag tussen 8.000 en 30.000 is in principe mogelijk in die jaren... :seriousf: