PDA

View Full Version : twin uit 73?



RadiuS
28 mei 2003, 13:12
De gast van wie ik mn twin reverb silverface had gekocht zei dattie uit 1973 kwam. Op de fender field guide stond zoiets als dat daarna pas versies met de mastervolumeknop kwamen, maar op die van mij zit wel een mastervolume. De verkoper zei dat dit een van de eerste met een master was. Kan dit?
En verder, de speakers zijn JBL's, maar niet met een kleurtje (orange ofzo?) maar gewoon zwart en er staat ook fender op. zijn dit geode speakers?

K dacht laat ik dit forum es een beetje op gang brengen :P

iam
28 mei 2003, 13:34
http://www.ampwares.com/ffg/twin_reverb_sf.html

ik zie hier staan dat het mastervolume al werd ingevoerd in 72
verhaal van verkoper kan dus wel kloppen

RadiuS
28 mei 2003, 13:43
oeps, verkeerd gelezen :-? sorry hoor. Nee dan klopt t wel! Iemand nog een mening over de speakers?

jpb
28 mei 2003, 15:39
Fender stopte er tegen meerprijs betere speakers (JBL's) in, dus wellicht zijn ze origineel. Ze zijn in ieder geval stukken beter dan de standaard speakers die fender had in de sf-periode (utah's, eminence). Overigens, met master vol. is alleen cosmetisch, je kunt hem zo ontkoppelen. Belangrijker is of er de bruine caps in zitten; die zijn veel minder dan de latere blauwe (en de blackface blauwe mallory's). Aan zo'n versterker heb je absoluut een hele goeie. succes.

Al
28 mei 2003, 16:49
> Op de fender field guide stond zoiets als dat daarna pas versies met de mastervolumeknop kwamen

Ik had pas een Twin uit 72 met MV onder handen.

> JBL's, maar niet met een kleurtje (orange ofzo?) maar gewoon zwart

Ik ken die niet goed. Zijn dat K's? Ik betwijfel of die stock waren. Ik ken grijze en oranje.

Al

RadiuS
28 mei 2003, 17:01
k heb t ff nagekeken en t is een fender signature speaker made by jbl model D120F en hij's dus wel oranje :oops: ze zien er zo uit (niet een foto van de mijne, gegoogled): http://www.angelfire.com/pa/AWEmusic/amp9.jpg

iam
28 mei 2003, 17:02
oranje of zwart, geen verschil :razz:

in mijn twin zitten e120's van JBL
Al kan je daar iets over zeggen?

Al
28 mei 2003, 18:36
> jbl model D120F en hij's dus wel oranje

Ok, zijn de originele. Alnico met gladde conus. Zijn de klassiekers zeg maar.

Al

iam
28 mei 2003, 18:39
geen reactie op de E120's Al?

Al
28 mei 2003, 18:39
> in mijn twin zitten e120's van JBL

E is ceramisch. Kan meer power hebben dan de D en K. Zijn full range speakers. Geschilt voor PA en wellicht voor Rhodes.

Al

iam
28 mei 2003, 18:42
thx Al :lol: