PDA

View Full Version : 4 nieuwe volbeat covers op een nieuwe gitaar:)



YannickH
18 september 2011, 19:32
ik heb 4 nieuwe covers opgenomen vandaag met men nieuwe gibson.
hieronder is de link van men kanaal.
http://www.youtube.com/user/nicky91guitar?feature=mhee
het zijn allemaal covers van volbeat.

bij "you or them" heb ik een klein solotje bijgestoken maar ben er niet tevreden over. ik ben benieuwd wat jullie er van zeggen...

macwilliams
18 september 2011, 20:32
vette volbeat riffs:ok:

YannickH
18 september 2011, 20:39
thx:D ik doe men best he.

bass blom
18 september 2011, 21:06
en wat/hoe doe je nou met die piezo?

YannickH
18 september 2011, 22:14
piezo ga ik gebruiken voor acoustische stukken.
volbeat heeft best wel wat acoustisch hoor... geduld bass!:D

bass blom
18 september 2011, 22:49
ok :seriousf:

Duhsjaak
19 september 2011, 14:38
Hi
Zou steeds meer Volbeat fan moeten worden. Word ik ook langzaamaan.

Ik ben erg blij met je Volbeat covers. En ik zou in dit stadium (of stadion - in gedachten elders kom je overal) wat meer aandacht geven aan de techniek. Als in: Opname techniek.

Ik heb eeb beetje het gevoel dat je de Volbeat CD opzet en daar voluit overheen dendert met je gitaar. Mooi die rauwe geen gelul benadering, maar daardoor moet ik eerst naar het origineel luisteren om te begrijpen wat er onder je gitaar zit.

Minuskuul puntje dus.

Met de koptelefoon speelt het probleem iets minder, maar toch...

Ik ben ineens Volbeat addict. De vraag is: Hoe vertel ik het mijn kinderen?
Piëzo op een Les Paul????? Nou ja, vroeger had ik het ook niet zo op Volbeat. Overtuig me maar!

Vriendelijke groet Gus



Heb je te vroeg gejuigd?
Heb je tòch plezier gehad!!!
Moet ik nog eens een sig van maken, maar ja.........

YannickH
19 september 2011, 17:03
ja het opnemen is niet echt mijn ding... ik kan er niet zo goed mee overweg.
ik moet nog goed zoeken voor het juiste volume enzo te vinden.
vorige keer stond de track te hard en hoorde ze m'n gitaar niet goed en nu is het net andersom:p

maar zou ik nu bij de laatste covers best de cd harder zetten om het beter te horen?

Duhsjaak
20 september 2011, 03:56
ja het opnemen is niet echt mijn ding... ik kan er niet zo goed mee overweg.
ik moet nog goed zoeken voor het juiste volume enzo te vinden.
vorige keer stond de track te hard en hoorde ze m'n gitaar niet goed en nu is het net andersom:p

maar zou ik nu bij de laatste covers best de cd harder zetten om het beter te horen?

Hi
Ja, een lastige zaak. De structuur (en liefst ook de zang, als die er is) moet hoorbaar blijven, terwijl je ook je gitaarpartij duidelijk naar vorden wilt laten komen.

Wat ik deed in zo'n geval was een proefopnametje maken. En kijken hoe het uitviel. ALTIJD je proefopnametje bewaren. Niet zelden kom je er achter dat het technisch niet de beste opnames zijn, maar muziekaal gezien soms niet meer te overtreffen.

Uiteindelijk vind je andere manieren van opnemen....
En uiteindelijk zijn technische (opnametechnische argumenten) niet de doorslaggevende factor natuurlijk. Ervan uitgaande dat de bedoeling hoorbaar is.

Jammer dat je redelijk ver weg woont (ik regio Amsterdam), anders was je hartelijk welkom geweest in mijn hok. Plaats anders een oproep voor iemand waarbij je de opname maakt (gewoon wat je nu doet bijvoorbeeld), en die achteraf nog te mixen valt. Dat haalt de angel eruit.
Anders doe je het nog primitiever: CD 65% links en jouw gitaar 65% rechts; dan heb je met je balans nog enige invloed, maar echt top is die oplossing niet natuurlijk. Maar het geeft jezelf wel inzicht in wat je een goede mix vindt.

Iets moderner: Zoek iemand die apparatuur heeft waarmee jij iets kunt. Zend twee partijen met WeTransfer (tot 2GB per keer) over naar diegene. Diegene mixt het en zend het geheel per WeTransfer weer terug.

Plaats een oproep in 'Recording' of zo!!! Er moet een oplossing voor zijn. Met nadruk op moet, want je gitaarwerk klinkt te leuk om het erbij te laten zitten en het dan maar niet te doen.

Vriendelijke groet, Gus

YannickH
20 september 2011, 22:56
ja ik heb al eens rondgeluisterd bij vrienden enzo hoe ik het beter zou kunnen maken.
ooit zal het wel eens goedkomen hoor:)
wel erg bedankt voor de info, daar ga ik nogwel wat aan hebben.
ik ga er in ieder geval men best voor doen.

Duhsjaak
22 september 2011, 05:50
Hi
Begrijp ik nou dat je je gitaar in D maj stemt?
Wat grappig als dat klopt. Doe ik namelijk (heel erg vaak/bijna ook) altijd. Sterker nog 'normaal' gitaar spelen kan ik niet eens.
Zie je maar wat daarmee mogelijk is.

Laat het mij eens weten s.v.p.
Vriendelijke groet, Gus

YannickH
25 september 2011, 13:24
volbeat speelt zelf in D. dus gewoon een hele stap naar beneden.
D-G-C-F-A-D