PDA

View Full Version : VOX AD15VT-XL Kapot?



Thewisbone
17 september 2011, 18:49
Hee, ik heb een VOX AD15VT-XL
En die gebruik ik sinds kort ook om mee te spelen met de band.
Alhoewel hij eigenlijk net is te licht daar voor is heb ik de volume knop en master en gain helemaal open.

Alleen gister maakte die een heel vreemd geluid.
Elke met de gitaar als ik niks speelde ging die piepen.
En tijdens het spelen kwamen er krakerige geluiden uit.
Het is ook zo als ik zacht speel.

Iemand enig idee wat er mis kan zijn?

Ijselrobo 07
17 september 2011, 19:36
nee. je amp is niet kapot. dit gepiep noemt men "Feedback".

dit komt omdat je de gain helemaal open hebt staan. draai de gain maar eens op 1/4e. en ga ook wat verder van je amp staan. dan gaat je gitaar nietmeer feedbacken.
en het gekraak kan komen door krakerige potmeters in de gitaar of de versterker.

Thewisbone
17 september 2011, 20:07
Maar ik heb voorgaande weken ook al daarvoor gebruikt en toen maakte die dat geluid niet.

door krakerige potmeters... wat bedoel je daar mee? wat zijn dat?

Ijselrobo 07
17 september 2011, 20:28
in je gitaar en in je versterker zitten potmeters. normaal zitten hier ook nog knoppen op, zodat je ze niet ziet zitten. maar als je ergens aan draait (gitaar of amp) dan draai je aan een potmeter.
de feedback waar je over praat, kan ook komen omdat je opeens je versterker vol open hebt, wat je waarschijnlijk thuis niet hebt. maarja, je zegt al dat je versterker het niet aan kan. dus als jij een versterker koopt die harder kan, dan hoef je de gain en het volume niet helemaal open te zetten en dan gaat het zaakje ook minder snel feedbacken.. (maar geef toe, feedback is af-en-toe wel gaaf, bijvoorbeeld bij dit filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=3axDrXcx0Og) rond 3:48 ;))

Thewisbone
17 september 2011, 20:37
Jaha, dat klinkt het wel vet ja.

Misschien dat ik binnenkort deze ga ophalen.
Een Marshall 8280S
Die kan ik voor 200 euro ophalen van iemand.

Zou dat een goeie keus zijn?
Dan verkoop ik de fox gewoon voor 100 euro.
En ik heb nog een gitaartje waar ik niks mee doe die ik nog wel voor 75 kan verkopen.
Dus dan heb ik een dikke versterker voor 25 euro.

Zou dat slim zijn?

Ohja dus de fox is niet kapoet?

Jasper.
17 september 2011, 22:52
Nou, als hij dat op laag volume doet lijkt me niet helemaal normaal. Zelfs mijn JCM900 begint pas te feedbacken als ik geen snaar aanraak over volume 3. En dat is op zo'n buizenbak al behoorlijk hard.

cluseau
17 september 2011, 23:49
Ohja dus de fox is niet kapoet?
Eenvoudig te controleren, draai het volume op je gitaar maar dicht of trek de kabel uit de ingang van de amp. Blijft hij dan vrolijk gillen is je amp wel degelijk defect.

Mitch
18 september 2011, 11:44
Hmmm, als -ie gaat piepen en kraken terwijl -ie dat daarvoor niet deed dan klinkt het niet erg positief...zul je dus echt nog even een keer moeten testen op lagere volumes zoals al voorgesteld.
Los daarvan, met de gain maximaal krijg je veel teveel compressie, da's niet handig. VOlume maximaal is oké, maar dan nog: ik heb zelfs met mijn DA5 al een keer met de band gespeeld en die hoefde iets van 2/3 open om mee te komen. Maar die stond dan ook gewoon op Crunch in plaats van één van die onhoorbare metal presets :D

Thewisbone
18 september 2011, 13:00
Oké thanks! aankomend weekend zie ik mijn versterker weer in de oefenruimte... zal ik er dan wel ff naar kijken

En ohja miss dat jullie me hier ook mee kunnen helpen.

Ik kan deze Gitaarversterker Marshall 8280S voor 200 euro krijgen inclusief geen merk electrisch gitaartje + footswitch

Is dit een goeie deal?

Of deze Marshall Valvestate 80V voor 100 euro met footswitch.. deze versterker wel een defect.. bij het aandoen gaat de volume knop vreemd doen van 100% naar 10% enz

Thewisbone
18 september 2011, 18:36
Uppertje :metal::metal::metal::metal:

Mitch
18 september 2011, 18:39
Ik vind het kutversterkers, maar er schijnen hier nogal wat fans van rond te lopen, al dan niet ingegeven door melancholische indrukken over de eerste keer in een oefenruimte :sssh:

Thewisbone
18 september 2011, 19:00
Als er genoeg fans zijn.. dan is die vast wel goed :D

guitarkid
18 september 2011, 20:03
Als er genoeg fans zijn.. dan is die vast wel goed :D

Goed criterium... Zo lust ik er nog wel een paar! :seriousf:

Thewisbone
20 september 2011, 16:00
Hee,

Een maatje van me zei dat miss het buisje kapot was?

Zou dit kunnen?

Want het is een voorbuizen versterker ofz..

guitarkid
20 september 2011, 16:08
Hee,

Een maatje van me zei dat miss het buisje kapot was?

Zou dit kunnen?

Want het is een voorbuizen versterker ofz..

