PDA

View Full Version : Pedaal voor een Bassman?



Ijselrobo 07
20 september 2011, 17:30
de rhythm gitarist in mijn band is in het bezit van een PRS, een Fender Bassman ten en een-of-andere overdrive van digitech. maar hij wil nu een andere versterker kopen omdat zijn setje niet lekker kan schreeuwen volgens hem, dus ik zei hem, dat een ander pedaal beter en goedkoper is.
maar alleen heb ik geen idee welk pedaal nou goed is voor een rock-spelende rhythm gitarist met een bassman ten en een PRS met 2 P-90's. zelf dacht ik aan dit pedaal (http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Effecten/Boss-ST-2-Power-Stack-/art-GIT0020115-000), maar weet niet of dit een goede keuze is?

dus laat maar wat horen :ok:

RoelSmoel
20 september 2011, 22:10
MXR Custom Badass '78 distortion, en dan gewoon niet meer verder kijken:chicken:

Mitch
20 september 2011, 22:16
Hij moet van jou goedkoper kunnen dan Digitech? Ik ben even niet aangesloten...
Maar effe serieus: hoe moeten wij nou weten of hij nu een Bad Monkey, een Grunge Box, Hot Rod of Distortion Factory heeft?

driftkop
20 september 2011, 22:18
Let op, een Bassman 10 is wat anders dan een Bassman, dus pedalen die lekker klinken op een Bassman klinken misschien heel anders op een Bassman 10.

arcane
20 september 2011, 22:19
Hij moet van jou goedkoper kunnen dan Digitech? Ik ben even niet aangesloten...
Maar effe serieus: hoe moeten wij nou weten of hij nu een Bad Monkey, een Grunge Box, Hot Rod of Distortion Factory heeft?

Volgens mij heb je het verkeerd begrepen. Een ander pedaal is goedkoper dan een andere versterker.

scabiosa
21 september 2011, 09:15
een muffje is altijd lekker doch misschien wat extreem, een blues driver doet het op een bassman ook zeer goed en is goedkoop, of een dirty little secret of een lekkere fuzzface of.... of....
gewoon een leuke drive of fuzz of zo?

die boss stack klonk wel goed toen ik hem es probeerde maar voelde ondanks alles toch wat kunstmatig...

Buzzel
21 september 2011, 10:16
Let op, een Bassman 10 is wat anders dan een Bassman, dus pedalen die lekker klinken op een Bassman klinken misschien heel anders op een Bassman 10.

Wat is het verschil tussen een bassman 10 en een een basmann 100? als ik wat google zie ik al resultaat zon ontilbare combo versterker. Maar het lijkt me dat het versterker gedeelte zelf toch vergelijkbaar is met een bassman100.

allochthomas
21 september 2011, 10:43
Brunetti mercury of vanilla box, heerlijk smoothe distortion. De mercury box heeft wel meer gain en compression dan de vanilla box.

Il_Falco
21 september 2011, 16:00
hangt ervan wat hij zoekt.

Milde drive: Hardwire Cm-2, OCD,
Iets harder: '78 badass disto, RAT, Blackstar pedalen

Van horen zeggen zijn die nieuwe Jet city pedalen wel goed.

The Unforgiven
21 september 2011, 17:38
Zit het probleem niet in zijn p90's? Zou niet mijn eerste keuze zijn om eens lekker te gaan scheuren.

TimS
21 september 2011, 17:44
Ik vraag me af of een pedaal wel inderdaad de beste oplossing is voor een gitarist in een rock band, waarom denk je dat?

Mitch
21 september 2011, 18:10
Let op, een Bassman 10 is wat anders dan een Bassman, dus pedalen die lekker klinken op een Bassman klinken misschien heel anders op een Bassman 10.


Volgens mij heb je het verkeerd begrepen. Een ander pedaal is goedkoper dan een andere versterker.

Bedankt voor de vertaling :chicken: Posts zonder hoofdletters en halve interpunctie nodige nooit echt uit tot goed lezen, dat blijkt maar weer. We hebben het dus over een silverface 100W bak met 4x10s? Met zo'n middle of the road PRS ding erin. Hmmm, de amp iets puntig, de gitaar iets zompig... dat zou elkaar redelijk in balans moeten houden. Daar kun je best een mid-sxchreeuwerige distortion tegenaan gooien. Maar dan nog is het wel prettig om te weten wat het huidige pedaal is :listen:

Ijselrobo 07
26 september 2011, 07:31
Gisteren heb ik even met de gitarist zijn digitech pedaal mogen kloten, en het kost me echt moeite om er een schreeuw uit te krijgen en alle geluiden klonken erg scherp.. (het was een RP155)
maar met zijn gitaar (een PRS SE Soapbar in 't zwart) was niks mis, want die ging wel makkelijk schreeuwen als ik 'm op mijn eigen set gebruikte (JTM45 + HT-Dual)

Rinze
26 september 2011, 07:57
Bla silverface 100W bak met 4x10s? Blabla
70 watt, geen 100.

Mitch
26 september 2011, 11:05
De RP-serie is grotendeels starters budget crap. Verwacht daar dus geen wonderen van in een bandsetting, ze zijn leuk voor thuis. Ieder willekeurig pedaal zal beter klinken. Nou ja, misschien de Digitech Death Metal of de Boss HM2 niet... :D