PDA

View Full Version : handgemaakte 'recto' op marktplaats; the Edge I (niet van U2!)???



Orpheo
19 september 2011, 16:28
Heren, op marktplaats staat een handgemaakte 'recto'.


http://link.marktplaats.nl/479458056

wat denken jullie er van? ik heb grotere foto's gekregen, en daarop staat 'the edge I' (of II kan 't niet goed zien, vage foto). wat maken jullie daarvan?

caliban
19 september 2011, 16:39
Is in een ander topic al een keer voorbij gekomen. De elektronica ziet wat rommelig uit, maar dat lijkt me normaal aangezien het om een ptp-achtige channel-switcher gaat.

Orpheo
19 september 2011, 17:31
Is in een ander topic al een keer voorbij gekomen. De elektronica ziet wat rommelig uit, maar dat lijkt me normaal aangezien het om een ptp-achtige channel-switcher gaat.

oh werkelijk? totaal gemist! hoe oud is dat topic? kan je me de link geven?

bass blom
19 september 2011, 17:34
ja dat is wel wat voor jou orph :D

Orpheo
19 september 2011, 17:37
ja dat is wel wat voor jou orph :D

t lijkt me een leuk ding, wel aardig. maar ik wil er meer over weten. en ik kan dat topic niet vinden...

allochthomas
19 september 2011, 17:39
Ik denk waar Caliban op doelt is een post die ik maakte in een topic van iemand die het mesa geluid zocht met een klein budget. Versterker staat al een tijdje op marktplaats en ik denk dat je er alleen achter gaat komen of het wat is door te testen.

*edit: ik zie trouwens dat er geen tube recto op zit.

bass blom
19 september 2011, 17:41
heb je wel eens een echte gehad?
vond ik de meest indrukwekkende amp die ik ooit had.
clean wel erg veel ruis, een vroege had ik, nieuw in 1995 gekocht
3595 gulden :dontgeti:
maar dat je een opgedrukte G snaar in je broekspijpen kon voelen had ik niet eerder meegemaakt :D

allochthomas
19 september 2011, 17:44
Was de meest lompste versterker die ik ooit gehad heb. De recto is als een bulldozer met een raket er op gemonteerd, alles behalve subtiel.

bass blom
19 september 2011, 18:25
en toen ik hem verkocht, aan een gast die om hem te testen een tall mesa 412 kast meenam sprongen de tranen in mijn keel en alle andere lichaamsopeningen :D

Misery Signals
19 september 2011, 18:46
Oei, dan moet je zeker geen Uberschall testen, daartegen is een Recto een schoothondje :rockon:

Die tweekanaals Mesa's vallen wel mee van bass, de driekanaals is op dat vlak veel vetter vind ik (en het tweede kanaal daarop vind ik persoonlijk veel beter als het leadkanaal van een tweekanaals).

Wat ik over deze amp moet denken weet ik ook niet, maar het feit dat hij 4 eindlampen heeft en geen tube rectifier optie, is al reden om hem te skippen, als je denkt een Recto kopie te kopen.

Sinds ik die tube rectifier voor rocksounds heb ontdekt, gaan ze niet meer uit.

MS

allochthomas
19 september 2011, 18:50
De 3 kanaals klonken imo te fizzy op hoog volume. De oude 2 kanaals die ik had was echt een monster icm de bogner 4X12. Tube recto is een must voor mij maar 90% van de metal kerels gebruiken gewoon de solid state recto.

Blijf nog steeds een haat/liefde verhouding hebben met de recto.

bass blom
19 september 2011, 18:52
ja, haat/liefde had ik ook :D

en dan dit ding.. tja, wat haal je in huis? wie heeft het hoe gemaakt, is er een schema bij? want het ziet er wel als een enorme bende uit daarbinnen :D

Misery Signals
19 september 2011, 18:55
De 3 kanaals klonken imo te fizzy op hoog volume.

Haal dan GAIN WEG :seriousf:

Ik heb twee tweekanaals exemplaren gehad (pre-500 en triple) en twee driekanaals duals, voordat ik mijn Roadking II kocht. Ik vond die tweekanaals amps zelfs wat braafjes klinken ??

Ik geloof ook niet echt in wat ik zie... een Marshall shell met één grote rommelboel verkopen voor een Recto kopie en waar een leek op 't zicht al verschil ziet, no thx...

