PDA

View Full Version : Adapter 18v voor EH Electric Mistress.. waar?



Chroxy
15 september 2011, 22:50
Ik ben voor mijn '78 EH (non deluxe) Electric Mistress op zoek naar een 18 volt adapter, met zo'n kleine plug (wat in oude oa in oude Wah's en Rat's zit).. waar kan ik deze krijgen? Op google vind ik weinig

wireman
15 september 2011, 22:58
Ik had hetzelfde probleem. Uiteindelijk bij Thomann een EHX 18V adapter gekocht en daar een onespot verloopstekker tussen gekocht. LET WEL OP DAT JE DE plus en de min omgooit in je bedrading.. zo heb ik mijn Mistress namelijk naar god geholpen...
Leve Dirk H!!...

apekop
16 september 2011, 10:06
Ik dus ook! De rook kwam eruit. Ik schrok me kapot. Hij is nog steeds niet gerepareerd. Maar omdat ik een Axe Fx 2 heb besteld twijfel ik of hem niet ga verkopen en me de moeite en kosten van een reparatie ga besparen. Geen idee hoeveel het kost om hem weer aan de praat te krijgen (?).

Dirk_Hendrik
16 september 2011, 12:17
Minder dan wat het je opbrengt als je em in gerepareerde ipv defecte staat verkoopt.

apekop
16 september 2011, 12:58
Daar heb je waarschijnlijk gelijk in. Misschien moet ik hem maar eens naar je opsturen. Als je tenminste tijd hebt?

Dirk_Hendrik
16 september 2011, 14:04
no prob, PM ajb ;)

apekop
29 september 2011, 00:27
even een update over mijn Electric Mistress:
Hij is inmiddels naar DH geweest. En ik wil hem mijn complimenten geven. Hij heeft super werk geleverd en mijn EHX weer aan de praat gekregen. Hij werkt nu weer zoals het hoort en is ook true bypass gemaakt. Het ziet er nu ook zeer netjes en stevig uit van binnen.
En ik had het pedaal binnen een week weer terug en voor een heel schappelijke prijs. Ik ben er heel blij mee.
Ik twijfel nu of ik hem wel weg moet doen omdat hij wel heel fraai klinkt, maar aangezien er binnenkort een Axefx II op de vloer ploft weet ik het nog niet.


Ik ben voor mijn '78 EH (non deluxe) Electric Mistress op zoek naar een 18 volt adapter, met zo'n kleine plug (wat in oude oa in oude Wah's en Rat's zit).. waar kan ik deze krijgen? Op google vind ik weinig

Ik heb gehoord dat hij ook met een 12v adapter is te voeden. Er zit sowieso een spanningsregulator in die de 18v reguleert naar 12v. (teminste dat heb ik ergens gelezen)

DemolitionColorScheme
29 september 2011, 09:50
Ik twijfel nu of ik hem wel weg moet doen omdat hij wel heel fraai klinkt, maar aangezien er binnenkort een Axefx II op de vloer ploft weet ik het nog niet.
Ik heb een Axe ULTRA maar gebruik ook nogsteeds mijn Mistress, samen met wat andere pedalen. Niks mis mee. :)

apekop
29 september 2011, 09:53
Ik wacht wel even af tot in mijn Axefx heb. waarschijnlijk gaan er dan een aantal pedalen uit. Maar de Mistress weet ik nog niet, misschien blijft hij wel.
Kun je met de Axefx een beetje in de buurt komen van die sound?

wireman
29 september 2011, 20:29
Nadat mijn Mistress bij jou is geweest is ie.. nooit helemaal de oude geworden. Hij gaat heel raar oscileren bij de hogere instellingen. Voorheen deed ie dat niet. Ook klinkt ie wat blikkerig.. het warme is er vanaf.. Ook hoor ik de modulatie door mn stempedaal klinken, terwijl die de rest juist uitschakelt.. Ik heb nog steeds het idee dat er wat niet klopt.. maar ja.. om m nou WEER op te sturen.. Die fout met de adapter is een hele dure gebleken.. Volgens mij kan ik m wegflikkeren...:(

Desalnietemin was de eerste 'revisie' meesterlijk..

overigens klopt het wel monkeyface.. DH is the master..

Chroxy
29 september 2011, 21:56
Ik heb gehoord dat hij ook met een 12v adapter is te voeden. Er zit sowieso een spanningsregulator in die de 18v reguleert naar 12v. (teminste dat heb ik ergens gelezen)

kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?

Dirk_Hendrik
30 september 2011, 08:22
Hij gaat heel raar oscileren bij de hogere instellingen. Voorheen deed ie dat niet. Ook klinkt ie wat blikkerig.. het warme is er vanaf.. Ook hoor ik de modulatie door mn stempedaal klinken, terwijl die de rest juist uitschakelt.. Ik heb nog steeds het idee dat er wat niet klopt.. maar ja.. om m nou WEER op te sturen.. Die fout met de adapter is een hele dure gebleken.. Volgens mij kan ik m wegflikkeren...:(

Desalnietemin was de eerste 'revisie' meesterlijk..

overigens klopt het wel monkeyface.. DH is the master..

OK, let's go,
Kies een moment dat je alleen thuis bent en dat de buren nog niet mogen klagen over burengerucht.

- Draai je mistress open en leg de bovenkant, met printplaat en knoppen dus zo neer dat je op de print kijkt met de jacks van je af.
- Sluit em aan en zet de color op max.
- Je ziet 2 trimmers, eentje links en eentje rechts. De rechter blijf je af.
- Draai aan de linker tot de zelfoscillerende geluiden stoppen.

(- Draai verder terug aan diezelfde trimmer naar eigen smaak)

apekop
30 september 2011, 09:47
kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?

Ik heb het van dit filmpje, rond 2:00 zegt hij het, hij legt alles duidelijk uit:
http://www.youtube.com/watch?v=4XqEeJbHcXg

Op dit filmpje zie je ook de trimpots waar DH het over heeft, het zijn die blauwe. Hij legt het ook uit in het filmpje.
Trouwens hij moet standaard ook een beetje oscilleren, maar alleen bij hoge settings van de colour knop

wireman
30 september 2011, 15:14
Damn... Ga ik vanavond meteen proberen!...
Bedankt man!!


OK, let's go,
Kies een moment dat je alleen thuis bent en dat de buren nog niet mogen klagen over burengerucht.

- Draai je mistress open en leg de bovenkant, met printplaat en knoppen dus zo neer dat je op de print kijkt met de jacks van je af.
- Sluit em aan en zet de color op max.
- Je ziet 2 trimmers, eentje links en eentje rechts. De rechter blijf je af.
- Draai aan de linker tot de zelfoscillerende geluiden stoppen.

(- Draai verder terug aan diezelfde trimmer naar eigen smaak)

Dirk_Hendrik
30 september 2011, 15:16
kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?

Ja en nee.
12 volt is idd de interne spanning waarop het ding reguleert. Als je daar iets boven gaat zitten zit je beter.

Voor adapters met kutspanningen check ik overigens gewoon geregeld de bak met oude adapters bij de kringloop. De reden van de hogere spanning is heel vaak juist de benodigde overspanning om de stabilisatie intern te kunnen doen.