PDA

View Full Version : TBX in passieve strat



G.G.
17 september 2011, 16:57
Wel of niet doen. Ik kan vrij weinig nadelen vinden op het internet (zodra je de 82K weerstand weghaalt en een aanpassing doet met een 220k weerstand).

http://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/2010/Oct/The_Fender_TBX_Tone_Control_Part_1.aspx
http://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/2010/Nov/The_Fender_TBX_Tone_Control_Mod_Part_2.aspx

Is het echt een aanvulling om ook je bas weg te kunnen draaien? Tussenstand is no-load, dus zoals ik eigenlijk in 99% van de gevallen speel. Soms is het lekker om op het brugelement wat hoog weg te halen, maar soms zou op het halselement wat bas wegdraaien ook lekker zijn.

Als er dan toch een tonepot op moet.... waarom dan geen TBX?

Aca Ilic
17 september 2011, 17:00
klopt G.G. ,

er is in principe toevoeging ipv gewone tone pot. Heb ook een tijdje gebruikt , maar daarna ben ik op vintage concept terug overgestapt

G.G.
17 september 2011, 17:01
klopt G.G. ,

er is in principe toevoeging ipv gewone tone pot. Heb ook een tijdje gebruikt , maar daarna ben ik op vintage concept terug overgestapt

Waarom terug gestapt? Wat beviel er niet aan?

Antoon
17 september 2011, 19:15
Je kunt geen no-load pot en een TBX toon regeling tegelijk hebben. Normaal is de klik tussenstand hetzelfde als een 250k pot helemaal open. Draai je hem dan nog verder dan verandert de potwaarde in 1 meg en dus nog meer hoog

Aca Ilic
17 september 2011, 19:53
Waarom terug gestapt? Wat beviel er niet aan?

geen echte reden, had gewoon nieuwe strat met cts potmeters potmeters ( die oude Eric clapton sig had ik verkocht maar TBx was erin blijven zitten samen met Lollar blackface p'ups).

Antoon, dat klopt, klik stands is 250k helemaal open maar bij mij werkte alles ok...

SantaX
18 september 2011, 04:09
Ach vraagje uit nieuwsgierigheid. Was jij het met die strat op markplaats die op de grond/stenen lag? Ik heb namelijk lang getwijfeld om je daarover te bellen/mailen, maar omdat hij op de stenen lag, heb ik het niet gedaan. Raar waar zo een deal op kan stuklopen, maar vond het een mooie strat als het die was!

Aca Ilic
18 september 2011, 10:41
Ach vraagje uit nieuwsgierigheid. Was jij het met die strat op markplaats die op de grond/stenen lag? Ik heb namelijk lang getwijfeld om je daarover te bellen/mailen, maar omdat hij op de stenen lag, heb ik het niet gedaan. Raar waar zo een deal op kan stuklopen, maar vond het een mooie strat als het die was!

klopt Santa, dat was mijn strat, maar wat je niet zag is dat een vierkant doekje eronder lag. Zo maf ben ik ook niet om mijn strat zo maar op de klinkers te legen ( maar ook niet op medeklinkers hoor). I sgelukkig goed terecht gekomen bij een bekende bluesbrother, dus hij zit in goede handen.
Daar zat icm Lollars TBX potmeter in ( die uiteindelijk overbodig was omdat je toch een maple hals hebt die cleaner klinkt).

SantaX
18 september 2011, 10:50
Ah goed te horen man! Ben ik echt blij mee. Dat kon ik inderdaad niet zien, en die advertentie heeft een aardige tijd op MP gestaan. Nu je dat zegt, vind ik het jammer dat ik je niet gemailt hebt. Maar het was echt dat ik dacht, neeeee zo een gitaar op de grond leggen :S , wat zou er dan nog meer mee gebeurd zijn? Nu je het zo zegt, klinkt het allemaal een stuk logischer. Ah, gemiste kans van mijn kant :)

Aca Ilic
18 september 2011, 11:02
dat klopt, dat komt ook doordat ik talloze keer vraag gekregen had waarom 'ie op de grond ligt, ....en natuurlijk omdat Gold Lace sensors er niet meer in zaten ( iedereen wil natuurlijk het liefste een EC strat in originele staat hebben wat ik best kan begrijpen.

SantaX
18 september 2011, 11:07
Ja, denk dat dat net een verkeerde insteek was. De sensors zijn me nieteens opgevallen :dontgeti:, maar de prijs staat me nog bij. Meer dan nette prijs. Zelfs goedkoop eigenlijk. Maar ik ben blij voor jou dat je hem verkocht hebt en ik ben blij voor de gitaar dat ie een ander nieuw goed baasje heeft gevonden :D En voor mezelf, de volgende keer als ik zoiets zie... toch maar even mailen ;)

Aca Ilic
18 september 2011, 11:16
Ja, denk dat dat net een verkeerde insteek was. De sensors zijn me nieteens opgevallen :dontgeti:, maar de prijs staat me nog bij. Meer dan nette prijs. Zelfs goedkoop eigenlijk. Maar ik ben blij voor jou dat je hem verkocht hebt en ik ben blij voor de gitaar dat ie een ander nieuw goed baasje heeft gevonden :D En voor mezelf, de volgende keer als ik zoiets zie... toch maar even mailen ;)


was ook geweldige plank. Hout was 10 keer beter dan meeste CS strats, maar sommige dingen weet je pas als je ze uitprobeert.
mooi Nederlandse gezegde: niet geschoten, altijd mis....

SantaX
18 september 2011, 11:23
so true :ok::makeup:

zoon van Piet
18 september 2011, 11:31
Maar het was echt dat ik dacht, neeeee zo een gitaar op de grond leggen :S

Watjes! :crazyhappy:
Ik gooi er effe een op de grond:
http://img148.imageshack.us/img148/2719/bluestratuk0.jpg

back OT: hier zit dus zo'n dbdinges in.. kan niet zeggen dat ik 'm ooit heb gebruikt ;)

frander
18 september 2011, 18:09
klopt Santa, dat was mijn strat, maar wat je niet zag is dat een vierkant doekje eronder lag. Zo maf ben ik ook niet om mijn strat zo maar op de klinkers te legen ( maar ook niet op medeklinkers hoor). I sgelukkig goed terecht gekomen bij een bekende bluesbrother, dus hij zit in goede handen.
Daar zat icm Lollars TBX potmeter in ( die uiteindelijk overbodig was omdat je toch een maple hals hebt die cleaner klinkt).


Is dat die strat die Ger (van het bluesforum) heeft overgenomen? Is nu uitgerust met 4 elementen...

Aca Ilic
18 september 2011, 18:14
Is dat die strat die Ger (van het bluesforum) heeft overgenomen? Is nu uitgerust met 4 elementen...

yep Frank, that one. Volgens mij gaat Ger eentje maken dat tot 11 gaat ;-)

frander
18 september 2011, 22:48
Bij Ger gaat alles tot 12 :seriousf::seriousf::seriousf: