PDA

View Full Version : Laat ik mij ook maar eens voorstellen.



doctormetal
17 september 2011, 20:21
Hallo mede gitaar fanaten,

Jaren geleden kocht ik een of andere el-cheapo strat clone om op te leren spelen. Daar is toen eigenlijk weinig van terechtgekomen. Dat gitaar heeft jaren een beetje stof te staan happen. Uiteindelijk door de Guitar Hero hype weer gemotiveerd geraakt om dat toch weer op te pakken. Ik heb toen dat gitaar maar weer afgestoft en ben flink gaan oefenen. Toen dat een beetje begon te lukken bleek wel dat mijn gitaar ook niet erg goede kwaliteit was en heb mezelf maar een Ibanez RG2550Z GW onder de kerstboom gegeven. Heel wat beter dan wat ik had. Ben daar lekker mee aan het oefenen gegaan, al lag het tempo nog niet erg hoog.

Begin dit jaar door de combinatie fiets en plaatselijke gladheid op een weg met klinkers hard onderuit gegaan en neergekomen op mijn linker pols. Resultaat: Kracht grotendeels weg uit mijn hand. Na veel oefening is dit wel weer wat beter, alleen willen mijn pink en ring vinger niet altijd meewerken. Uiteindelijk gaat dit wel over zonder blijvende schade.

Tijdens de zomer vakantie ook maar besloten een akoestisch gitaar erbij te nemen. Na een beetje afwegen is dit een Taylor 110e geworden.

En dan over mijn nickname: vroeger kon ik bijna elk apparaat met een stekker eraan wel repareren en dan vooral computer apparatuur. Dit leverde me de naam de computer dokter op. Het tweede deel is mijn muziek smaak.

Ben nu 34 en werkzaam als embedded software engineer. Verder hou ik me hobby-matig bezig met het maken van Android applicaties.

Harry
19 september 2011, 09:40
hoi dokter, welkom op ons forum! Hoop dat alles goed komt met de vingertjes, veel oefenen denk ik? Sterkte ermee!

doctormetal
19 september 2011, 22:52
Ach, dat gaat wel lukken uiteindelijk. Het is bij sommige akkoorden wat lastig, maar zolang er vooruitgang is, is het alleen maar meer motivatie om veel te oefenen.

Pakie
20 september 2011, 09:14
Hoi Doc.

Zelf zit ik ook nog maar net op dit prachtige forum en heb gemerkt dat er tal van kundige mensen zijn waar je wat van kunt leren.
Even een reactie op jouw verhaal over je pols:
Als die klachten aanhouden; niet te lang mee blijven pielen, hoor !
Ik ben 3 jaar geleden door een dakje gezakt (sukkel !) en op mijn stuitje en .....mijn linkerpols geland. Het stuitje heeft me anderhalf jaar pijn bezorgd; de linkerpols heb ik nu nog steeds last van.
Als bijv. een tijdje gewone akkoorden speel (C, D,E7, enzo) en dan ineens een Barree moet pakken, doet dat verrekte zeer.
Een goeie tip: XPERTclinic in Hilversum!
Wordt gerund door 2 chirurgen die puur op Hand en Pols zijn gespecialieerd.
Even een Rontgenfoto en je weet waar je aan toe bent.
Maar ik hoop voor jou dat je klachten vanzelf weer over gaan.
Anyway, veel plezier verder op dit Forum.

doctormetal
21 september 2011, 22:22
Het is gelukkig niet zo erg als het klinkt. Het doet geen pijn meer, maar ik moet gewoon de alom bekende finger strength oefeningen weer gaan doen om de grip in mijn vingers weer op peil te krijgen.

Pakie
22 september 2011, 13:08
Oh, gelukkig !

Is zo'n Gripmaster van Planet Waves , ofzo niks voor jou ?
Is speciaal voor dit soort doelen gemaakt, kun je iedere vinger afzonderlijk trainen. Kost volgens mij omstreeks 17,50 euro.
Succes !

doctormetal
22 september 2011, 19:17
Die gripmaster heb ik hier ook. Kost niet veel, maar is wel effectief.