PDA

View Full Version : Queens of the Stone Age - This Lullaby (cover)



-geert-
15 september 2011, 23:05
http://www.youtube.com/watch?v=aCEWBt9EJg0

Dit vind ik wel een mooi nummertje, komt van het album "Lullabies to Paralyze" van de Queens of the Stone Age.

Riky
16 september 2011, 14:27
Weinig dynamiek in de zang lijn en wat reverb op de zang zou ook geen kwaad kunnen. Het is allemaal net wat te netjes en te voorzichtig om mij het gevoel te kunnen geven wat het origineel wel doet.

Just my opinion;)

-geert-
16 september 2011, 17:50
hmm ja kan ik me wel beetje in vinden ja! Qua reverb zit er al wel wat reverb op, maar mag wel wat meer bij inderdaad.. ga em nog effe keertje opnemen met galllllm :D.

pasqual
16 september 2011, 22:55
Ik ken het orgineel niet maar ik vind je stem erg prettig om naar te luisteren. Gitaar is simpel maar doeltreffend. Een beetje reverb was niet slecht maar van de andere kant: een veel eerlijker geluid als dit krijg je niet en ook nu is het mooi, dus complimenten!

-geert-
17 september 2011, 01:16
@pascal, Thanks! Das leuk om te horen!



Hier is ie nog een keer met reverb erbij. En het is in een andere toonsoort, en ik heb er ook nog ff wat gitaar bij gedaan later. Ik hou ze beide online :ok:


http://www.youtube.com/watch?v=PV3o5M0grGA

Duhsjaak
17 september 2011, 10:36
Ik ken het orgineel niet maar ik vind je stem erg prettig om naar te luisteren. Gitaar is simpel maar doeltreffend. Een beetje reverb was niet slecht maar van de andere kant: een veel eerlijker geluid als dit krijg je niet en ook nu is het mooi, dus complimenten!

Hi

Volledig met Pasqual eens.
Ik ken maar heel weinig re-recordings die ik echt beter vind dan het origineel. Dat geldt al voor heel grote artiesten. Bijvoorbeeld: The Everley Brothers hebben al hun Cadence platen voor Warner opnieuw opgenomen en de opnamen zijn stuk voor stuk minder dan de originelen. Flawed as they may be. En ik heb ze in de kast staan, dus je kunt ze 1:1 vergelijken.

Bij de mindere goden zoals ikzelf bijvoorbeeld is dat niet anders. Ik ben daardoor tot de slotsom gekomen dat het allemaal een beetje zonde is. De energie die je erin steekt om het op te leuken, had je ook in iets nieuws kunnen steken.

Wat ik leuk vind aan je eerste is de ongecompliceerdheid, en van de tweede vind ik het extra gitaarriedeltje weliswaar iets te dominant in de mix, maar erg leuk gevonden.

Verder kun je dit soort muziek dag en nacht opzetten. Heerlijk toch?
Vriendleijke groet Gus

Ernest01
17 september 2011, 13:07
Vind de eerste vertolking mooier. Past beter bij het lied om de boel 'klein' te houden. Dus minder reverb erin. Maar smaken verschillen....

-geert-
19 september 2011, 17:12
Bedankt voor het luisteren en de reacties!

@Duhsjaak: Thanks ! , en inderdaad, dit soort muziek blijft mooi, mooie melodie/sfeer vind ik het ook.

Thewisbone
19 september 2011, 18:12
Wow dude! nice voice!

Duhsjaak
20 september 2011, 03:48
Wow dude! nice voice!

Hi
Ja hè? Dat heb je met die twijfelkonten. Ik hoop dat je het nog eens zegt. En dat het dan begint te dagen.

Als iets goed is, is het vaak beter zonder bakken effecten.

Het klinkt allemaal bijzonder sympatiek.

En heb ik dan te vroeg gejuigd; hebben we in ieder geval plezier gehad.

Aan de slag met een volgend nummer, met IETS meer zelfvertrouwen en je zult ookjezelf versteld laten staan.

Vriendelijke groet, Gus