PDA

View Full Version : Live video's: souljazz inside!



Little Jay
18 september 2011, 23:40
Sony handicap-opname van een gig onlangs in de Twee Spieghels in Leiden.
Dit is onze openings-tune, fun om te spelen en lekker om m'n phaser te kunnen gebruiken ;-)
Ik had eind jaren '60 en '70ger jaren muziek in gedachten toe ik het schreef, beetje vroege disco, Starsky&Hutch, zoiets. Maar dan dus een keer niet de wah-wah maar de phaser-variant (en deze keer een akoestische piano ipv hammond en Rhodes).

Ben benieuwd wat jullie er van vinden....


http://www.youtube.com/watch?v=6sVU2FLXfJg

beruk
18 september 2011, 23:48
Lekker! Wordt er blij van!

pasqual
18 september 2011, 23:59
Ik hoor hier 4 geweldige muzikanten die zich van hun beste kant laten horen en een mooi en lekker nummer brengen maar het publiek lijkt het voor geen meter te interesseren.... Ook de toetsenist/pianist lijkt zich er aan te storen. Ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben hoor maar ik vind het respectloos naar de muzikanten toe. Het kan natuurlijk zijn dat het bijna op het einde van het optreden was na een uutje of twee zodat de aandacht verslapt?

Maar over het liedje in kwestie: klinkt erg goed en goed gespeeld!

beruk
19 september 2011, 00:11
maar het publiek lijkt het voor geen meter te interesseren....
Welkom in de jazz scene.....:dontgeti:

N.D.
19 september 2011, 00:32
Klinkt lekker!
Maar dat wist ik eigenlijk al een beetje van de dingen die je in het recording forum had gepost :D

muziekschuur
19 september 2011, 02:56
hmjammie. Prima....

Harald
19 september 2011, 11:03
Welkom in de jazz scene.....:dontgeti:

Ach, welkom in Nederland... :sssh: We hebben afgelopen vrijdag weer eens in Duitsland gespeeld. Voor een band als ons, die niet alleen hard en snel spelen, is dat publiek echt een verademing. (en de hele verzorging en behandeling die je als muzikant krijgt ook trouwens) Al kan het hier in Nederland soms ook, en soms zelfs op plaatsen waar je in eerste instantie helemaal niets van verwacht.

Lijkt zo'n gig in een stamkroegje dat toch wel vol zit. Die mensen komen nu eenmaal niet voor de muziek, maar omdat het vrijdag of zaterdag is. Dat is al snel een redelijk ondankbare situatie om in te spelen.

Klinkt lekker, jammer van al dat gelul erdoorheen, maar ik vermoed dat alleen een Jannes daar veel aan had kunnen doen ;)

Duhsjaak
19 september 2011, 14:27
Hi
Met een beetje uitgekiende mike opstelling was er nog heel wat te repararen geweest. Daaraan kom je met zo'n omnidirectional camcorder microfoontje niet toe helaas. Wat overblijft is een heerlijk spelende band.

Ik had het intro niet gelezen en was gelijk doorgegaan naar de JA knop van YouTube. Toen het afgelopen was zat ik spontaan Keep your eye on the sparrow (ik hoor hem het liefst in de uitvoering van Merry Clayton) te zingen.

Dat bleek achteraf goed gegokt.

Leuke stijlelementen van die periode er in verwerkt. Super inventief, want het lijkt een beetje vergeten periode in de muziek, soms zelfs terecht. Maar dat is een andere story.

Maar goed dat blikken niet kunnen doden: Was het stil geweest in de kroeg.

Toch zijn er plenty goede kanten aan werken op straat en in de kroeg:
Als niemand echt de moeite neemt om te luisteren, kun je het nummer een aantal keer spelen, net zo lang tot het je bevalt. Daarvan word je een errug goed musicus. Voor zover je dat al niet was.

Ik zou er de volgende keer zo weer gaan staan: Net zo lang spelen totdat ze luisteren. En iets meer gitaar en bas in de mix. WIl ook nog wel eens helpen. Aan de muziek zal het niet hebben gelegen!

Give 'em hell!!!
Vriendelijke groet Gus

Little Jay
19 september 2011, 19:54
hahaha! Leuke commentaren! Dank.

Ach, de mensen mogen er best doorheen praten hoor. We waren in de 'zondagmiddag-modus' en hadden geen al te hoge verwachtingen. Het was trouwens het eerste nummer van het optreden en later op de dag werd er zelfs meer geapplaudiseerd ;-). Kwalitatief hoogwaardige opnamen waren ook niet het doel: snel nog effe een camera in de handen van m'n zwager geduwd om eens te zien hoe we eigenlijk visueel overkomen (best wel stijf eigenlijk...... maar dat is het geval met de meeste jazzbands denk ik).

Nou, nog maar één van later in de set dan, So What van Miles, maar dan meer à la Ronny Jordan, met iets meer applaus op het eind:


http://www.youtube.com/watch?v=FWt8EaJKjKA

Harald
19 september 2011, 20:36
Kan nu niet luisteren. Maar visueel overkomen. Kan me herinneren dat toen ik Miles Davis live zag hij eindelijk de stap had gemaakt om met het publiek te communiceren. Hij zei nog steeds niets, maar als er iemand een solo speelde hield hij een bordje met de naam van de solist omhoog :seriousf: Een echte 'crowd pleaser' die man;)

Duhsjaak
20 september 2011, 03:42
Hi
Naambordjes?
Sjemug. De man is kennelijk in de leer geweest bij Harry Muskee (Cuby, je weet wel). Zolang als ik mij kan herinneren 'zingt' de heer Muskee een tijdje, en als dan de solo wordt gepakt, wijst hij heel traag in de richting van diegene die soleert.

Een heel dynamische act heb ik dat altijd gevonden. Vooral met de hulp van enige stoffen werkte dat altijd mateloos op de lachspieren, ook al omdat hij dat al vanaf 1965 consequent die act doet.

Heb wel eens met snode plannen gelopen om te controleren of ie het in zijn slaap ook doet. Gezien het tempo moet het mogelijk zijn om de act te doen, zonder wakker te worden.

Afijn dat heb je met ikonen; ze ontstijgen zichzelf.

Naambordjes had ik nog nooit van gehoord. De vent was toch getikt? Of niet soms?
Bizar. Dat zijn substanties van een heel andere categorie, als je het mij vraagt.

Stijf over komen?
Ken je de uitdrukking: I'm lookin' for the cat?
(De originele uitdrukking is: Not enough room to swing a cat! - Dit is een koele variant daarop).

Heel toevallig vindt ik dit nummer niet zo mooi; voor de rest..... Ik had er wel bij willen zijn. Ook zonder stoffen of substanties heel goed te pruimen!!!

Vriendelijke groet, Gus