PDA

View Full Version : HNGD Nieuwe leuke vreemde Les Paul :)



TimoSomers
16 september 2011, 20:33
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/305341_10150289922026766_673721765_8333666_9351636 9_n.jpg

:mmmm::):lovelove::ok:

grayfink
16 september 2011, 20:37
Mooi!
Heeft Buckethead ook niet zo iets?

budje
16 september 2011, 20:40
K vind m niet mooi, maar als jij er blij mee bent ben ik ook blij!

En ik zou best weleens een uurtje met zo'n killswitch willen spelen :sssh:

TimoSomers
16 september 2011, 20:46
Mooi!
Heeft Buckethead ook niet zo iets?

Is een Buckethead Les Paul Studio Signature inderdaad :D.

Epiphoneee
16 september 2011, 20:47
Les Paul buckethead! Mooi! Hoe bevalt hij??

Meer foto's graag! :ok:

macwilliams
16 september 2011, 20:49
Die past wel bij zo'n poser als jij:ok:

deathletters
16 september 2011, 20:52
nice:mmmm:

TimoSomers
16 september 2011, 20:57
Die past wel bij zo'n poser als jij:ok:

:lovelove:




Hij bevalt erg goed!!
Heb hem net ff gechecked, het klinkt ook echt als Buckethead.
Normaal zeg ik altijd sound zit 100% in je vingers, maar met deze gitaar (de rare mensuur, grotere body, erg gechambered, etc) zit de echte sound er toch al wel in.
En deze gitaar heeft echt de meeste sustain die ik ooit gehoord heb. (Nog veel meer dan mn customshops en heel de zooi). Noot blijft gewoon onbeperkt doorgaan, waanzinnig!

macwilliams
16 september 2011, 21:05
:lovelove:




Hij bevalt erg goed!!
Heb hem net ff gechecked, het klinkt ook echt als Buckethead.
Normaal zeg ik altijd sound zit 100% in je vingers, maar met deze gitaar (de rare mensuur, grotere body, erg gechambered, etc) zit de echte sound er toch al wel in.
En deze gitaar heeft echt de meeste sustain die ik ooit gehoord heb. (Nog veel meer dan mn customshops en heel de zooi). Noot blijft gewoon onbeperkt doorgaan, waanzinnig!

Je bent verliefd geworden snap ik, zeer herkenbaar.
Dat heb ik nu met m'n übergoldtop, een voor mij zo lekker spelende en nog beter klinkende gitaar. Nog steeds mijn grotd liefde.

Hij lijkt me je gewoon erg goed staan, helemaal jij!!

TimoSomers
16 september 2011, 21:15
Je bent verliefd geworden snap ik, zeer herkenbaar.
Dat heb ik nu met m'n übergoldtop, een voor mij zo lekker spelende en nog beter klinkende gitaar. Nog steeds mijn grotd liefde.

Hij lijkt me je gewoon erg goed staan, helemaal jij!!

Nouja het is nog net niet mijn witte fendertje, dat is mijn liefde inderdaad:lovelove:.
Maar het is een leuke vreemde eend en erg leuk om er bij te hebben omdat hij zo anders klinkt en gave features heeft (en heeeerlijk sustain, shiaaaat).

Terminus
16 september 2011, 21:51
Hele vette gitaar. Heb je hem met die lange mensuur gewoon in E staan?

loveu2man
16 september 2011, 22:37
Zeker vette gitaar! Buckethead is een held!

Hoeveel van deze gitaren zouden er in Nederland zijn? D'r zijn er sowieso erg weinig van gemaakt toch? Heb je haar trouwens via een Nederlandse dealer?

En hoe klinkt ze clean? Een beetje zoals de intro van Soothsayer?

Epiphoneee
16 september 2011, 22:55
Zeker vette gitaar! Buckethead is een held!

Hoeveel van deze gitaren zouden er in Nederland zijn? D'r zijn er sowieso erg weinig van gemaakt toch? Heb je haar trouwens via een Nederlandse dealer?

En hoe klinkt ze clean? Een beetje zoals de intro van Soothsayer?

