PDA

View Full Version : Welke OT voor TAD JTM45?



Der Groovemeister
19 september 2011, 13:48
Ik ben van plan om een TAD JTM45 kit te bestellen maar heb m'n twijfels over de OT. Ik zie in de paklijst dat ze er een kopie van een 50 watt plexi trafo uit 1968 bij doen ("Made after specs analysed from an original transformer of an 50 Watt Plexi Marshall from 1968 using the authentic slotted lamination"). Dit is volgens mij niet de trafo die in de JTM45 zat. Ik hoor wel dat de TAD trafo's goed zijn, maar zou het voor het 'echte JTM45 geluid' niet beter zijn om een andere OT te kopen die een kopie is van de Radio Spares? B.v. Marstran?

Hendriks
19 september 2011, 13:53
http://www.ig-transformatoren.com/products-online-shop.html?page=1

Mischien is dit iets?

Der Groovemeister
19 september 2011, 14:39
Hee bedankt voor de link. Ziet er goed uit en de prijzen zijn ook erg goed!

Hendriks
19 september 2011, 15:19
Hee bedankt voor de link. Ziet er goed uit en de prijzen zijn ook erg goed!

Kwaliteit is ook prima , je moet soms wel wat geduld hebben , communicatie is niet zijn sterkste punt , maar uiteindelijk komt het goed.

Terzo
20 september 2011, 23:11
Marstran is zeker goed, laat ze volgens eigen specs wikkelen bij Heyboer, komt in veel testen naar voren als authentieker als bijvoorbeeld Mercury Magnetics. IG's zijn ook geweldig, prachtig gemaakt, en tegenwoordig houd hij zich volgens mij goed aan de levertijden zoals op de site vermeld.

Der Groovemeister
13 december 2011, 21:59
Nou 4 oktober heb ik een OT bij IG besteld (en betaald!) en nog steeds niets ontvangen. Hij reageert niet op emails en ingesproken voicemails. Er staat inmiddels op z'n site dat de webwinkel is gesloten. Ik vrees dat ik kan fluiten naar mijn trafo en mijn geld! :mad:
FOK!

Psychomantis
13 december 2011, 22:13
Nou 4 oktober heb ik een OT bij IG besteld (en betaald!) en nog steeds niets ontvangen. Hij reageert niet op emails en ingesproken voicemails. Er staat inmiddels op z'n site dat de webwinkel is gesloten. Ik vrees dat ik kan fluiten naar mijn trafo en mijn geld! :mad:
FOK!

Hmm, niet fijn voor jou. Dit staat op zijn site:
Online Ordering
Please note that the manufacturing of transformers is only a beside job. I normally work in shifts and it isn´t possible to send out the ordered items the next day, especially not if I´m preparing the next stuff.

Due to the experiences of the last months with some delayed deliveries I have changed for each model the status to its maximum delivery time. This makes the things for both sides easier.

Thank you very much for your understanding.

kunk
13 december 2011, 22:38
Zie toevallig dat tonefactory ook trafo's van deze meneer in zijn assortiment heeft opgenomen. Misschien kun je via die weg nog iets regelen.

Der Groovemeister
16 februari 2012, 11:26
Zo, na 4 maanden wachten en diverse smeekmailtjes en zelfs ingesproken berichten op z'n voicemail heb ik eindelijk m'n Drake-kopie OT van IG binnen!!! Jippie!!!!! Nu nog even inbouwen.

JoeyV
24 november 2013, 12:51
Hallo Der Groovemeister
ik heb vraag ik zie net pas op gitaarnet dat je OT vervangen heb van je TAD JTM45 hoe klinkt je OT van IGCH welk model heb je is dat IGCH-JTM?

Gearjunkie
24 november 2013, 13:40
Hallo Der Groovemeister
ik heb vraag ik zie net pas op gitaarnet dat je OT vervangen heb van je TAD JTM45 hoe klinkt je OT van IGCH welk model heb je is dat IGCH-JTM?

Welkom op het forum!
Ik heb in een JTM clone ook trafo's van IG zitten. Veel kwaliteit en heel betaalbaar, maaaarrrrrrr.....
Levertijd is heel lang, als het überhaupt geleverd word.

Der Groovemeister
24 november 2013, 14:33
Hallo Joey,
Die jij aangeeft is een Choke! De OT is deze:
http://www.ig-transformatoren.com/catalog/de/transformatoren/ausgangsuebertrager/285/igot-jtm45?c=5

Hij klinkt wel wat beter. De TAD klinkt zeker niet slecht hoor! Het verschil is subtiel (zoals dat is met heel veel aanpassingen aan buizenamps). Hij klinkt gewoon wat authentieker! Wat organischer. Moeilijk te omschrijven in woorden. Gek genoeg heeft TAD ook een OT voor de JTM45 in het assortiment (de MJTM45A), maar die leveren ze niet bij deze kit! Deze OT (M50A)is eigenlijk voor een 50 watter.

http://www.tubeampdoctor.com/en/shop_Output_transformers_Output_Transf_for_Marshal l/Output_transf_for_Marshall_JTM45_2xKT66_with_8_16_ Ohms_164

http://www.tubeampdoctor.com/en/shop_Output_transformers_Output_Transf_for_Marshal l/Output_transf_for_Marshall_50W_2x_EL34_4_8_16_Ohm_ 165

JoeyV
24 november 2013, 15:22
Hallo Der Groovemeister,
oké ik weet genoeg bij mij zit M50A al standaard in mijn TADJTM45 denk wel dat ik de Choke 4H gaat vervangen IGCH JTM 3H Choke
ik heb ook allen caps vervangen voor mustard caps
bedankt

tommus42
24 november 2013, 15:47
Duurder is niet altijd beter:ok:, en als je die 4H choke gaat vervangen, heb ik wel interesse voor.

Gearjunkie
24 november 2013, 16:53
Wees gewaarschuwd, Igo levert niet of pas héél laat.
Choke 4H of 3H, ga je dat überhaupt merken, of wil je vintage correct bouwen?

JoeyV
24 november 2013, 17:51
ja ik weet niet echt of het nut heb om me 4H Choke te vervangen de mustard caps heb wel iet gedaan

IGCH met rare berichten over langen levertijden maak me wel beetje argwanig

Gearjunkie
24 november 2013, 18:06
ja ik weet niet echt of het nut heb om me 4H Choke te vervangen de mustard caps heb wel iet gedaan

IGCH met rare berichten over langen levertijden maak me wel beetje argwanig

Een gewaarschuwd mens.....
Je zou bij de heren van Tone Factory kunnen informeren, die kunnen je aangeven hoe en wanneer het geleverd word. Dat kan gewoon via hen.