PDA

View Full Version : Welk genre van muziek is het moeilijkste om te leren



Beginnertjekb
17 september 2011, 20:01
Welk genre vinden jullie het moeilijkst om te spelen en welke vinden jullie heel gemakkelijk? Vertel, vertel! Mij lijkt popmuziek heel makkelijk.

Flitser
17 september 2011, 20:52
Makkelijkste: Punk
Moeilijkste: Metal

Harald
17 september 2011, 21:41
Goede muziek is het moeilijkst.
Slechte muziek is het makkelijkst.

McKaren
17 september 2011, 21:43
Muziek waar je eigenlijk niet van houdt is het moeilijkste.. Muziek in je eigen stijl/genre is veruit het makkelijkste.

:punk:

SantaX
18 september 2011, 00:09
Pfff wat een vraag. Ik zou het toch maar per liedje gaan bekijken als ik jou was. Je kunt gewoonweg niet zeggen dat 1 stijl moeilijker is dan de andere.

aaronstonebeat
18 september 2011, 00:26
Ik probeer al een tijdje wat meer te weten over jazz, dat heeft me lang vrij ondoordringbaar geleken. Maar ik ben een stuk op weg geraakt doordat ik nu al zo'n anderhalf jaar met een jazzgitarist speel; die kwam bij mij om rock en blues te leren en we wisselen over en weer dingen uit.
Voor mij was het wel een eye opener dat een goede jazzgitarist nog geen goede rock- of bluesgitarist hoeft te zijn.

Bij vlagen, ook al een hele tijd, probeer ik flamenco te begrijpen; ik weet iets van de technieken maar ik zit eigenlijk nog steeds in de fase dat ik alleen maar luister en probeer het 'compás', het ritme te begrijpen.

beruk
18 september 2011, 00:27
Goede muziek is het moeilijkst.
Slechte muziek is het makkelijkst.
+11. Techniek is aan te leren, muziek maken is aangeboren.

terrasbeest
18 september 2011, 08:55
Er is muziek waarvan we aannemen dat het makkelijk is. Laat een gitarist, een bassist en een drummer samenkomen en 10 seconden later spelen ze blues. Of iets dat daar moet voor doorgaan.

Gitaar is mss het makkelijkste en meest toegankelijke instrument, bijna iedereen kan er wel wat op spelen.

Het wordt pas moeilijk als je goed wil worden.:)

OT. Het bovenstaande wordt heel erg duidelijk als je ooit eens met een echt goeie drummer kan spelen. Ik zeg dit er maar even bij, drummers worden wel eens bekeken als ' niet echt muzikant '. :sssh:

Harald
18 september 2011, 10:06
Yes... Zonder Double Trouble is het nog maar de vraag of SRV zover was gekomen. Als ik naar de oudere opnames van zijn eerdere bandjes luister betwijfel ik het.

Goede drummer of bassist hangt ook niet alleen van virtuoze techniek af. De juiste groove. Zelfde geldt voor ZZ Top... als je Dusty Hill ziet bassen is het makkelijk de verkeerde conclusie te trekken. Maar dat bandje is retestrak, en weet de echte clichés vaak bewonderenswaardig te ontwijken. Ze geven overal hun eigen draai aan.

Beginnertjekb
18 september 2011, 12:13
Pfff wat een vraag. Ik zou het toch maar per liedje gaan bekijken als ik jou was. Je kunt gewoonweg niet zeggen dat 1 stijl moeilijker is dan de andere.

Een hele goeie vraag, want ik wil eens jullie mening weten;)

ghost-rider2006
18 september 2011, 12:36
Funkie sounds

veel ghost notes/ muted

althans dat is wat ik denk/ vind

Liquid_Metal
18 september 2011, 12:44
Goede muziek is het moeilijkst.
Slechte muziek is het makkelijkst.

Klopt zeker, maar een goede muzikant kan slechte muziek goed maken ;).
Technisch gezien is pop en rock erg toegankelijk en zijn progressive metal en jazz fusion lastig omdat het veel vraagt van de muzikant (veel noten per minuut) en minder logisch is opgebouwd (vreemde maatsoorten, vreemd arrangement, vreemde liedstructuur). Maar in prog metal wordt over het algemeen weinig gebruik gemaakt van dynamiek, wat met klassiek juist heel belangrijk is (en naar mijn idee ook lastig).

-=JEROEN=-
25 september 2011, 03:31
moeilijkst? muziek waar je niet van houdt!