Volgens mij de studio gewoon een productiemodel, maar is de custom (5x zo duur) wel limited edition.

nickofzo
16 september 2011, 23:03
Ik hoop dat je er beter mee om kan gaan dan emmerhoofd. mooie plank

Epiphoneee
16 september 2011, 23:05
Ik hoop dat je er beter mee om kan gaan dan emmerhoofd. mooie plank

Zeer mooi gezegd!

loveu2man
16 september 2011, 23:08
Volgens mij de studio gewoon een productiemodel, maar is de custom (5x zo duur) wel limited edition.
Ah, dit is de studio.
Dus de studio ligt rond de 600 euro? Dat zou een mooie prijs zijn.


Ik hoop dat je er beter mee om kan gaan dan emmerhoofd. mooie plank
Hey, Buckethead is geniaal!

TimoSomers
16 september 2011, 23:11
Oeiiii nick :D.

De studio zijn er 500 van gemaakt, +- 1200 euro.
De custom is ongeveer 3000 maar erg moeilijk aan te komen. (komt er wel ooit!)

loveu2man
16 september 2011, 23:19
Ik wist wel dat 600 euro te laag was.

500 gitaartjes is wel erg weinig. Zeker voor een studio.

Heel erg veel plezier er mee trouwens. Hoe klinkt ze nou clean!?

TimoSomers
16 september 2011, 23:19
De gitaar klinkt trouwens bizar erg als dit:


http://www.youtube.com/watch?v=19FFbmbZ3bc

niekb
16 september 2011, 23:19
Gaaf!
Hoeveel groter is de body?

loveu2man
16 september 2011, 23:22
Ik heb even de eerste paar minuten geluisterd, maar dat is een geweldige sound. Als dat is wat je er uit krijgt, dan heb je toch wel een retevette gitaar te pakken.

Epiphoneee
16 september 2011, 23:49
Ah, dit is de studio.
Dus de studio ligt rond de 600 euro? Dat zou een mooie prijs zijn.


Hey, Buckethead is geniaal!

Nein, 600 euro voor een buckethead gitaar is te naief. Ik gok dat hij plusminus 1100 kost in de meeste winkels...

Die custom is (gokje) 3500 euro, omdat het weer limited edition is etcetera.

Dat 5x zo duur was een grove schatting :seriousf:

Oranjeaap
17 september 2011, 00:07
Heel gaaf. Ik hoop er ooit nog eens een van tegen te komen, ben erg benieuwd hoe het speelt en klinkt. Buckethead is misschien wel één van de beste gitaristen die op dit moment op de wereld rond loopt. Ik heb nog nooit zo veel talent in 1 persoon gezien.

TimoSomers
17 september 2011, 00:11
Nein, 600 euro voor een buckethead gitaar is te naief. Ik gok dat hij plusminus 1100 kost in de meeste winkels...

Die custom is (gokje) 3500 euro, omdat het weer limited edition is etcetera.

Dat 5x zo duur was een grove schatting :seriousf:
Zie mijn post op vorige pagina

loveu2man
17 september 2011, 00:11
Nein, 600 euro voor een buckethead gitaar is te naief. Ik gok dat hij plusminus 1100 kost in de meeste winkels...

Die custom is (gokje) 3500 euro, omdat het weer limited edition is etcetera.

Dat 5x zo duur was een grove schatting :seriousf:

Wel een hele grove schatting :P Je lag er 2000 euro naast :P


Heel gaaf. Ik hoop er ooit nog eens een van tegen te komen, ben erg benieuwd hoe het speelt en klinkt. Buckethead is misschien wel één van de beste gitaristen die op dit moment op de wereld rond loopt. Ik heb nog nooit zo veel talent in 1 persoon gezien.

Jij snapt t!

Epiphoneee
17 september 2011, 00:28
Buckethead is misschien wel één van de beste gitaristen die op dit moment op de wereld rond loopt.

Op onze grote vriend na dan hé!

http://img405.imageshack.us/img405/3351/slashpf.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/405/slashpf.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

TimoSomers
17 september 2011, 00:32
Gadverdamme, die mag niet in hetzelfde topic genoemd worden :)

budje
17 september 2011, 02:05
ik snap het verschil niet, hij heeft toch ook een emmer op z'n hoofd?

:seriousf:

FruscianteFan
17 september 2011, 02:10
K vind m niet mooi, maar als jij er blij mee bent ben ik ook blij!

