PDA

View Full Version : de bruiloft...



big dooley
20 september 2011, 16:14
http://www.youtube.com/watch?v=iFkX1oYq6bw

macwilliams
20 september 2011, 17:29
Van jou?:crazyhappy:

Vet tof geweldig gaaf en meer van dat soort superlatieven.

Ook ale het niet van jou is trouwens.:ok:

big dooley
20 september 2011, 17:47
Van jou?:crazyhappy:

Vet tof geweldig gaaf en meer van dat soort superlatieven.

Ook ale het niet van jou is trouwens.:ok:

yep... van mij ;)
sommige mode's komen wat minder uit de verf dan ik dacht (compressie van youtube en andere programma's oa.), maar #34 bijvoorbeeld juist weer erg goed... het is altijd afwachten.. :)

bass blom
20 september 2011, 17:49
vette shit man :D

big dooley
20 september 2011, 18:07
vette shit man :D

jaja... die P-rails van je doen hun werk goed ;)

macwilliams
20 september 2011, 18:14
yep... van mij ;)
sommige mode's komen wat minder uit de verf dan ik dacht (compressie van youtube en andere programma's oa.), maar #34 bijvoorbeeld juist weer erg goed... het is altijd afwachten.. :)

Ik kan toch een aardige indruk krijgen van het geluid.

Prails zijn wel tof ik heb er zelf ook twee paar van icm de tripleshot ringen.

Rinze
20 september 2011, 18:32
Als ik het filmpje op Youtube bekijk krijg ik een melding dat het geluid is uitgezet, hoor ook niks. Hier wel, vreemd genoeg.

bass blom
20 september 2011, 18:44
ja vaag :D


MEDEDELING Deze video bevat een audiotrack waarvoor niet door alle houders van auteursrecht toestemming is gegeven. Het geluid is uitgeschakeld. Meer over auteursrecht

:dontgeti:

big dooley
20 september 2011, 18:51
wel godverredomme...

barno
20 september 2011, 18:52
ja vaag :D



:dontgeti:

geen ZZ top of ander bekend spul gebruiken als generiek muziek. iets dat wat minder bekend is, herkent de youtube software niet. dit wel en dan schakelt ie het geluid uit

Mitch
20 september 2011, 19:01
WHAT? Als je gewoon een demo maakt en het zelf speelt dan haalt -ie het geluid eraf?!?!

bass blom
20 september 2011, 19:04
nee volgens mij heeft hij bestaande stukjes gepakt bij in en uittro.
maar dat de video het in de embed nog wel doet vind ik raar.
hebben we hier een ubuis lek ontdekt? :D

big dooley
20 september 2011, 19:07
geen ZZ top of ander bekend spul gebruiken als generiek muziek. iets dat wat minder bekend is, herkent de youtube software niet. dit wel en dan schakelt ie het geluid uit

nee, ging volgens mij om het laatste stukje van hendrix... ik snap alleen niet dat de video hierboven nog wel werkt?

Mitch
20 september 2011, 19:30
O, de achtergrondmuziek? Dan snap ik het.

Maar goed, on topic: tof dat je zoveel moeite hebt gedaan voor de demo. Erg verzorgde clip, al had het begin iets vlotter gekund. De sounds zijn denk ik gewoon mijn smaak niet helemaal. De YT compressie kan ik inmiddels wel redelijk doorheen luisteren (helaas de standaard tegenwoordig), maar die JVM...ik vind het nog steeds niks bijzonders. Die #34 setting wel. Als dat ook op de JVM was dan was dat de enige.
Wat me wel opviel aan de gitaar afgezien van de P Rails waar ik niet zo'n fan van ben: gebruik je nou bariton snaren van 012 tot 068? Lijkt me wel vrij heavy voor riffwerk. Ik weet dat het klankverschil versterkt nog wel meevalt van 046 naar 052, maar hoe is dat bij jou?

big dooley
20 september 2011, 19:37
O, de achtergrondmuziek? Dan snap ik het.

Maar goed, on topic: tof dat je zoveel moeite hebt gedaan voor de demo. Erg verzorgde clip, al had het begin iets vlotter gekund. De sounds zijn denk ik gewoon mijn smaak niet helemaal. De YT compressie kan ik inmiddels wel redelijk doorheen luisteren (helaas de standaard tegenwoordig), maar die JVM...ik vind het nog steeds niks bijzonders. Die #34 setting wel. Als dat ook op de JVM was dan was dat de enige.
Wat me wel opviel aan de gitaar afgezien van de P Rails waar ik niet zo'n fan van ben: gebruik je nou bariton snaren van 012 tot 068? Lijkt me wel vrij heavy voor riffwerk. Ik weet dat het klankverschil versterkt nog wel meevalt van 046 naar 052, maar hoe is dat bij jou?

yep, ik gebruik baritons in gewone stemming... ik vind dikke snaren gewoon lekker :) heb al eens eerder elixers gehad en die vond ik altijd geweldig klinken, maar ze waren nogal erg duur in de winkel... tegenwoordig bestel ik ze via internet en dat scheelt nogal

Mitch
20 september 2011, 20:22
Maar wordt de sound er ook wat heavier mee of gewoon strakker?

big dooley
20 september 2011, 20:27
Maar wordt de sound er ook wat heavier mee of gewoon strakker?

met high gain maakt het mijns inziens weinig uit... wel iets meer sustain... de magneten hebben minder vat op het afdempen, omdat er meer massa beweegt denk ik...
echter crunch vind ik het een verbetering... wat organischer zeg maar en het speelt voor mij lekkerder... .009 voel ik niet

big dooley
21 september 2011, 01:17
ok, bewerkte versie online gezet :)
heb er nu een stuk eigen werk op gezet... was nog uit de tijd dat ik een DSL had

Henri H
21 september 2011, 09:00
Zo! Gisteren dat mega-rack van Liquid Metal (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?70333-Foto-s-van-jouw-rack&p=2707885&viewfull=1#post2707885), nu deze rig.
Klinkt trouwens goed, hoewel ik ook niet meer zo gecharmeerd ben van de JVM.
Die Les Paul klinkt goed, en spelen kun je ook!

Petje af voor dit filmpje, en je setup.

Baker
21 september 2011, 09:03
maar #34 bijvoorbeeld juist weer erg goed...

Vette shit! ziet er echt impressive uit, en het klinkt ook tof. Nog redelijk eenvoudig pedal board ook, dus dat werkt lekker denk ik.

1 vraagje, wat is #34?

big dooley
21 september 2011, 16:23
1 vraagje, wat is #34?

#34 is een mode op de AFD100 en is een 1 op 1 kopie (signaalgewijs) van de gemodificeerde JCM800 2203 (genaamd #34), die slash heeft gebruikt voor al zijn opname's na appetite for destruction... het wordt ook wel eens omschreven als de use your illusion sound...
met de ontwikkeling van de AFD100, kwam santiago (de ontwerper) op het idee om deze mode in te bouwen, aangezien hij vrijwel geen consessie's hoefde te doen aan het originele idee... (het geluid krijgen wat slash had op appetite)

de #34 mod hield in dat een paar componenten rond de gainstages een andere waarde kregen om zo meer gain uit de preamp te halen... signaalgewijs, ligt crunch orange van de JVM dichter bij de preamp van een originele 2203...
in de komende satriani sig JVM wordt crunch orange een 1 op 1 kopie van de 2203 preamp, terwijl crunch red een kopie wordt van de AFD-mode, die op de AFD100 zit

Baker
21 september 2011, 16:40
Ok, betekent dat dan dat je op die satriani sig een vette solo kunt trekken, zonder OD1 of OD2 te gebruiken?

Heb de JVM al een tijdje geleden verkocht. Maar ik baalde er destijds flink van dat crunch red met een tubscreamer veel en veel beter klonk voor solo's dan de toch redelijk gecompresste OD kanalen....

edit: ik baalde er niet echt van, want het werkte prima met die tubescreamer, maar het had tot gevolg dat ik de OD kanalen gewoonweg niet gebruikte, en dat is toch niet het idee van een 4 kanaler: twee kanalen + een pedaaltje gebruiken..

big dooley
21 september 2011, 17:24
Ok, betekent dat dan dat je op die satriani sig een vette solo kunt trekken, zonder OD1 of OD2 te gebruiken?

Heb de JVM al een tijdje geleden verkocht. Maar ik baalde er destijds flink van dat crunch red met een tubscreamer veel en veel beter klonk voor solo's dan de toch redelijk gecompresste OD kanalen....

edit: ik baalde er niet echt van, want het werkte prima met die tubescreamer, maar het had tot gevolg dat ik de OD kanalen gewoonweg niet gebruikte, en dat is toch niet het idee van een 4 kanaler: twee kanalen + een pedaaltje gebruiken..

wellicht vind je de OD-kanalen wel lekker bij de satriani sig... de poweramp is veel minder stijf en de hoeveelheid gain die eruit getapt kan worden is flink teruggeschroeft

maar goed, de veranderingen kun je ook horen van onze spaanse meastro zelf... wel goed luisteren, santiago heeft nogal een flink spaans accent :)

http://licklibrary.ceros.com/iguitarmag/iguitar/iguitar/magazine/guitar/interactive/maga/issue2/page/102/

(ff de button aanklikken boven de marshallcombo...)

Mitch
21 september 2011, 17:59
O, dat was dus toch de AFD. Sja, dan is het officieel: ik vind de JVM niks :makeup:

big dooley
21 september 2011, 18:09
O, dat was dus toch de AFD. Sja, dan is het officieel: ik vind de JVM niks :makeup:

ieder z'n smaak...:stop: