PDA

View Full Version : Sssnake adapter's do of don't?



M.H.Huiting
16 september 2011, 00:25
http://www.thomann.de/thumb/thumb300x180/pics/prod/176150.gif
Ik zie deze jack creaties wel eens voorbij komen in webshops maar ze zijn me eigenlijk nog nooit opgevallen op een board ofzo. Iemand er ervaring mee? Ik heb geprobeerd op het forum te zoeken maar kon niet echt iets vinden.
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit en functionaliteit.
Dit is wat ik zelf kon bedenken:
+ neemt weinig ruimte in beslag en maakt dat je sommige pedalen strak tegen elkaar op je board kan plaatsen
+ goedkoper dan een kabel maken
- je kan moeilijk 1 pedaal van je board halen zonder ook de ander waar mee hij verbonden is ook los te halen.

Lomeos
16 september 2011, 00:30
De pluggen moeten precies even hoog zitten. Er komt anders spanning op te staan. Met name pedalen waar de plugingang op de printplaat gesoldeerd zit kunnen daar niet goed tegen. Ik zou het niet doen.

M.H.Huiting
16 september 2011, 00:33
Eigenlijk wilde ik ze alleen gebruiken om de twee line6 tonecore pedalen (stereo) die ik heb te verbinden. Ik zag ook dat je de pluggen met een soort hoek kan krijgen waardoor je ze zo kan plaatsen dat er niet perse druk op hoeft te komen. Maar wel waar wat je zegt het is wel tricky...

HaroldA
16 september 2011, 00:52
Nooit doen. :stop:

Geen enkel pedaal is 100% haaks en als je op de ene drukt dan creeer je spanning op beide jackbussen. Dat is vragen om problemen.

M.H.Huiting
16 september 2011, 11:53
De oplossing zou dus een flexibele plug zijn... Die bestaan niet kant en klaar dus eindig ik bij het zelf solderen van een kabeltje... :) het is me duidelijk.
Bedankt voor de info en advies!

Il_Falco
16 september 2011, 12:57
ik gebruik nu al een half jaartje zulke:
http://www.thomann.de/be/thomann_adapter_bodeneffekte_versetzt.htm
heb nog geen problemen mee gehad, en ik haal mijn plank niet zoveel uit elkaar. Het zijn bijna allemaal hardwire pedalen (met uitzondering van een korg pb en een ehx)

Door het hoekje zijn mijn pedalen evenhoog te krijgen en beweegt er geen ander pedaal mee als ik op een stap. Daarbovenop staan ze dicht genoeg om enkele samen in te drukken.