En ik zou best weleens een uurtje met zo'n killswitch willen spelen :sssh:
Als íets makkelijk in te bouwen is, is het een killswitch!

barno
17 september 2011, 08:15
ik snap het verschil niet, hij heeft toch ook een emmer op z'n hoofd?

:seriousf:

:seriousf:
maar I guess dat Timo doelt op het feit dat bucketmans toch nog van een andere orde is qua gitaarspel, terecht trouwens

DemolitionColorScheme
17 september 2011, 11:46
Leuk ding, ja. Had die ook een tijdje geleden gezien. Apart model, waar ik altijd wel game voor ben.
Gefeliciteerd!

muziekschuur
17 september 2011, 12:00
Ik ben heel nieuwsgierig naar de bedrading en de gebruikte elementen. En jouw gebruikswijze...
Alvast bedankt.

En ik vind em heel mooi. Maar op een of andere manier ook een soort leeg canvas.... Heel erg relicbaar of stickerbaar...

YannickH
17 september 2011, 15:32
knap ding timo! maak er eens wat filmpjes van:D
en heeft de standard van buckethead geen ebony fretboard en deze rosewood?

Sinner1980
17 september 2011, 17:10
Op onze grote vriend na dan hé!

http://img405.imageshack.us/img405/3351/slashpf.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/405/slashpf.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Slash is zeker niet de beste maar wel één vd coolste en ook nog eens bekendste; petje af voor Slash.

To the point: ik vind mensen met emmers op hun hoofd maar raar maar zijn sig mag er zeker zijn; mooi al dat wit! Congrats!:ok:

YannickH
17 september 2011, 17:44
epiphoneee: je bent zeker een echte slash fanboy??
slash vs buckethead is als een oude fiat f500 naast een ferrari F599 GTB...














:D

Platyhelminthes
17 september 2011, 17:52
En ik maar denken dat Slash niet bestaat..

http://www.watchsouthparkonline.net/season-15/episode-5-crack-baby-athletic/

@Timo: Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Mooi ding :)

mikeyaxeman
17 september 2011, 18:28
Ben vroeger begonnen met gitaarspelen door o.a. Slash maar ik vind buckethead zeker wel een betere gitarist.
OT: Mooi ding Timo, een beetje vreemd maar wel lekker!

Epiphoneee
17 september 2011, 18:49
epiphoneee: je bent zeker een echte slash fanboy??
slash vs buckethead is als een oude fiat f500 naast een ferrari F599 GTB...





Slash fanboy zéker niet, ik aanbid Slash niet, maar hij is naar mijn mening velen malen beter dan Buckethead.

Fiat tegen Ferrari? NEIN. Buckethead is een geweldige gitarist, en kan practisch alles spelen. Maar veel goeie muziek MAKEN doet hij niet. Hij kan uren achter elkaar pingelen ja. Maar Slash heeft een paar van de bekendste solo's ooit gemaakt en maakte solo's waarbij je echt opgaat in het lied.

Naar mijn mening is buckethead beter in gitaarspelen (vooral lekker snel :seriousf:), maar verpletterd Slash Buckethead in creativiteit, 'soulfulness', mojo en al het andere :D.

Ik bedoel, tja, Sweet Child O' Mine, November Rain, Knocking on Heavens Door, Welcome To The Jungle etc :zz:


Overigens kan ik Buckethead gewoon niet serieus nemen, gewoon omdat, tja. hij een emmer op z'n hoofd heeft.

Sorry voor het hele verhaal, alleen Buckethead boven Slash...? :dontgeti:

YannickH
17 september 2011, 18:54
ik snap niet dat je zo kunt zeiken over zen emmer...
buckethead = emmerhoofd. hij heeft een emmer op zijn hoofd! daarom buckethead:chicken:

waarom heeft slash altijd die lelijke schoorsteenkuip op zen schedel staan?
keur hem dan ook gelijk af want dan kunnen we hem ook niet meer serieus nemen... juist hetzelfde als onze piraat malmsteen...

zo kun je over elke gitarist wel iets zeggen:stop:

TimoSomers
17 september 2011, 23:07
Slash fanboy zéker niet, ik aanbid Slash niet, maar hij is naar mijn mening velen malen beter dan Buckethead.

