PDA

View Full Version : Welke van de vier...



spijkie
16 september 2011, 13:48
Ik ben op zoek naar een overdrive/distortion voor mijn Bogner Alchemist buizenbak.
Ik heb me er behoorlijk in verdiept en zit te denken aan één van deze vier.

Fulltone OCD
Carl Martin Hot drive'n boost
Hughes en kettner Tube factory (1e versie)
Vox ice 9
Andere suggesties zijn altijd welkom.

Ik probeer iets rond de 100 euro 2e hands te krijgen.
De muziek de ik (we) spelen zijn rockcovers, geen metal.
Ik zoek in iedergeval een overdrive die ook lekker kan scheuren, dus breed inzetbaar.

Ik weet dat je ze het beste kunt uitproberen maar ik zoek via marktplaats wat en dan is het wel handig om via jullie al een indruk te krijgen of het wat is, het blijft natuurlijk persoonlijk maar toch.

M.H.Huiting
16 september 2011, 15:50
Er zijn nog tal van andere suggesties maar zoals je zelf al zegt is het net wat jezelf het mooiste vind. Ik kan je alleen zeggen dat ik blij ben met mjn jekyll & Hyde, maar goed een ander vind het misschien niks.

spijkie
16 september 2011, 18:09
Het gaat mij ook om de kwaliteit, hoe de potmeters reageren bijvoorbeeld.

Wabbie
16 september 2011, 18:39
Ik zou kijken of je ze naast elkaar kunt testen. Het enige wat je hier gaat krijgen zijn persoonlijke meningen, die dan ook nog eens een keertje afhankelijk zijn van de diverse setups die iedereen hier heeft.

kassie
16 september 2011, 19:41
Ik zou kijken of je ze naast elkaar kunt testen. Het enige wat je hier gaat krijgen zijn persoonlijke meningen, die dan ook nog eens een keertje afhankelijk zijn van de diverse setups die iedereen hier heeft.

Een Zvex SHO misschien? Flinke boost maar ook aangename distortion karakteristiek.

Buzzel
16 september 2011, 20:09
Een Zvex SHO misschien? Flinke boost maar ook aangename distortion karakteristiek.

Ik denk dat dat niet handig is. als je dan weer even clean wil dan ben je een stuk zachter. Ik vind de OCD die ik heb wel een lekker scheur pedaaltje, maar ik vind het niet perfect. Weet niet wat het is, maar het is niet perfect.

Gitaar4LifeDude
17 september 2011, 11:55
Ik vind de OCD op elk vlak een geweldig pedaal. Werkt te gek als boost maar ook lekker als stand-alone distortion.
Verder lijkt die nieuwe Custom badass distortion van mxr me ook wel een geschikte keuze.

tomdiedom
17 september 2011, 17:34
Ocd is een goede keuze, lekker breed inzetbare drive. Heb zelf de tubefactor en vind het een erg goede drive, lekker aanslaggevoelig. Alleen lomp groot en moet helaas gevoed worden door een eigen adapter.

Brum
17 september 2011, 17:47
Ik denk dat dat niet handig is. als je dan weer even clean wil dan ben je een stuk zachter. Ik vind de OCD die ik heb wel een lekker scheur pedaaltje, maar ik vind het niet perfect. Weet niet wat het is, maar het is niet perfect.

Dat ligt eraan of je 'm in de fx loop doet, of voor de versterker. In het eerste geval zal ie inderdaad vooral boosten, in het tweede geval krijg je meer vervorming.

Buzzel
17 september 2011, 20:06
Dat ligt eraan of je 'm in de fx loop doet, of voor de versterker. In het eerste geval zal ie inderdaad vooral boosten, in het tweede geval krijg je meer vervorming.

ahaa, ik heb geen ervaring met fx loopen dus jij kan het weten ;)