PDA

View Full Version : Impressie van een optreden in Cafe de Kring - Amsterdam (video)



DTmaster
17 september 2011, 11:19
Hallo...


Afgelopen Donderdag eindelijk een klein serieus intermezzo (word gewerkt aan volle setlist) gedaan bij een cafe in Amsterdam... o.a Jeroen Vierdag (Ploctones) en Hans Oosterhout (Toots Thielemans) en Ed Verhoeff (Geen idee) traden daar ook op en wij deden ons ding wat geloof ik wel goed ontvangen werd.


Hope you like it... Trouwens dit is met dezelfde camera opgenomen als eerst en qua geluidsettings beviel mij deze opnames wel............. hopelijk jullie ook :)


Mvg

DTmaster

http://www.youtube.com/watch?v=qEOlvWZNPrc = Opname 1

http://www.youtube.com/watch?v=RlbIJ_munrU = Opname 2

Mitch
17 september 2011, 20:21
Woooo, het begint al lekker maar vanaf 2:00... die gaat lekker los zeg! Ik denk alleen dat je het voor de kijkbuiskindertjes iets leuker maakt als er iets meer gelachen wordt of überhaupt oogcontact; de uitstraling van het podium staat nu in schril contrast met de muziek. Die is gewoon super!

Ernest01
17 september 2011, 20:41
Inderdaad weinig interactie tussen jullie beiden. (al bij eerdere opnames door diverse mensen gezegd) Met elkaar - inplaats van naast elkaar - muziek maken, wordt dan nog vrolijker.

Misschien eens een opname maken in een rustiger omgeving met een goede 'camera-man/vrouw'.
Jullie spel verdient betere 'verslaglegging', daarmee breng je het nog beter over. Want jullie techniek is prima.

Duhsjaak
18 september 2011, 05:13
Hi
Heb al eerder mijn waardering voor deze specialiteit geprobeerd tot uitdrukking te brengen.
En ik ben het met de opmerkingen over stage presence en onderlinge (non) communicatie eens.

Ik heb gezocht, maar kon de opmerkingen even niet meer vinden. Ik weet namelijk vrij zeker dat Pepe als tip heeft meegegeven, om van positie te wisselen. De dame rechts op het podium en jij links van haar. Uitgaande van het gezichtspunt on stage dus.

Ondanks haar dominante rechterhand, kijkt zij relatief veel naar de hals van de gitaar. Daardoor zou het een logische zaak zijn als zij met een kleine oogopslag contact met jou zou kunnen krijgen.

Zij kijkt die kant toch al op namelijk.

Tenzij jullie elkaar liever niet aankijken natuurlijk (smily, geintje etc.).

Verder ben ik errug verwend. Ik geef het toe. Maar zou het kunnen zijn dat jullie ontwikkeling een beetje stagneert? Als team?
Daarmee bedoel ik op een aardige manier te zeggen dat ik het idee heb, dat de dame iets soepeler en vanzelfsprekender gitaar speelt, maar dat de ander die ontwikkeling niet mee lijkt te maken.

Als jullie een min of meer gelegenheids team zijn zou die zaak te verklaren zijn......

Ik zou het al een hele verbetering vinden als jullie Pepe's suggestie een keer in de praktijk zouden brengen.

Vriendelijke groet, Gus

DTmaster
18 september 2011, 11:59
Erg bedankt... ik heb de reacties doorgemailed en we gaan het er over hebben...... de 30e is the real gig in de badcuyp (lange set) dus bedankt nogmaals voor de tips :)