PDA

View Full Version : Ik heb totaal geen verstand van gitaren



Viviannn
18 september 2011, 12:37
Ik loop al jaren met het idee om een gitaar te kopen.. en het is er nooit van gekomen.
Vandaag heb ik me hier aangemeld en even rondgekeken of ik iets kan vinden wat nu een geschikte gitaar is voor een beginner, maar ik kom er niet uit.
Mijn budget ligt rond de 150 euro. Nu weet ik dat ik ook naar een winkel kan gaan, maar ik wilde het eerst even zo proberen.
Dus, tips? Ik weet ook echt niet waar ik allemaal op moet letten bij de aanschaf van een gitaar..

Rizz
18 september 2011, 12:50
Allereerst: Welkom!

Het best is idd naar een winkel gaan en iemand meenemen die kan spelen, of laat de verkoper voor je spelen.. Probeer wat verschillende gitaren en luister naar wat jij het mooiste vind klinken. Nylon (klassiek), staalsnarig.. Er is genoeg in die prijsklasse, maar verwacht er niet teveel van!

Tweedehands met dat budget wordt al iets interessanter, maar ook dan geldt: neem iemand mee!

Wat het belangrijkste is, zorg dat als je een nieuwe gitaar hebt gevonden, je ook die koopt die je in je handen hebt gehad.. Laat 'm afstellen, niets is zo demotiverend als een gitaar die moeilijk en zwaar speelt!
Pijn in je vingers ga je sws krijgen :)

Succes met je zoektocht en veel plezier met een hele mooie hobby!

PS. Pas op met je titels: in de forumindex komt je topic naar voren als: ik heb totaal geen verstand:seriousf:

Viviannn
18 september 2011, 13:20
Gelukkig heb ik een buurjongen die (naar mijn mening) goed gitaar kan spelen. Ik zal hem eens om advies vragen.

Aangezien ik toch verwacht geen prof te worden, ben ik tevreden met een redelijke gitaar. Mijn voorkeur ging uit naar nylonsnaren, om mijn vingers te besparen..
Wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen nylon en stalen snaren? Natuurlijk begrijp ik dat de stalen snaren mooier zullen klinken, maar ik vraag me af of dit echt noodzakelijk is voor een beginner..