PDA

View Full Version : Op zoek naar een multi-effect-pedaal!



Rik B
17 september 2011, 20:52
Hey!

Ik ben op zoek naar een multi-effect-pedaal. Persoonlijk heb ik niet veel ervaring met ze en ik wil geen miskoop doen, dus vraag ik maar of jullie suggesties hebben? Ik wil het pedaal thuis gebruiken maar ook bij optredens. Het zou handig zijn als het pedaal niet te groot is, dat ik hem ook nog op de fiets mee zou kunnen nemen. Maar let daar maar niet te veel op. Ik ben op zoek naar eentje tot 300 honderd euro, meer wil ik er liever niet aan uitgeven. Of krijg ik dan alleen maar met zooi te maken? Wat ik er in ieder geval op wil:
Mogelijkheid om snel tussen 'geluiden' te switchen.
Drumcomputer
Tuner
Een ingebouwde loop-station, met de mogelijkheid om over de drumbeat te loopen en meerdere tracks over elkaar af te spelen.

Iemand een idee?

Liquid_Metal
17 september 2011, 21:11
Ligt eraan wat je zooi vindt. Ik had vroeger een Boss GT-8 maar kwam daar niet helemaal uit. Gaandeweg steeds meer geleerd van gear en tone en inmiddels heb ik een superset.
Toch een paar weken geleden een GT-6 gekocht om mee te repeteren. Ik gebruik 'm via headset en vooralsnog klinkt het heel behoorlijk.

mrweird
17 september 2011, 23:36
Elk merk heeft zo z'n eigen pluspunten en helaas ook minpunten.
Ik heb ervaring met de Bosch GT6 (top qua mogelijkheden, ik heb zelfs ooit een patch gemaakt om bliss te spelen van muse. 1 noot spelen en de rest van de toon ladder volgde automatisch) maar de overdrive sounds waren niet echt wat ik zocht. Beetje chemisch... Ik gebruik nu een Vox LE maar die is weer meer beperkt qua patch mogelijkheden maar meer organisch qua sound..

't is echt trial en error ben ik bevreesd om je eigen compromis te vinden tussen geld, sound en mogelijkheden..

Liquid_Metal
18 september 2011, 09:43
Koop iets tweedehands, dan kan je het meestal voor dezelfde prijs weer kwijt. Dan kun je mooi proberen of het wat is en wat je eigenlijk nodig hebt.
Eerst eens in een winkel wat uitproberen kan natuurlijk ook, zodat je een beter beeld krijgt.

Rik B
18 september 2011, 09:50
Koop iets tweedehands, dan kan je het meestal voor dezelfde prijs weer kwijt. Dan kun je mooi proberen of het wat is en wat je eigenlijk nodig hebt.
Eerst eens in een winkel wat uitproberen kan natuurlijk ook, zodat je een beter beeld krijgt.

Ik zal wel ergens gaan kijken idd.
Wat vinden jullie trouwens van Zoom pedalen? Ze zijn best goedkoop en de G3 heeft eigenlijk alles wat ik zoek voor een aardig lage prijs. Of klinkt hij niet zo goed/gaat hij snel kapot?

Pakie
20 september 2011, 15:13
Probeer eens een 2e hands POD XT live.
Heel leuk ding voor beneden 300 euro wel te krijgen.

osftjm
21 september 2011, 22:50
Ik verkoop toevallig mijn Boss GT-10!
Voor 320 mag je hem hebben hoor(is wel echt minimale bedrag).
Tis nieuw in doos.
Alles wat je wil zit er in, behalve een drumcomputer (volgens mij XD)
Ik kreeg het cadeau, vond eigenlijk de Boss GT-10 vet omdat het een looper had.
Nu heb ik een Boss RC looper 50 aangeschaft, dus is de Boss GT-10 niet meer nodig.
Laat me weten of je geinteresseerd bent.(heb ook op marktplaats een advertentie).

jaywalker
21 september 2011, 23:12
he vieze spammert houd eens op :P

osftjm
21 september 2011, 23:52
iemand zoekt iets wat ik te koop heb
dus kan ik het net zo goed laten weten
kvond dit nog wel netjes;)

ps. er is ook een speciale tas verkrijgbaar, waardoor je de Boss GT 10 makkelijk op je fiets kan meenemen

Mitch
22 september 2011, 10:00
Als het to the point is mag het, zo lang het niet overdreven wordt. Zo lang er ook maar info gegeven wordt is het prima. Email ga ik wel weghalen...

Henri H
22 september 2011, 13:46
Veel van die floor-units hebben geen drumcomputer volgens mij.
Dan moet je op zoek naar een Roland GR-xx o.i.d.
Ook loopers zijn volgens mij in weinig units verwerkt, blijkbaar dus wel in een GT-10.
BOSS, Line6, Vox zijn de marktleiders, en hebben goede units.
De GT-8 heeft de mogelijkheid om je kanalen op een 2-kanaals versterker te kunnen schakelen, hetzij via een voorgeprogrammeerde knop (CC) en/of via een patch (PC).
2e Hands is het beste idd, dan maak je geen/weinig verlies bij evt. verkoop.

Rik B
24 september 2011, 18:24
Niemand heeft de zoom G3 vermeld? Is die niet goed? Hij heeft alle dingen die ik zoek en dat voor onder de 200 euro!