PDA

View Full Version : Nieuwe lefty kam voor Ovation; hoe, wat, waar?



Gerth
16 september 2011, 12:08
Gezien de slordigheid bij mijn nieuwe lefty Ovation (slecht geplaatste én dan ook nog slecht uitgesneden kam...) heb ik er een nieuwe nodig.

Hierin heb ik echter totaal geen ervaring en wat gezoek op het net levert ook niet veel bruikbaars op.

Kan iemand mij helpen wat betreft de zoektocht naar een passende kam?

Alvast bedankt!

-Martijn-
16 september 2011, 12:50
Verkopen ze die niet in de zaak waar je je gitaar gekocht hebt dan?
Anders even langs een gitaarbouwer gaan.

Rizz
16 september 2011, 12:56
http://www.allparts.com/Left-handed-Parts-s/342.htm

Bijvoorbeeld.. Ik weet niet of deze aan de maten voldoet, maar het beste is opmeten en zoeken maar.. Deze gevonden door in google "guitar nuts lefty" in te tikken.. Waarschijnlijk zal je dan nog wat moeten vijlen en schuren.. Of idd wat hiervoor is gezegd, 1tje op maat laten maken..

Edit: Als je hier geen kaas van hebt gegeten, zoals velen met jou, Laat het dan doen.. Ik begrijp uit je andere topic dat je best gek bent op deze gitaar, maar ook dat hij nog niet afgesteld is voor de eerste keer.. Neem dit gelijk ook mee, kan zeker geen kwaad en je weet iig zeker dat het goed gedaan is

Muzieknono
16 september 2011, 13:11
Men pakke een koeienbot, een zaag en een vijl!!!
Mvgr. Dirk Jan :B

Rizz
16 september 2011, 13:14
:seriousf::seriousf:

Gerth
16 september 2011, 13:40
http://www.allparts.com/Left-handed-Parts-s/342.htm

Bijvoorbeeld.. Ik weet niet of deze aan de maten voldoet, maar het beste is opmeten en zoeken maar.. Deze gevonden door in google "guitar nuts lefty" in te tikken.. Waarschijnlijk zal je dan nog wat moeten vijlen en schuren.. Of idd wat hiervoor is gezegd, 1tje op maat laten maken..

Edit: Als je hier geen kaas van hebt gegeten, zoals velen met jou, Laat het dan doen.. Ik begrijp uit je andere topic dat je best gek bent op deze gitaar, maar ook dat hij nog niet afgesteld is voor de eerste keer.. Neem dit gelijk ook mee, kan zeker geen kwaad en je weet iig zeker dat het goed gedaan is

Alvast bedankt... is ook niet echt een dringend probleem, de huidige kam staat nu niet helemaal in het midden maar de snaren zelf lopen nu wel goed, ik bekijk het wel.

De afstelling heb ik echter zelf al gedaan; de "verhooghoutjes" vanonder de brug gehaald en de hals wat rechter gezet... lekker comfortabel nu!