PDA

View Full Version : Probleem



Jorisss
16 september 2011, 20:46
Hallo,
Ik ben Joris en zit met een klein probleempje :P
Ik heb sinds kort een distortionpedaaltje [BOSS DS-1] en als ik hem op mijn versterker aansluit krijg je een hard piepend geluid. Ik heb inmiddels wel een adapter. Toen ik hem voor het eerst uit probeerde in de winkels zat er een batterij in en deed hij het prima. Maar toen ik er thuis zo'n 9V adaptertje op aansloot en ik lekker wou gaan scheuren begon het dus te piepen. Nou is mijn vraag: Waar komt dat piepgeluid nou vandaan? Is er iets mis met mijn Amp of ligt het mischien aan de apdapter. (Als ik hem op 6V zet hoor ik hem amper piepen) Of is er iets anders aan de hand met storingen ofzo (heb er geen verstand van)

Alvast bedankt,
Joris

blackie91
16 september 2011, 20:58
Hallo,
Ik ben Joris en zit met een klein probleempje :P
Ik heb sinds kort een distortionpedaaltje [BOSS DS-1] en als ik hem op mijn versterker aansluit krijg je een hard piepend geluid. Ik heb inmiddels wel een adapter. Toen ik hem voor het eerst uit probeerde in de winkels zat er een batterij in en deed hij het prima. Maar toen ik er thuis zo'n 9V adaptertje op aansloot en ik lekker wou gaan scheuren begon het dus te piepen. Nou is mijn vraag: Waar komt dat piepgeluid nou vandaan? Is er iets mis met mijn Amp of ligt het mischien aan de apdapter. (Als ik hem op 6V zet hoor ik hem amper piepen) Of is er iets anders aan de hand met storingen ofzo (heb er geen verstand van)

Alvast bedankt,
Joris



Ik heb hetzelfde probleem ongeveer als jou. Maar ik heb er een ruis inzitten zeg maar. Volgens mij ligt het aan hoe je je versterker afstelt. Maar dat weet ik niet zeker.

Jorisss
16 september 2011, 21:02
Ik heb hetzelfde probleem ongeveer als jou. Maar ik heb er een ruis inzitten zeg maar. Volgens mij ligt het aan hoe je je versterker afstelt. Maar dat weet ik niet zeker.

Ja bij mij is het een soort piependeruis, heel raar.

blackie91
16 september 2011, 21:14
Ja bij mij is het een soort piependeruis, heel raar.

Ja dat heb ikook. Hopelijk weet iemand er een antwoord op. Dan zijn we allebei geholpen ;)

M.H.Huiting
16 september 2011, 22:21
Hoe doet hij op een batterij

Jorisss
16 september 2011, 22:30
Hoe doet hij op een batterij
Dat heb ik nog niet getest, maar toen ik hem de eerste x teste zat er wel een batterij in en toen deed hij het wel perfect. Maar met die adapter is het een grote piepbrom.

ghost-rider2006
16 september 2011, 22:41
heb je hem wel goed aangesloten ?

hoe staan je knopjes ?

staat hij al aan ?

kabels ?

welke adapter ?

Jorisss
16 september 2011, 22:51
heb je hem wel goed aangesloten ? Ja daar twijfel ik nogal over: IK HEB GEEN IDEE hoe je zon ding aansluit maar ik heb zegmaar een kabel van de input van de versterker aan het pedaal gesloten (output van pedaal). Aan het pedaal zit dan die adapter. En aan de input van het pedaal zit dan de gitaar verbonden met een kabel.

hoe staan je knopjes ? Daar zal het niet aan liggen want daar heb ik alles aan geprobeert.

staat hij al aan ? Ja als ik hem intrap gaat hij aan en komt er ook een distortion maar dan met een enorme piepbrom toon op de achtergrond en als ik niet speel is die toon nog veel harder. (Hoe hoger volume hoe harder die piep)

kabels ? Ik heb gewoon een gitaarkabel van de adapter naar mijn gitaar. En van de versterker naar het pedaal heb ik een speciaal kabeltje wat bij het pedaal was inbegrepen aangesloten.

welke adapter ? Een universele 1000mA adapter.

ghost-rider2006
16 september 2011, 22:54
hoeveel is de spanning uit van de adapter ??

ghost-rider2006
16 september 2011, 23:00
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSVWjagFsqAA2YDJWG4NIIPZvEWhZGfg 4R__4CQ_nUgWLVDIzS-Ww

