PDA

View Full Version : Bc Rich basgitaren



guitargirl66
19 september 2011, 10:54
Hallootjes allemaal!

ik wil graag een basgitaar kopen. Ik ben een echte fan van Bc Rich, maar mijn broer (basgitarist) zegt dat ik het beter niet kan doen, omdat ze niet te bespelen zijn.
nu wil ik graag de mening van anderen
dus mijn vraag:
hoe denken jullie over bc rich basgitaren? (ervaring + model)

Thiez
19 september 2011, 11:00
Basgitaren weet ik niet te zeggen maar bij gitaren is het zo dat de oudere bcrich modellen aanzienlijk beter zijn dan de huidige modellen. Hoe dat precies allemaal zit kun je op het bc rich forum helemaal lezen. Misschien ish et goed je daar eens aan te melden en in te lezen.
http://www.bcrichplayers.com/

EDA905
15 oktober 2011, 01:47
Zoals zij elke (bas) gitaar is het maar net wat je zelf prettig vind spelen. Zelfs als je twee precies dezelfde types hebt kunnen ze allebei anders spelen.
Ik heb zelf wel op BC rich basses gespeeld, maar ik vind het persoonlijk niks.

En daarbij vind ik dat als je net begint met spelen de 'extreme' modellen geen goede keus. Maar dat is ook weer persoonlijk.

universe777
15 oktober 2011, 14:56
BC Rich heeft een hele slechte reputatie. Enerzijds terecht maar ook jammer. Ze hebben die reputatie door licensie houders die onder de BC Rich naam heel veel slechte aziatische gitaren hebben geproduceerd. Met nog slechtere hardware.

Echter de amerikanen zijn goede gitaren en ook tussen de imports zitten zeker goede. Door de slechte documentatie en het gebruiken van dezelfde namen voor verschillende productie gangen is het moeilijk het kaf van het koren te scheiden.

De huidige Koreanen zijn goede gitaren. En ook onder de Chinezen zitten gitaren die echt niet verkeerd zijn in de kwaliteits/prijs verhouding.
Helaas zijn de bassen een wat ondergeschoven kindje op het moment. Een paar jaar terug had je diverse modellen die Neck-thru waren voor een redelijke prijs.
Blijf bij de oude Bronze series vandaan. Pas na 2003 zijn de Bronze series in ieder geval massief hout.

Ik zou niet weten waarom een beginner met een extreem model een verkeerde keuze zou maken.. Als je bedoeld dat de cheapo BC Rich instap modellen niet zo zijn dan snap ik je. Maar bv. de Neckthru mock die nu te koop is is een hele degelijke bas. Alsmede de Greg Weeks Eagle of de NT Gregoletto sig. Als een instrument de speler maar inspireert; of het nu een p-bas is een warlock of die EDA waarvan je jouw naam hebt.

EDA905
16 oktober 2011, 00:12
Ik kan het niet ontkennen, ik ben het helemaal met je eens Universe777. Je slaat de spijker op z'n kop!

muziekschuur
16 oktober 2011, 01:18
Welk model praten we over?