PDA

View Full Version : Buizentop gezocht. Orange Dual Terror?



MuseFan
20 september 2011, 14:17
Ik speel nu op een Marshall jcm2000, de DSL401 versie. Een versterker waar ik tevreden over ben. Heb 'm al een tijdje en ik heb er nooit problemen mee gehad. Voldoet prima aan mijn eisen, geluid is mijn ding wel. Kan op laag volume ook nog een heel redelijk geluid voortbrengen en is live ook prima te gebruiken.

Wat me echter wel in de weg staat is dat ik er aardig veel mee moet reizen. Ik wil thuis kunnen spelen, in onze oefenruimte en soms bij vrienden thuis. Aangezien de DSL toch een combo is, brengt dat heel wat sjouwwerk met zich mee, wat niet altijd even makkelijk is. Een tweede versterker erbij kopen is geen optie. Daarom zit ik te denken om over stappen naar een head + cabinet. Voordeel: Je hoeft enkel nog de top mee te slepen en niet een veel grotere combo.

Nu zou ik natuurlijk heel makkelijk en vertrouwd een Marshall DSL50/100 head kunnen kopen, aangezien de DSL401 goed bevalt, maar het lijkt me ook wel erg leuk om wat nieuws te proberen.

Nou viel mijn oog op de Orange Dual Terror, waarvan ik er eentje nog op marktplaats o.i.d. hoop te vinden. Kleine draagbare versterker en klinkt waanzinnig. Dat schakelbare wattage spreekt me aan, omdat ik 'm ook thuis wil gebruiken. I know, het is toch wat heel anders dan mijn DSL.

Heb 'm nog nergens kunnen testen, maar wat ik tot nu toe gehoord heb op internet klinkt erg goed.

Hoeft absoluut niet nieuw te zijn, ben tenslotte student ;-) Ik kan mijn DSL401 verkopen voor 400,- , aangezien de staat waarin deze verkeerd. Ik wil er op zich nog wel 100 euro bij leggen, rond €500,- is echt mijn maximum, het liefst voor iets minder. Een gebruikte DT zou voor dit bedrag mogelijk moeten zijn. Cabs heb ik dus al staan, daar hoef ik geen geld meer aan uit te geven.

Heeft iemand ervaring met de DT? Of heeft iemand nog tips voor andere tops die iets voor mij zouden zijn?

Epii
20 september 2011, 15:28
Wat wil je er mee spelen? Op redelijk volume ga je er geen clean uithalen denk ik, het is wel een high gain amp.

muziekschuur
20 september 2011, 15:37
Ik zou die Marshall gewoon houden...
Een solidstate combootje voor af en toe is ook ok.
De nieuwe fender Mustangś doen vanalles zijn klein compact en gaan hard genoeg.
En anders een Fame GTA15. Betaalbaar buizencombo. Klein en met een pedaaltje ervoor zijt ge DE MAN.

MuseFan
20 september 2011, 17:05
Het moet wel echt een top zijn, anders zou ik niet overwegen om m'n combo weg te doen ;-) Eigenlijk is dat de enige reden.

Op podiumvolume zal ik weinig clean nodig hebben... En de enkele keer dat het zal moeten, kan dat ook door gewoon m'n volume terug te rollen. Tenminste, dat doe ik nu altijd.

Ik wil er gewoon een lekker vieze vette scheur uit kunnen halen, beetje lastig te omschrijven. Denk aan Jack White/White Stripes.

Brum
20 september 2011, 17:38
Kijk in dat geval absoluut even naar de TH30H, als het dan perse een top moet worden. Die is wat mij betreft beter dan de Dual Terror, hoewel ook niet verkeerd. De zeldzame cleans die je gebruikt zitten er ook nog 's in.