Guitar>>>> naar >>>> Input

Output>>>naar>>>>> Ampie


adapter bovenzijde en batterij eruit halen

Jorisss
16 september 2011, 23:05
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSVWjagFsqAA2YDJWG4NIIPZvEWhZGfg 4R__4CQ_nUgWLVDIzS-Ww

Guitar>>>> naar >>>> Input

Output>>>naar>>>>> Ampie


adapter bovenzijde en batterij eruit halen'

Dat heb ik precies.. ik denk dat het aan de adapter moet liggen

ghost-rider2006
16 september 2011, 23:06
wat voor adapter heb je dan ?

one spot ??

lollol
16 september 2011, 23:08
Op welke stand staan de knoppen van zowel je versterker als je pedaal? Ik denk dat het daaraan ligt.

Jorisss
16 september 2011, 23:08
Een universele 1000mA adapter.

Het is een adapter met een schakelaartje achterop waardoor je het aantal volt kan veranderen varierend tot 12 v. Ik heb gelezen dat er 9v op het pedaal moet. Dus het schakelaartje staat op 9v. Het is een universele 1000mA adapter. Maar ik denk echt dat het aan de adapter ligt.

Jorisss
16 september 2011, 23:10
Op welke stand staan de knoppen van zowel je versterker als je pedaal? Ik denk dat het daaraan ligt.

Ik heb zegmaar elke knop op de helft van zijn kunnen staan. Zowel bij het pedaal: Level, Dist, Tone als bij de versterker, reverb, treble, bass, master, etc etc etc

ghost-rider2006
16 september 2011, 23:12
weet niet of je iemand kent met een zelfde pedaal met adapter
of the guitar store

ga er heen test hem met een one spot adapter

lollol
16 september 2011, 23:14
Ik heb zegmaar elke knop op de helft van zijn kunnen staan. Zowel bij het pedaal: Level, Dist, Tone als bij de versterker, reverb, treble, bass, master, etc etc etc

Probeer het eens met de gain op je versterker heel laag?

Jorisss
16 september 2011, 23:18
Probeer het eens met de gain op je versterker heel laag?

Ik heb er allemaal niet zo veel verstand van: Wat is gain? Is dat treble, reverb ofzo?

ghost-rider2006
16 september 2011, 23:19
ik zie iets wat niet klopt volgens mij

je hebt de RC,,2 of rc- 3 in de zelfde line zitten
haal die er is uit

volgens mij kan dit namelijk niet

heb je ook een soort van distortion op je amp ??
als je die gaat gebruiken komt alles wat je in je looper hebt staan daar overheen dus dan is alles ineens distored..

ghost-rider2006
16 september 2011, 23:19
joohh je hebt een PM

Jorisss
16 september 2011, 23:26
joohh je hebt een PM

Huh leg aub eens iets specifieker uit..

ghost-rider2006
16 september 2011, 23:27
private message staat naast je nieuwe berichten in een balkje

de grijze balk

Jorisss
16 september 2011, 23:28
joohh je hebt een PM

Ik heb wel 2 kanalen, een clean en een distortion kanaal. Ik heb hem op het clean kanaal staan, nu heb ik de treble omlaag gedraait en is de ruis iets minder.. MAAR ik hoor hem op hard volume nog erg goed. Als ik op het distortionkanaal met een pedaal speel is de piepbrom nog harder.

R.J
16 september 2011, 23:31
Hoe dicht bij je versterker speel je met je gitaar? Zijn er andere electrische apparaten in de buurt? Neem het voor de "grap" eens op als je kan?

Stopt ie met piepen zodra je speelt? Piept ie door tijdens het spelen?

ghost-rider2006
16 september 2011, 23:33
mogelijk ook een slecht kabel verhaal

Aarding. dicht bij een andere elektrische bron BV stopcontact

ghost-rider2006
16 september 2011, 23:54
en het probleem is opgelost

wat kan het leven toch mooi zijn

R.J
16 september 2011, 23:59
Wat was het nou? :crazyhappy:

ghost-rider2006
17 september 2011, 00:01
Adapter is er 1 van merk Lidl haha

universeel << naatje dus >>>

Dirk_Hendrik
17 september 2011, 07:34
Het hele bovenstaande verhaal had voorkomen kunnen worden door even de voeding FAQ te lezen of aan de TS te suggereren dat te doen. De oplossing staat daar gewoon in.....

