PDA

View Full Version : Boss nieuwtjes



robert-gitarist
15 september 2011, 23:37
Althans, voor mij is het nieuw ;) Misschien hebben enkele van jullie het al elders gelezen of via de mail ontvangen.

Boss komt deze maand met o.a. 2 nieuwe compact pedalen uit namelijk de BC-2 Combo drive en de FB-2 Feedbacker/booster.
Check deze link (ook voor andere nieuwtjes zoals de RC300 loop station):

http://www.rolandconnect.com/product.php?p=bc-2

Ik ben echt heel erg benieuwd naar de BC-2. Na alle lovende verhalen die ik o.a. hier op het forum heb gelezen over de ST-2 heb ik toch enigzins redelijk hoge verwachtingen van de BC-2. Ik hou erg van de Britse sound dus een pedaaltje in die richting kan ik nog wel gebruiken ;)

FB-2, tsja leuk als de booster echt goed werkt (doorgaans zijn de Boss overdrive prima te pruimen als booster zoals de SD-1, OD-1/3, DS-1 etc). Op een feedback zit ik niet te wachten. Doorgaans vind ik het irritant en als ik persee wil feedbacken, ga ik wel voor m'n Marshall staan... :D

M.H.Huiting
15 september 2011, 23:42
en als ik persee wil feedbacken, ga ik wel voor m'n Marshall staan... :D :rockon: :supercool:

ghost-rider2006
15 september 2011, 23:49
klinkt goed allemaall

robert-gitarist
15 september 2011, 23:52
klinkt goed allemaall

Ja?
Fuck, ik kan filmpje wel zien maar heb hier zo geen geluid, morgen maar snel eens even luisteren dan! :dontgeti:

ghost-rider2006
15 september 2011, 23:54
hm bad luck

maar is best een geinig pedaltje

krijg ik nou weer (GAS)?

robert-gitarist
16 september 2011, 00:00
Ik heb hoe dan ook gas voor Boss want ik verzamel dat spul tenslotte ;)

Eigelijk ben ik toch wel erg benieuwd naar die feedbacker. Ik vraag me af in hoeverre die identiek of verbeterd is integenstelling tot de Super Distortion & Feedbacker.

ChazyChaz
16 september 2011, 02:55
http://www.youtube.com/watch?v=dR_pMCmiGLk


http://www.youtube.com/watch?v=TWgBNBp-bos


http://www.youtube.com/watch?v=sXNM9NC3gqc

Voor de mensen die ze niet al zelf opgezocht hebben.
Ben er zelf niet écht van te spreken, maar als de prijs goed is lijken het me wel aardige toevoegingen aan hun catalogus.

big dooley
16 september 2011, 08:21
ik vraag me sterk af hoe die feedbacker eigenlijk werkt?
heb ooit eens een fernandes stratachtig ding gehad, waar zo'n sustainer element in zat... daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen, maar in een pedaal?

Mitch
16 september 2011, 16:48
Da's dan feitelijk een reissue, de FB2 heeft al bestaan. Als ik het wel heb een DS1 met mogelijkheid tot gecontroleerde oscillatie (feedback). Wel aardig als je geen ebow wil of een sustainer wil installeren in een gitaar en toch in de buurt wil komen van dat geluid. Je moest dan de switch ingedrukt houden en dan ging -ie feedbacken/sustainen.

DemolitionColorScheme
16 september 2011, 18:07
Da's dan feitelijk een reissue, de FB2 heeft al bestaan. Als ik het wel heb een DS1 met mogelijkheid tot gecontroleerde oscillatie (feedback). Wel aardig als je geen ebow wil of een sustainer wil installeren in een gitaar en toch in de buurt wil komen van dat geluid. Je moest dan de switch ingedrukt houden en dan ging -ie feedbacken/sustainen.
Inderdaad, de DF-2. Zou opzich best cool zijn als ze dat ding opnieuw en verbeterd uitgebracht zouden hebben. Ik heb de clips nog niet gechecked. Binnenkort eens doen.

Mitch
17 september 2011, 11:51
O ja, toch de Distortion Feedbacker. Ik twijfelde al, maar had effe geen tijd om 't op te zoeken.
Heb nu effe 't clipje geluisterd, maar deze nieuwe FB2 lijkt wel een stuk breder inzetbaar. Ik zou bijna zeggen: aantrekkelijk :nervous:

Wel geinig trouwens, die BC2 moet dus een beetje de 'AC30 ina box' zijn, waar ze ook al een Fender hebben (met gelicenseerd naamgebruik) en een Marshall stack zonder directe naamsverwijzing. Leuke ontwikkeling, al is die bepaald niet uniek. Toch denk ik wel dat ze met dit soort goede modelling (neem ik aan) meer klanten gaan trekken voor digitaal dan met de alleskunners-met-een-zacht-prijsje-en dito-geluidskwaliteit.

DemolitionColorScheme
17 september 2011, 13:54
O ja, toch de Distortion Feedbacker. Ik twijfelde al, maar had effe geen tijd om 't op te zoeken.
Heb nu effe 't clipje geluisterd, maar deze nieuwe FB2 lijkt wel een stuk breder inzetbaar. Ik zou bijna zeggen: aantrekkelijk :nervous:
Jazeker! Ik heb vanmorgen ook de clip gechecked en was eigenlijk best onder de indruk van de feedback modus; erg bruikbaar, inderdaad.

the sure thing
17 september 2011, 15:10
DAMN: die booster/feedback is LEUK!!!! Is ie al ergens goedkoper dan € 99 (incl. verzendkosten!) gespot?

Mitch
17 september 2011, 16:15
Netjes feedback kon -ie al, ik ben meer onder de indruk van de normalere sounds die er nu ook uit zijn te krijgen. Een pedaal dat én bruikbaar is voor een normale funktie én een aparte (freaky): daar zijn er niet zoveel van. Ik ben benieuwd hoe het in de praktijk werkt, maar klinkt veelbelovend.