PDA

View Full Version : Nieuwe Fender-clean versterker



KrisM
19 september 2011, 00:49
Hallo,

Ik ben op zoek naar een versterker.
Ik geraak er zowel niet uit betreffende conceptkeuze als welke binnen het concept.
Daarom ben ik heel benieuwd naar jullie bevindingen en ervaringen.

Ik speel enkel thuis gitaar en woon in een appartement. Ik heb al een kleine buizenversterker gehad, maar dat ging toch nog echt te luid en werkte niet met hoofdtelefoon.
Ik speel vnl clean en hou wel van het Fender-geluid, ik speel op een Tele en Duo-Sonic.

Mijn dilemma:
Omdat ik enkel thuis speel vind ik het concept van een Fender G-DEC, Line 6 Spiderjam en Boss Jamstation JS8 wel tof. Kan ik makkelijk loopen en/of meespelen met begeleidingtracks.
Anderzijds zeggen de modelling-versterkers zoals de Fender Mustang II of Vox VT20+ me ook wel iets.

Ik ben eens gaan testen bij Key Music en daar vertelde de verkoper me dat de gitaarsound veel beter is bij een modelling-versterker dan bij zo'n JAM/play along toestel.
Ik heb de BOSS, Fender Mustang en Spiderjam getest, maar ik kon toch nog geen beslissing nemen.

Iemand ervaring of advies hierover?

muziekschuur
19 september 2011, 02:44
Als je geen beslissing kon nemen dan zijn ze niet voor jou.
De mooiste oplossing zou zijn een pedaltone van Koch. Dan heb je echt het eindversterker geluid op je koptelefoon.

Maar ik denk dat een Fender Blues Junior met een attenuator wel eens jouw ding zou kunnen zijn.
Blijkbaar ben je ervaren. En heb je heel lang compromissen aanvaard. Maar gewoon het echte spul is zoveel lekkerder dan wat voor imitatie dan ook.

De Fender Mustang I, II, III enzo staan te boek als het nieuwste en het beste. Maar als dat jouw niet overtuigt dan is een echte buizen amp met attenuator waarschijnlijk de beste weg. De Fender Princeton recording is zo een amp.

http://www.youtube.com/watch?v=Eo3gHZC877M

Kun je die niet vinden? Probeer dan eens een Egnater Rebel 20. Daar zit een attenuator op. Gewoon die muziekzaak in, versterker open en dan langzaam die attenuator opdraaien en kijk of hij het niveau en kwaliteit kan leveren wat jij zoekt.

the sure thing
19 september 2011, 08:58
Even heel iets anders: als je veel van clean houdt, is een Roland Jazz Chorus dan niets voor jou? DIe klinken op laag volume namelijk erruugg lekker.

Ik zou niet voor een amp met een attenuator gaan. Kies liever voor een 1W of 5W amp. Orange heeft ook een geweldig clean, zitten buizen in.

WIl je per se buizen? IMHO vind ik transistorversterkers op slaapkamervolume lekkerder klinken....

bass blom
19 september 2011, 09:02
ik krijg vandaag waarschijnlijk een mustang III.
ben zeer benieuwd!
de youtube video's zijn veelbelovend en ik vind vooral dat met een laptopje alles kunnen instellen super.

Koeloe
19 september 2011, 09:20
@ Bass Blom

Laat je weten wat je er precies van vind? Heb ook wel interesse in die Mustang III icm laptop.

bass blom
19 september 2011, 09:25
ja ik zal wel ff een HNAD topic openen.
of UHNAD maar dat verwacht ik niet :D

Eric van Esch
19 september 2011, 10:24
Fender clean op redelijk niveau? Tweedehands Fender Princeton Chorus! Weliswaar een solid state, maar prima geluid voor thuis (en zelfs buitenshuis).

Speeddemon
19 september 2011, 10:41
Even heel iets anders: als je veel van clean houdt, is een Roland Jazz Chorus dan niets voor jou? DIe klinken op laag volume namelijk erruugg lekker.
Eens (heb er zelf 4 :cooler:, waarbij de JC-55 de meest praktische voor thuis is, JC-20(E) is een maatje te klein, nasaal en mist de best mooie galm), maar niet als je Fender-clean zoekt.
Dat Roland clean is veel meer een lineair clean. Ik vind ze wel heerlijk hoe ze pedalen 'pakken'.

Gerth
19 september 2011, 13:06
Een klein maar dapper Bugeraatje met een lamp in de voorversterking is ook niet te versmaden... ;););)

Speeddemon
19 september 2011, 14:16
Een klein maar dapper Bugeraatje met een lamp in de voorversterking is ook niet te versmaden... ;););)
anders laat je je spam in meerdere topics achterwege ofzo... :soinnocent:
of klinkt dat ding zo Fender-achtig?

KrisM
20 september 2011, 01:24
Nog wat op internet gezocht en vergeleken en het wordt de Mustang II of III :)