MS

allochthomas
19 september 2011, 18:58
de gain kwam nooit boven de 6 uit:seriousf:. Gebruikte toch zelden het rode kanaal. oranje kanaal+tube recto+spongy=nom nom

De presence omlaag draaien hielp altijd goed om het irritante top hoog er uit te halen.

SantaX
19 september 2011, 19:00
Ben bepaald geen expert, maar ik schrik me een hoedje van hoe dat eruit ziet. Ik geloof dat D-H en Nico na het zien ervan ter plekke zijn omgevallen... Ik wacht in elk geval op hun oordeel hierover :O Maar als ik zie hoe schots en scheef alles ligt... dan is mijn eerste idee... gemaakt door iemand zonder enige liefde voor waar ie mee bezig was. Of zonder de kennis. Maar het ding werkt, dus ik gok zonder de liefde :(

Orpheo
19 september 2011, 19:40
het ligt heel erg aan hoe ie er IRL uit ziet. hij is al n paar jaar oud, das duidelijk. maar mocht ie gefikt hebben oid, dan zou dat te zien moeten zijn. en de prijs... daar wil ik ongeveer 300 euro vanaf lullen ; )

bass blom
19 september 2011, 19:43
:seriousf:

SantaX
19 september 2011, 19:48
Hehe, nou minus 300, zou je hem altijd nog kunnen desolderen en de onderdelen los verpatsen :P Nee, ik denk dat de prijs niet onredelijk is, maar oh man... ik zou wel echt eerst willen weten wie die gast is, wat hij nog meer heeft gemaakt enzo. Nogmaals, ben geen expert, allesbehalve, maar ik zou het niet in mijn hoofd halen om iets dat potentieel levensgevaarlijk is zo slordig te bouwen, maar laten we ervan uitgaan dat het veilig is. Dan nog zou ik netjes willen werken en dat heeft hij naar mijn mening niet gedaan. Al weet ik dat er ook zat gasten zijn in de electro wereld die er een sport van maken om het op deze manier te doen. Wellicht valt hij in die groep mensen. Daar kan ik gewoon niet over oordelen. Maar ik zou echt D-H of Nico om hun mening vragen in dit geval voor ik een bod zou doen. Als die roepen, daar kan niets mee gebeuren dan denk ik dat je een mooie versterker hebt.

Orpheo
19 september 2011, 20:13
vandaar ook mijn bod ;)

bass blom
19 september 2011, 20:14
vandaar ook mijn bod ;)

en als het je dan niet bevalt kom je m voor 150 hier brengen :seriousf:

:hide:

interessander
19 september 2011, 22:25
Ik weet niet of negativeK3fan hier nog rondhangt maar die had als ik het goed heb ook eens recto gekloond, misschien kan hij wat zeggen over dit stukje huisvlijt.

tillens
20 september 2011, 00:44
Koop gewoon een echte in plaats van die nep zooi.

Orpheo
21 september 2011, 15:19
Koop gewoon een echte in plaats van die nep zooi.

geen kwaliteitsoordeel hangen aan iets waar je niet van weet wat het is...



(sorry, net een college wetenschapsfilosofie in de benen).

maar ik wil niet perse een recto, ik ben vooral benieuwd wat voor amp t is :)

Dirk_Hendrik
21 september 2011, 18:03
Maar ik zou echt D-H of Nico om hun mening vragen in dit geval voor ik een bod zou doen. Als die roepen, daar kan niets mee gebeuren dan denk ik dat je een mooie versterker hebt.

Nou houd ik me niet echt bezig met versterkers en heb een persoonlijke pleur aan point to point (mee vanwege de toebedachte klankmatige mojo dan de techniek op zich) maar m'n mening kan ik je geven;

Brrr.. nee dank.


Als het werkt is dat mooi maar als je ooit problemen met het ding gaat krijgen is er geen hond die het ding kan fixen zonder zich eerst helemaal suf te moeten zoeken hoe dit in elkaar gehackt is. Gezien de rommelige bouw vermoed ik niet dat de bouwer zelf met een van te voren bedacht plan aan de slag is gegaan. Waarde van het ding? De trafo's en misschien de buizen.

Of, zoals mevrouw Hendrik hier naast me zegt,
"dat is een rommeltje, of lijkt dat maar zo?"