Fiat tegen Ferrari? NEIN. Buckethead is een geweldige gitarist, en kan practisch alles spelen. Maar veel goeie muziek MAKEN doet hij niet. Hij kan uren achter elkaar pingelen ja. Maar Slash heeft een paar van de bekendste solo's ooit gemaakt en maakte solo's waarbij je echt opgaat in het lied.

Naar mijn mening is buckethead beter in gitaarspelen (vooral lekker snel :seriousf:), maar verpletterd Slash Buckethead in creativiteit, 'soulfulness', mojo en al het andere :D.

Ik bedoel, tja, Sweet Child O' Mine, November Rain, Knocking on Heavens Door, Welcome To The Jungle etc :zz:


Overigens kan ik Buckethead gewoon niet serieus nemen, gewoon omdat, tja. hij een emmer op z'n hoofd heeft.

Sorry voor het hele verhaal, alleen Buckethead boven Slash...? :dontgeti:


Sorry, maar als je Slash meer creativiteit en soulfulheid vindt hebben dan heb je of ERG weinig van Buckethead gehoord of je weet weinig van muziek.

TimoSomers
17 september 2011, 23:23
knap ding timo! maak er eens wat filmpjes van:D
en heeft de standard van buckethead geen ebony fretboard en deze rosewood?

Die heeft ebben inderdaad.
Deze heeft torified maple. (bewerkt maple).

loveu2man
18 september 2011, 00:35
Slash fanboy zéker niet, ik aanbid Slash niet, maar hij is naar mijn mening velen malen beter dan Buckethead.

Fiat tegen Ferrari? NEIN. Buckethead is een geweldige gitarist, en kan practisch alles spelen. Maar veel goeie muziek MAKEN doet hij niet. Hij kan uren achter elkaar pingelen ja. Maar Slash heeft een paar van de bekendste solo's ooit gemaakt en maakte solo's waarbij je echt opgaat in het lied.

Naar mijn mening is buckethead beter in gitaarspelen (vooral lekker snel :seriousf:), maar verpletterd Slash Buckethead in creativiteit, 'soulfulness', mojo en al het andere :D.

Ik bedoel, tja, Sweet Child O' Mine, November Rain, Knocking on Heavens Door, Welcome To The Jungle etc :zz:


Overigens kan ik Buckethead gewoon niet serieus nemen, gewoon omdat, tja. hij een emmer op z'n hoofd heeft.

Sorry voor het hele verhaal, alleen Buckethead boven Slash...? :dontgeti:

Wow. Serieus. Wow.

De nummers die jij noemde zijn nergens in de buurt van wat Buckethead onder zijn hoede heeft.

Buckethead - Whitewash, dit is een nummer waar geweldig veel gevoel in zit en is helemaal niet het uren shredden waar jij het over hebt:
http://www.youtube.com/watch?v=8akmP6Sjv2o

Verder hebben we Welcome to Buckethead Land
http://www.youtube.com/watch?v=0GFtkPJU1WE
2:30-2:50 is zo'n krachtige solo. Daarna komt het pingel waarvan jij zegt dat je niet houdt, maar imo is t in dit nummer erg goed tot zijn recht gekomen.

Verder is er Soothsayer, watching the boats with my dad, Sail on Soothsayer, Wishing Well, big sur moon en er zijn er nog heel heel veel meer. Hij heeft namelijk zo'n 25 albums geschreven en heeft nog heel veel samenwerkingen gedaan met andere artiesten en allerlei bedrijven (filmthema's enzo).

In conclusie: Buckethead is een erg gevarieerde gitarist, met benadering van perfectie in elke stijl. Hier zou Slash nooit in de buurt van kunnen komen.

En over de emmer: dit stoort mij helemaal niet. Na een tijdje let je daar sowieso niet meer op en zie je enkel nog de vingers en hoor je de muziek. Dat is genoeg om te snappen hoeveel gevoel er in zijn muziek zit.

Wabbie
18 september 2011, 00:56
Ach smaken verschillen toch?

nickofzo
18 september 2011, 01:53
Ik vind Buckethead een erg goede gitarist, ik mag er dan ook graag naar luisteren maar na een half uur heb ik persoonlijk wel heel erg de behoefte aan gitaarwerk zonder zoveel effecten:sssh: