PDA

View Full Version : mijn nieuwe versterker.



stevenstelt
16 september 2011, 17:58
sorry mijn vorige bericht was niet helemaal kompleet.
mijn vraag is ik speel 3 jaar gitaar en wil een nieuwe versterker aanschaffen.
ik speel veel rock maar ook hele andere muziekstijlen.
mijn budget is rond de 400 euro en ik was aan het kijken naar een marshall MG 101
FX roet steven

FruscianteFan
16 september 2011, 18:05
Wat heb je nu?

Marshall MG staat niet hoog aangeschreven op dit forum...

Wat voor muziek ga je erop spelen? Kun je al zeggen of je ook veel gaat optreden?

loveu2man
16 september 2011, 18:05
En wat is je budget? Ben je ook bereid om tweedehands te kopen?

allochthomas
16 september 2011, 18:07
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?148744-Je-zoekt-een-nieuwe-versterker-wat-nu
hup, even lezen

stevenstelt
16 september 2011, 18:10
Wat heb je nu?

Marshall MG staat niet hoog aangeschreven op dit forum...

Wat voor muziek ga je erop spelen? Kun je al zeggen of je ook veel gaat optreden?

ik heb nu echt een beginners boksje.
ik ga waarscheinlijk niet heel veel optreden.
ik speel veel rock maar soms ook hele andere muziekstijlen.
(ik heb ook een pod 2.0 van line 6 die ik er op ga aansluiten)

stevenstelt
16 september 2011, 18:13
En wat is je budget? Ben je ook bereid om tweedehands te kopen?

mijn budget is rond de 400 euro.
ik ben zeker bereid hem tweedehands te kopen ik ben ook veel aan het kijken naar tweedehands.

The Unforgiven
17 september 2011, 00:25
Kijk eens naar een Bugera (buizen) bak. Vele malen beter dan die MG-meuk en past perfect binnen je budget. Een lid van dit forum heeft onlangs een Bugera 333 gekocht, en die zou nog een demo'tje posten, dus dan kan je tegen die tijd horen of je het wat vind. En vooral, veel testen!

stevenstelt
17 september 2011, 09:19
oke bedankt ik had nog helemaal niet
gedacht aan een bugera.

caliban
18 september 2011, 11:09
Heb je een high-gain geluid nodig? Indien niet, is een v22 of v55 misschien eerder aan te raden dan die andere Bugera's.

Flitser
18 september 2011, 11:17
Kijk eens naar een Bugera (buizen) bak. Vele malen beter dan die MG-meuk en past perfect binnen je budget. Een lid van dit forum heeft onlangs een Bugera 333 gekocht, en die zou nog een demo'tje posten, dus dan kan je tegen die tijd horen of je het wat vind. En vooral, veel testen!

M'n computer doet erg raar met opnames(creëert een soort wah geluid er onder), dus ik kan helaas niks opnemen. Maar hij klinkt wel geweldig, ben er uitermate tevreden over :crazyhappy: Voor < 400 euro kun je zeker wel een combo kopen.

kidrock
18 september 2011, 13:21
M'n computer doet erg raar met opnames(creëert een soort wah geluid er onder), dus ik kan helaas niks opnemen. Maar hij klinkt wel geweldig, ben er uitermate tevreden over :crazyhappy: Voor < 400 euro kun je zeker wel een combo kopen.

Je kunt ook de nodige reviews beluisteren op Youtube om een indruk te krijgen.

Hier ff snel een paar:

www.youtube.com/watch?v=Tp-nV3pChj4

www.youtube.com/watch?v=lzFY5_RWD8w

Speeddemon
18 september 2011, 13:59
Stevenstelt; als je een buizenamp wilt, dan is een HT-5 of HT-20 van Blackstar te overwegen.
Voor iets meer budget is een Engl Gigmaster (15) of H&K Tubemeister 18 een optie (zitten rond de 500 euro).

o0rollo0o
19 september 2011, 16:33
Zeker geen MG kopen, mijne staat niet voor niks te koop. Clean is wel mooi maar de distortion is een ramp imo!(Eigen verkoopwaar afzeiken ik weet). Ik zou eens kijken naar een mooie blackstar buizenbakje, die kleintjes zijn niet zo heel duur en klinken heel erg goed! Heb er weleens in een winkel opgespeeld en daar komt echt wel power uit.

lefthandstrat
19 september 2011, 20:58
http://www.youtube.com/watch?v=sNpBr3K38Do

:soinnocent::soinnocent::soinnocent:

http://i582.photobucket.com/albums/ss268/pamelasdesigns/Animated-finger-pointing-down.gif

Speeddemon
19 september 2011, 21:54
In tegenstelling tot de Blackstars mist de BlackHEART schakelbare kanalen, mastervolume(s) en een galm. Wil je dus gain, dan MOET ie hard. Geloof me (aangezien ik sinds een paar weken een Tubemeister 18 thuis heb), 5W vol open is HARD als je thuis speelt, en 3W idem.

Steven, check deze:
http://link.marktplaats.nl/480578227
http://link.marktplaats.nl/479457573

nieuwprijs is kleine 600 euro, dus voor 375-400 heb je een mooie amp.

stevenstelt
20 september 2011, 17:14
ik ben blij dat ik veel verschillende verstekers krijg te horren.
maar ze zijn bijna allemaal 20 watt.
en ik ga in een band dus ik wil minimaal 90 watt.
:rockon:

HaroldA
20 september 2011, 17:28
en ik ga in een band dus ik wil minimaal 90 watt.
:rockon:

:seriousf: :ok:

Achter een POD hoort gewoon een transistorversterker en/of hifi-set en/of koptelefoon.

big dooley
20 september 2011, 17:28
ik ben blij dat ik veel verschillende verstekers krijg te horren.
maar ze zijn bijna allemaal 20 watt.
en ik ga in een band dus ik wil minimaal 90 watt.
:rockon:

minimaal? joh... aan 20 watt heb je dan theoretisch voldoende...
met de AFD kom ik tijdens optredens en repetitie's niet boven 10 watt uit met de ingebouwde attenuator...

allochthomas
20 september 2011, 17:52
ik ben blij dat ik veel verschillende verstekers krijg te horren.
maar ze zijn bijna allemaal 20 watt.
en ik ga in een band dus ik wil minimaal 90 watt.
:rockon:
Zaterdag een jtm45 vol open gehad en die was met 40 watt al knetter hard, de 50 watt superbass(normaal 100 watt) was gewoon eng.

HaroldA
20 september 2011, 17:57
Zaterdag een jtm45 vol open gehad en die was met 40 watt al knetter hard, de 50 watt superbass(normaal 100 watt) was gewoon eng.

Ik speel op 50 watt versterkers en ik kom eigenlijk niet boven volume op 2 uit zonder bloedende oren te hebben...

Inderdaad, 90 watt is echt perfect. 80 is te weinig, 100 te veel. :???:

Thiez
20 september 2011, 19:22
haha geniaal, 90 watt :P volgens mij is er geen versterker van 90 watt.

20 watt heb je zat aan om op te treden hoor. onder 10watt is te weinig maar een 20 watter kom jij al boven drum uit, en in bijna alle gevallen wordt je voor zalen toch uitversterkt.

big dooley
20 september 2011, 19:24
Zaterdag een jtm45 vol open gehad en die was met 40 watt al knetter hard, de 50 watt superbass(normaal 100 watt) was gewoon eng.

eh.. een jtm 45 is volgens mij 30 watt

Buzzel
20 september 2011, 19:25
mijn honderd wat bassman komt vaak niet boven de 4 uit. Maar gelukkig wel een master volume :)

Wil zelf liever ook maximaal 50 watt. Minder buizen, minder gewicht, goedkoper in onderhoud, minder hard.

Ik loop wel te gassen op een jcm 800, maar wel 50 watt met master volume.

allochthomas
20 september 2011, 19:40
eh.. een jtm 45 is volgens mij 30 watt
Dacht altijd dat de jtm45 rond de 38 watt lag, zaten ook 5881 buizen in ipv KT66.

100 watt is leuk maar echt totale overkill. Moet zeggen dat de bottom end wel leuk is van de 100 watt monsters.

Thiez
20 september 2011, 19:42
Ik snap idd de 100 watters ook niet zo. En dan zijn er ook nog 120 en 150watt buizen amps.
Zou graag een 50 watter willen ook wat gewicht betreft maar ze maken de meeste alleen maar in 100watt.

Speeddemon
20 september 2011, 20:54
Ik snap idd de 100 watters ook niet zo.
(Cleane) headroom.

Thiez
20 september 2011, 21:16
(Cleane) headroom.

wie gebruikt er nou clean? ;)

HaroldA
20 september 2011, 21:20
(Cleane) headroom.

Hoe hard moet je een 50 watt versterker zetten om eindbuisoversturing te krijgen?!? Bijna onmogelijk IMHO.

The Unforgiven
21 september 2011, 09:05
haha geniaal, 90 watt :P volgens mij is er geen versterker van 90 watt.



Volgens mij had Mesa Boogie er een, weet het niet helemaal zeker...

Harry
21 september 2011, 09:11
het lijkt me het handigst als de topicstarter zich eerst even inleest, want volgens mij kan hij beter eerst wat kennis opdoen voordat hij iets koopt.

allochthomas
21 september 2011, 09:56
Volgens mij had Mesa Boogie er een, weet het niet helemaal zeker...
Kan volgens mij wel kloppen. Veel marks liggen rond die wattage. 90 watt aan boogie gaat wel echt knetter en knetter en knetter hard.

@Harry: ik heb het al opgegeven om dat als advies te geven.

o0rollo0o
21 september 2011, 10:54
mijn honderd wat bassman komt vaak niet boven de 4 uit. Maar gelukkig wel een master volume :)

Wil zelf liever ook maximaal 50 watt. Minder buizen, minder gewicht, goedkoper in onderhoud, minder hard.

Ik loop wel te gassen op een jcm 800, maar wel 50 watt met master volume.

Die kun je inderdaad nog redelijk temmen op slaapkamer niveau en toch flink laten scheuren

Speeddemon
21 september 2011, 11:41
ik ben blij dat ik veel verschillende verstekers krijg te horren.
maar ze zijn bijna allemaal 20 watt.
en ik ga in een band dus ik wil minimaal 90 watt.
:rockon:
Met een 20W BUIZENversterker kom je echt wel mee in de meeste bands (zie mijn Tubemeister 18 review; ik speel er mee in een niet-al te zacht-repeterende Iron Maiden tribute), maar als je rondkeek naar TRANSISTORversterkers, dan snap ik je opmerking ja.

Anyway, ik blijf bij m'n aanbeveling; een 2e hands Blackstar HT-20 combo is voor rond de 400 euro de meeste 'bang for the buck', en als 't echt hard moet, een Peavey Valveking combo. Heel veel beter of meer qua BUIZENversterkers zul je niet vinden voor je budget.

Dus, stel je zelf de volgende vragen:
-welke stijlen wil ik er mee spelen?
-wil ik persé effecten IN de versterker? Zo ja, alleen galm (of evt. delay) of ook chorus/flanger/phaser/tremelo?
-transistor of buizen? (klankverschillen, transistor=meer watts nodig, maar ook meer watt voor minder geld, minder onderhoudsgevoelig)
-indien transistor, 'gewoon' of modelling? (modelling amps zijn bijv. een Roland Cube 80XL, Vox AD100VT, Peavey Vypyr, Fender Mustang III of IV)

HaroldA
21 september 2011, 11:42
Anyway, ik blijf bij m'n aanbeveling; een 2e hands Blackstar HT-20 combo

Werkt dat goed icm een POD?

Speeddemon
21 september 2011, 12:10
Werkt dat goed icm een POD?
Oh, wacht, dat was ook een eis... alhoewel, WIL je dat, als je andere eis is "er mee in een band spelen"?

Kijk, een Tech21 Powerengine 60 zal prima werken met een POD, of een Roland JC-77 (of 2e hands JC-120), maar dan heb je wel enigzins one-trick ponies, waar je in een bandverband ZONDER POD weinig aan hebt, wil je distortion gebruiken (of je moet weer losse pedalen toevoegen).

Het Clean van de Blackstar kan wel ERG clean, dus mogelijk dat je er behoorlijke resultaten uithaalt met de POD, en anders is er ook nog een FX Loop Return hè?

stevenstelt
21 september 2011, 18:09
Werkt dat goed icm een POD?

jaa voor op je kamer is een pod 2.0 (die ik heb) heel fijn.
maar ik zou hem niet snel voor een optreden gebruiken.
:rockon:

o0rollo0o
23 september 2011, 13:28
Ik zou als ik jou was van dat digitale geneuzel afstappen en gewoon een heftige buizenbak kopen. Als je een 50 watt buizenbak op standje 10 zet staat er praktisch gezien een straaljagermotor die je omverblaast, zowel in decibel als in wapperende haren en komt bij het plafond van de buren de kalk naar beneden zetten.

Zet een 100 watt MG transistor versterker op max en je heb t idee dat er een natte balsy scheet wordt gelaten zonder enige definitie.

Het idee van dat digitale POD spul is het imiteren van "echte" buizenversterkers/effecten, dus waarom geen echte kopen:D?

dezperado
25 september 2011, 14:02
Ik liep gisteren tegen een Fender Dual Showman red knob aan voor € 300,00

Hij was eigenlijk verkocht maar de koper liet het 2 keer afweten dus ik had de mazzel.

100 of 25 watt schakelbaar ( hi -lo) Voor hier thuis eigenlijk belachelijk maar ik ben er nu mee aan het proberen en ik kan hem makkelijker op een laag controleerbaar volume zetten dan mn Fender Blues Junior die is 15 watt maar gaat al heel gauw veel te hard vooral als ik een beetje overdrive wil.

Als je een Blues Junior kunt kopen voor rond de € 350,00 heb je een mooi klinkende amp.:B