PDA

View Full Version : Welke modeler



Nocki
20 september 2011, 16:51
Hi,

Aangezien ik me al een tijdje niet meer heb geintereseerd voor modeling ben ik niet echt meer op de hoogte van wat er speelt.
De 11r voelde wel prettig aan toen ik deze 5 minuten probeerde. De Vetta voelt totaal niet lekker aan toen ik die had...
Wat is er op dit moment op de markt wat wel lekker speelt?
De bedoeling is om een keertje ermee op de buhne te staan met in ear.
Clean, Drive, highgain, chorus, (tap)delay en reverb is het enige wat nodig is...

DemolitionColorScheme
20 september 2011, 22:38
Je bent op de hoogte van de Fractal Audio Axe-Fx Standard / ULTRA / II?

Mitch
20 september 2011, 23:07
Dat is de juiste keus als je alleen een keertje ermee wil optreden en clean, drive, high gain, chorus, delay en reverb nodig hebt? :seriousf: Tenminste, zo lees ik het. Maarrrr....bedoel je dat zo, Nocki? Is het voor incidenteel gebruik (en dus ook niet te gek prijzig) of wil je er serieuzer werk van maken?

peter_heijnen
22 september 2011, 10:50
Nocki, check eens een van de vox tonelabs.

Nocki
22 september 2011, 11:08
Hi... Misschien goed om toch meer info te geven.

AxeFX en 11R ken ik natuurlijk. Er zijn een hoop units zoals de Tonelab van Vox en de GT pro van Boss die laag iin prijs zitten en voldoende doen kwa optie.
Van die laaggeprijsde dingen heb ik geen idee wat het is. Ik heb me er gewoon nooit in verdiept.

De bedoeling is om straks eens een enkele keer direct in te pluggen naar de PA en de dan gewoon over de monitor te spelen (of in eventueel in ear).

Het mooiste vindt ik zelf rackgear. Wireless erin, tuner erin en de unit zelf... Nog een midi pedaal erin en klaar maar ik weet dat ik dat al heel snel flink aan het investeren ben in dubbele gear dus het mag eventueel ook een floorboard zijn.

Het belangrijkste is gewoon de feel. De Cube 30 die ik had speelde heel lekker en ik ben een fan van Roland producten kwa sound en feel (erg netjes) dus ik hoopte dat een van de Boss/Roland units met COSM ook geschikt zou zijn... Ik heb alleen geen idee..

Bedankt jongens!

peter_heijnen
22 september 2011, 11:16
Het belangrijkste is gewoon de feel.
Dat zeg ik, tonelab! ;)

tomdiedom
22 september 2011, 12:24
Niet een modeler, maar is een koch pedaltone met wat effecten in de loop niet een idee?

Nocki
22 september 2011, 13:01
Hi,

Een pedaltone met fx is het voor mij niet. In dat geval kan ik net zo goed mijn rack met Palmer hiervoor gaan gebruiken. De bedoeling is geen losse dingen... Maar alles makkelijk en snel aansluiten.

Gitaar-> unit -> PA

De tonelab heb ik gevonden... Maar welke moet ik hebben.

Ik zie er ook geen XLR op zitten voor naar de pa. Zijn dit units die ik direct naar pa kan gebruiken of zijn ze toch meer bedoeld in icm een gitaaramp?

peter_heijnen
23 september 2011, 12:36
Begin eens met die EX zou ik zeggen. :)

Is 'by design' geschikt voor de PA, maar wil je stereo dan moet je wel even met een verloopje aan de gang, da's wel een lichte 'bummer'.