PDA

View Full Version : Welke EMG voor les paul?



ash
28 mei 2003, 13:17
Ik ben van plan om EMGs in mijn les paul te laten zette. Ik heb een all mahogany les paul (geen maple top). Ik speel voornamelijk hard rock/metal dus zat ik er aan te denken om een EMG-81 in de brug te zetten. Ik zit nog te twijfelen wat er in de halspositie moet komen. De opties zijn EMG-85, 60 of 89. Dus als je ervaring hebt met EMG elementen stel ik jullie suggesties zeer op prijs. Als iemand er trouwens een te koop heeft laat het me a.u.b. ook ff weten.

Soulflyhigh
28 mei 2003, 14:03
81 Brug 85 Nek is wel cool :-D Zakk Wylde :gitarist: !!!

strakke joekel
28 mei 2003, 14:13
een maple top zorgt wel voor hoog
met een all mahogany en een paar vette emg's word het mischien wel heel zompig vooral in de neck positie
had die the paul ook last van,zakk heb 't ook maar die heeft wel een maple top , scheelt echt veel

ash
28 mei 2003, 14:31
een maple top zorgt wel voor hoog
met een all mahogany en een paar vette emg's word het mischien wel heel zompig vooral in de neck positie
had die the paul ook last van,zakk heb 't ook maar die heeft wel een maple top , scheelt echt veel

daarom dacht ik dat een EMG81 wel vet zou zijn voor de brug. Die heeft al veel hoog. (of zit ik verkeerd :-( )

strakke joekel
28 mei 2003, 14:34
bij de brug zal wel meevallen, maar ik had 't over de neck :-D

ash
28 mei 2003, 14:42
bij de brug zal wel meevallen, maar ik had 't over de neck :-D

EMG 60 in de neck dan? Heb gehoord dat die weer klinkt als een single coil. (ongeveer)

strakke joekel
28 mei 2003, 15:01
die ken ik nie :oops:

wat ook vet is (en heeft meer hoog en is rete strak)een dimarzio tone zone

Lacrymosa
28 mei 2003, 17:05
Maar je moet geen Tone Zone in de nek gaan zetten, kan je beter een Air Norton nemen

CheerS!!

FragDaddy
28 mei 2003, 19:42
81/85 (volgens mij is er ook een 'zakk wylde' setje leverbaar, met langere potmeters enzo, schroef je zo in je les paul)

MegaDrive
28 mei 2003, 20:05
Ik vind EMG's in een all mahogany Gibson een beetje jammer. Je verliest de klankeigenschappen van de gitaar omdat de EMG's heel erg compressed klinken. Anderen noemen het karakterloos. Ik zou het ook voor een deel van je versterker laten afhangen. Wil je nét die extra trap onder de kont van de pickups hebben of neem je een opener element en draai je wat meer gain erin... Succes met je keuze. Ik heb Steve's special en air norton (diMarzio) in mijn Epi en dat klinkt erg goed. Is dezelfde pu-combinatie die Petrucci vroeger gebruikte.

Sicky61
30 mei 2003, 16:41
ik heb jackson elementen uit een oude(eind 80er jaren) charvel in een tokai les paul(1982).Onverslaanbaar vet :wink: Die zijn 2e hands nog wel te koop voor zo'n 40 pleuroos/ stuk.De emg's die zakk gebruikt blazen ook wel lekker. suck6 ermee

shredneck
30 mei 2003, 17:24
ik heb dus die emg zakk wylde set in mijn les paul standard, een gibson uit '90. dat emgs karakterloos klinken is echt pure onzin, zeker als je metal speelt is dit een mooi uigebalanceerde pickup die goed overweg kan met de overdrive van je amp/pedalen. de 81 zou ik niet clean mee gaan spelen, dat klinkt niet mooi. ik heb dus de 85 in de hals positie en voila, dat is een fuckin' killer clean geluid en overstuurd is dit de leadsound waar al veel mensen naar zoeken.(zocht er ooit iemand naar het sologeluid van Children of Bodoms zanger/gitarist?)

Gerrekat zal je een stel bill lawrences aan willen praten, maar ik zweer bij emgs, net als Hanneman en King(en Zakk) hehe.