PDA

View Full Version : vraagje marshall artiste 100w



Orpheo
16 september 2011, 01:59
ik zoek, maar kan niet veel info vinden over deze amps. ik weet dat het jaren 70 amps zijn, maar... wat zijn ze waard? ik weet dat er een reverb-circuit in zit. hoeveel zakt de prijs als het hele reverbcircuit en 2-channel gedoe eruit gesloopt is, en er een singlechannel met cascading gain van gemaakt is? dus eigenlijk een soort-van randy rhoads-plexi...iemand een idee?

big dooley
16 september 2011, 02:39
ze zijn sowieso al bijlange niet zo gewild als de JMP's uit die tijd... verbouw dan ook nog eens grondig het een en ander eraan en de waarde wordt alleen maar minder... lijkt mij meer een gevalletje wat de gek ervoor gaat geven, en dat kan dan alle kanten opgaan
ga je een projectje beginnen ofzo?

Orpheo
16 september 2011, 10:52
Ik weet t nog niet... ik heb n toffe gevonden, zoals ik m beschreef, maar ik vind 900 euro echt te hoog.

Toaster
16 september 2011, 11:52
Tsja door het GAS brandt het geld waarschijnlijk al je broekzak uit ;)

Maar ik zou ook niet gaan voor een artiste en zeker niet voor dat geld. Voor dat geld kan je beter gaan kijken naar superleads of superbasses.

En anders de lead n bass versterkers.

Zelf wordt ik ook altijd verscheurd door de "buitenkansjes" die je aandacht trekken. Hierdoor heb ik nooit geld genoeg om eens een echte oude plexi te kopen. Of een echte tweed.

Orpheo
16 september 2011, 15:13
Tsja door het GAS brandt het geld waarschijnlijk al je broekzak uit ;)

Maar ik zou ook niet gaan voor een artiste en zeker niet voor dat geld. Voor dat geld kan je beter gaan kijken naar superleads of superbasses.

En anders de lead n bass versterkers.

Zelf wordt ik ook altijd verscheurd door de "buitenkansjes" die je aandacht trekken. Hierdoor heb ik nooit geld genoeg om eens een echte oude plexi te kopen. Of een echte tweed.

Ik kan mijn rivera erop inruilen, en wat bijleggen.voor mij n ideale deal. Hij heeft n lead en rhythmkanaal,en klinkt echt top.het reverbcircuit is nog grotendeels intact.
Mogelijk ga ik t circuit compleet maken. Als ik m doe,natuurlijk.

big dooley
16 september 2011, 16:17
Ik weet t nog niet... ik heb n toffe gevonden, zoals ik m beschreef, maar ik vind 900 euro echt te hoog.

dat ben ik dan met je eens :D

Rinze
16 september 2011, 16:19
Er stond vanmorgen volgens mij een originele top op MP in Gelderland voor 650 euro. Origineel is er niet veel aan, heb wel eens over eentje gespeeld in een verleden. Niet echt Marshall-achtig.

Orpheo
16 september 2011, 20:31
@rinze kan m niet vinden. maar....



Ik heb m! Mn oude rivera erop geruild. De marshall heeft 2 'kanalen' met gedeelde tonestack. Eerste kanaal is als n Jtm45, tweede als n hotrodplexi. Zeker niet de distrortin van mijn jmp, maar zeker Wel die 70ies ronky rocktone. Hij is behoorlijk warm gevoiced, minder agressief dan mijn jmp, maar dat maakt m juist zo lekker. Halselement, leadkanaal, en tis instant gary moore/still got the blues. Ik kan m geloof ik alleen gebruiken mer n footswitch, maar wellicht pak ik een van de 2 geplugde inputs. En zet ik daar n toggle in. Heb al wat tests gedaan, en ik denk dat t niet zo'n latch switch moet zijn, want je moet m 'vasthouden' om het bewuste kanaal te hebben. n toggle zou dus moeten kunnen werken.

Ik post zo Wel fotos.

De reverbtank zit er nog in, nčt als de kleine connectortjes intern. Een buisvoet is leeg,ongebruikt. Wat mij dus doet denken dat wellicht de reverb(circuit) te herbouwen is. Er zou dan nog 1 gat open zijn op t frontpaneel,als die toggle erin zou gaan...

Er lijkt n soort dik relais in te zitten, wat niet gebruikt lijkt te worden. Geen idee wat dat is.

Hij is stil.geen brom,geen oscillaties.Oh, en gemod door peter van weelden...?

Orpheo
16 september 2011, 20:32
dat ben ik dan met je eens :D

Ik jokte,sorry.de eigenaar wilde er wat anders voor vangen. namelijk...






995 euro!!!

big dooley
16 september 2011, 23:09
Ik jokte,sorry.de eigenaar wilde er wat anders voor vangen. namelijk...






995 euro!!!

wat ik al eerder zei... het wordt een gevalletje "wat de gek ervoor gaat geven" en dat kan dan alle kanten opgaan :D

Orpheo
16 september 2011, 23:13
wat ik al eerder zei... het wordt een gevalletje "wat de gek ervoor gaat geven" en dat kan dan alle kanten opgaan :D

Deze gek pingelde grif af,en ben er enorm happy mee :) zie mn nieuwe topic.

big dooley
17 september 2011, 00:22
Deze gek pingelde grif af,en ben er enorm happy mee :) zie mn nieuwe topic.

al gezien... kan alleen vanaf waar ik nu ben ff geen fotootjes zien ;)