Ja, dat kan.....

Thewisbone
20 september 2011, 16:09
En hoe kan ik dan zien?
Is het net zoals een zekering?

guitarkid
20 september 2011, 16:14
En hoe kan ik dan zien?
Is het net zoals een zekering?

Nee, een buisje is heel wat anders. Ik denk dat je er even mee naar een reparateur moet, want als je geen verstand van buizen hebt (en dat lijkt me het geval ;)) kun je er maar beter afblijven!
Ik had onlangs in mijn amp ook één van de pre-ampbuizen stuk. Steeds een vervelend gekraak, terwijl de versterker het op zich nog wel deed. Dan ga ik ook naar de vakman en een alles werkt nu weer 100%!

Thewisbone
20 september 2011, 16:21
Oké, nja ik heb wel wat handige vrienden/bekenden.

Of hoeveel euro was je toen kwijt?
Want zo'n buisje kost 20 euro.

En de versterker ga ik toch verkopen aangezien ik morgen een ander ga halen.
Teminste als die wat netjes is.

Jasper.
20 september 2011, 16:24
een voorversterker buisje kun je wel goedkoper dan 20 krijgen.

Als je in dat roostertje kijkt achter op je versterker kun je het buisje wel wat zin zitten. Lijkt wat op een langwerpige gloeilamp.
Weet niet of de buis vastgesoldeert zit of niet. Zo niet, dan moet het niet zo moeilijk zijn lijkt me.

Thewisbone
20 september 2011, 16:38
Tnx, ja ik dacht al dat, dat hem was.
Vanneweek zie ik mijn versterker weer dan neem ik hem wel mee naar huis.
En dan koop ik binnenkort wel effe zo'n buisje.

Tnx man!

En waar goedkoper dan 20 euro?

Thewisbone
20 september 2011, 16:39
PS: ik ben diegene die een x gereageerd had op joun VOX30 om hem te kopen. maar ik zie van de koop af, weet niet of je dat mailtje van me binnen hebt gekregen?

Jasper.
20 september 2011, 16:42
Ja, ik had het al door. Geen mailtje, maar maakt niks uit. Hij staat hier niet zo in de weg.

tonefactory, zitten ze denk ik rond de 10 euro. Het schijnt vrij gemakkelijk te zijn om het buisje te vervangen. En ik heb ook gelezen dat hij er een stuk beter van kan gaan klinken. Misschien dat ik het zelf ook wel even probeer, heb hier nog wel een buisje liggen.

Thewisbone
20 september 2011, 16:52
Oké, bedankt!
Dan zal ik er binnenkort wel even één bestellen.
En die versterker raak je vast wel kwijt.
Succes met de verkoop.

Mvg, Thomas

macwilliams
20 september 2011, 20:27
Oké thanks! aankomend weekend zie ik mijn versterker weer in de oefenruimte... zal ik er dan wel ff naar kijken

En ohja miss dat jullie me hier ook mee kunnen helpen.

Ik kan deze Gitaarversterker Marshall 8280S voor 200 euro krijgen inclusief geen merk electrisch gitaartje + footswitch

Is dit een goeie deal?

Of deze Marshall Valvestate 80V voor 100 euro met footswitch.. deze versterker wel een defect.. bij het aandoen gaat de volume knop vreemd doen van 100% naar 10% enz

Ik heb beide marshalls gehad en ze klinken helemaal niet slecht.
De 80v heb ik verkocht voor een tientje of vijf
De 8280s is voor honderd van de hand gegaan....

Misschien dat je nog wat van de prijs kan krijgen?

Thewisbone
20 september 2011, 22:50
Ik krijg er ook een gitaartje gratis bij.
maar ik dacht dat 200 euro zoiezo niet veel is voor een marshall of wel?

Jasper.
20 september 2011, 22:57
Ik krijg er ook een gitaartje gratis bij.
maar ik dacht dat 200 euro zoiezo niet veel is voor een marshall of wel?

Ligt er aan wat voor marshall natuurlijk. De ene marshall is de ander niet. Maar volgens mij is 200 wel een normale prijs voor deze, zo met gitaar. Maar misschien heb ik het wel mis. Het kan nooit kwaad om er nog een beetje vanaf proberen te dingen. (is die zinsbouw wel goed?) Misschien kun je ook nog een leuk prijsje afspreken zonder gitaar. (die zou je sowieso weer doorverkopen toch?)

Thewisbone
21 september 2011, 15:58
Aha, zal het proberen.
Die Gitaar weet niet wat ik daar mee ga doen.

Maar ik heb hier nog een gitaar staan die ik nooit gebruik die verkoop ik wel.

Maar zal het wel even proberen af te dingen..

Thewisbone
21 september 2011, 22:06
Heb de versterker binnen + de gitaar.

De gitaar is waarsch wel 50 jaar oud zij de man waar ik hem van kocht.
Hij was van zijn schoonbroer geweest en die was overleden (de man was al in de 70)

Versterker heb ik niet zoveel info over gekregen.
De man zelf wist er niks van af.

Ik zal hem van het weekend testen met mijn eigen crafter gitaar.

Ik kom binnenkort wel even met foto van de oude gitaar.
Kunnen jullie zien wat het is (:"
Miss heb ik wel iets vets binnen gesleept? haha

Thewisbone
21 september 2011, 22:19
http://s1.proxy04.twitpic.com/photos/large/403789522.jpg

Thewisbone
22 september 2011, 10:51
iemand? anybody?