Schrevel
17 september 2011, 08:18
Het hele bovenstaande verhaal had voorkomen kunnen worden door even de voeding FAQ te lezen of aan de TS te suggereren dat te doen. De oplossing staat daar gewoon in.....

Welke oplossing dan?
De Lidl-opmerking van Ghost-rider2006 suggereert dat een andere adapter het probleem verhielp en dat zal vast niet in een handleiding staan staan.

En er was nog een twede persoon met het probleem, Blackie91. Het zou handig zijn als die ook kan lezen wat de oplossing was.

Dirk_Hendrik
17 september 2011, 10:16
Welke oplossing dan?
De Lidl-opmerking van Ghost-rider2006 suggereert dat een andere adapter het probleem verhielp en dat zal vast niet in een handleiding staan staan.

En er was nog een twede persoon met het probleem, Blackie91. Het zou handig zijn als die ook kan lezen wat de oplossing was.

Hoofdstuk 3.
Waarbij ik toegeef dat problemen met geschakelde voedingen daar niet echt naar voren komen. Ik ga daar even wat aan doen.

Mitch
17 september 2011, 11:49
In mijn ervaring:
hoge piep=meest voorkomende probleem bij geschakelde voeding
harde brom óf ruis=meest voorkomende probleem bij de ouderwetse trafo voedingen, niet gestabiliseerd.
Simpele gestabiliseerde voedingen als de ouwe getrouwe Ibanez 309 etc zijn in mijn ervaring nog steeds het meest betrouwbaar, geluidstechnisch gezien.

ghost-rider2006
17 september 2011, 13:13
Welke oplossing dan?
De Lidl-opmerking van Ghost-rider2006 suggereert dat een andere adapter het probleem verhielp en dat zal vast niet in een handleiding staan staan.

En er was nog een twede persoon met het probleem, Blackie91. Het zou handig zijn als die ook kan lezen wat de oplossing was.


wat belangrijk is in dit verhaal is niet hoe lang het duurt voor er een oplossing is ..
Maar dat het probleem opgelost is..

En probleem van de andere meneer Blackie91
Deze heb ik mijn hulp ook aangeboden dus komt ook goed..


Mede mens helpen op wat voor manier ..

TS is er blij mee dat het werkt en daar gaat het toch om of niet ???

ghost-rider2006
17 september 2011, 13:17
Het hele bovenstaande verhaal had voorkomen kunnen worden door even de voeding FAQ te lezen of aan de TS te suggereren dat te doen. De oplossing staat daar gewoon in.....


Makkelijk gezegd nu het probleem verholpen is
vraag me af waarom je niet in het begin gereageerd heb op de TS om hem dit te vertellen..

In mijn ogen kraak je TS helpers Af
maar zal wel aan mij liggen..

maar wat ik al eerder zei ,,helpende handen ach hoe maakt niet uit als TSer maar van zijn probleem af is ..

JohnLord
17 september 2011, 13:25
Mods zitten echt niet 24/7 op gitaarnet hoor, ze hebben ook een leven, althans dat hoop ik ;)

ghost-rider2006
17 september 2011, 14:09
hoop het ook niet voor hem hahaha

maar het doel van een forum is mensen helpen en delen van dingen

Dus ik zie probleem niet dat het nu iets langer geduurd heeft dan anders..

Ach waar maak ik me druk om ik heb iemand blij gemaakt met een uit de wereld geholpen probleem ..

M.H.Huiting
17 september 2011, 14:40
Zo is dat :cheerup:

Dirk_Hendrik
17 september 2011, 15:06
Makkelijk gezegd nu het probleem verholpen is
vraag me af waarom je niet in het begin gereageerd heb op de TS om hem dit te vertellen..

In mijn ogen kraak je TS helpers Af
maar zal wel aan mij liggen..

maar wat ik al eerder zei ,,helpende handen ach hoe maakt niet uit als TSer maar van zijn probleem af is ..

Nee. Geenszins om je af te kraken. Toen ik dat draadje zag heb ik netjes van het begin naar het einde gelezen en was de oplossing al aangedragen. Welke dus ook, wat cryptisch, in de voedings FAQ stond.

the sure thing
17 september 2011, 15:16
Ik heb er allemaal niet zo veel verstand van: Wat is gain? Is dat treble, reverb ofzo?

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/triplefacepalm.jpg

Jorisss
17 september 2011, 22:03
Hartstikke bedankt voor de hulp iedereen!