Terzo
21 september 2011, 19:04
Dit is wel heel erg hand-wired, kijk ook even naar hoe de gaten geboord zijn, zelfs de knoppen zitten niet op een lijn volgens mij. Als dat tekenend is voor de kwaliteit van de bouw dan zou ik hier geen stroom op durven zetten.

SantaX
21 september 2011, 19:14
Nou houd ik me niet echt bezig met versterkers en heb een persoonlijke pleur aan point to point (mee vanwege de toebedachte klankmatige mojo dan de techniek op zich) maar m'n mening kan ik je geven;

Brrr.. nee dank.


Als het werkt is dat mooi maar als je ooit problemen met het ding gaat krijgen is er geen hond die het ding kan fixen zonder zich eerst helemaal suf te moeten zoeken hoe dit in elkaar gehackt is. Gezien de rommelige bouw vermoed ik niet dat de bouwer zelf met een van te voren bedacht plan aan de slag is gegaan. Waarde van het ding? De trafo's en misschien de buizen.

Of, zoals mevrouw Hendrik hier naast me zegt,
"dat is een rommeltje, of lijkt dat maar zo?"

Ik had eerlijk gezegt niets anders verwacht ;)
Ik zou in elk geval hebben opgekeken als jij of Nico zouden zeggen: prima ding :D

nico verduin
21 september 2011, 19:28
Ik had eerlijk gezegt niets anders verwacht ;)
Ik zou in elk geval hebben opgekeken als jij of Nico zouden zeggen: prima ding :DIk heb ooit een 50W bak gekocht voor iets van 50 euri. Vergelijkbare toestand. Alles gaat (Als ik ooit eens de tijd ervoor vind) eruit en wordt omgebouwd voor een knap bakkie.

SantaX
21 september 2011, 19:43
Ahhh ik wil ook eens een koopje verdorie :)
Nee, om eerlijk te zijn, maar dat weet je al, heb ooit bedrijfsinstallaties gedaan, maar ik vind mezelf nog niet klaar om een buizenbak te bouwen. Laat staan van een slechte bestaande een goede maken. Maar ooit... als ik wat meer ervaring heb :)

Thiez
21 september 2011, 19:51
Ahhh ik wil ook eens een koopje verdorie :)
Nee, om eerlijk te zijn, maar dat weet je al, heb ooit bedrijfsinstallaties gedaan, maar ik vind mezelf nog niet klaar om een buizenbak te bouwen. Laat staan van een slechte bestaande een goede maken. Maar ooit... als ik wat meer ervaring heb :)

Ervaring krijg je alleen maar door iets te doen ;)
Ik had alleen wat basis kennis van buizenversterkers. Maar met een boek en heeel veel hulp van dit forum heb ik ook een eigen versterkertje in elkaar geknutseld.

SantaX
21 september 2011, 20:00
Heb je helemaal gelijk in. Maar ik wil graag weten wat ik doe. Ik ben dan nu ook al een tijd hard bezig met de boeken electronica echt niet moeilijk. Maar nu weet ik wel een voltage deler op een schema te herkennen, ik herken nu (meetal) de eq/tonestack, dat soort dingen. Eerst wil ik die basis goed beheersen voor ik aan buizen ga werken. Ik zal vast en zeker van schema zo een ding in elkaar kunnen steken, maar ik heb er niets aan als ik niet weet wat het allemaal precies doet.

Dirk_Hendrik
21 september 2011, 20:51
Alles gaat eruit

Ook mijn idee.
Ik neem aan dat je daarmee dus ook veilig bedoelt ;)

tillens
25 september 2011, 17:58
geen kwaliteitsoordeel hangen aan iets waar je niet van weet wat het is...



(sorry, net een college wetenschapsfilosofie in de benen).

maar ik wil niet perse een recto, ik ben vooral benieuwd wat voor amp t is :)

hm gek.. maar goed heb de foto's gezien en daarnaast hoe het spul in de kast zit. Daarop maak ik eruit op dat het voor mij 'zooi' is. Leuk voor je dat je filosofie hebt in je pakket.

nico verduin
25 september 2011, 18:24
Ook mijn idee.
Ik neem aan dat je daarmee dus ook veilig bedoelt ;)yep,
Volledig strippen, nieuw turret bordje en onderdelen. Paar extra aanpassingen en gewoon weer een net bakkie van maken.