PDA

View Full Version : Meerdere effecten 1 behuizing. Welke trafo's voor de massaverbinding?



kassie
15 september 2011, 20:36
Hoi,

Ik ben bezig met een nieuw pedalenplank. En ik wilde meerdere effecten in één type behuizing (waarschijnlijk DD type) voor overzichtelijkheid, tegelijkertijd een patchbox en ruimtebesparing. Maar ik stuit op de volgende uitdaging.

Het idee.
- 2 Channelswitching voor de OTS
- 2 Momentary switch voor het rack multi-effect (bypass en tap tempo)
- 2 Loopers. (één voor onder andere clean geluid, komt een SHO en een Equalizer aan te hangen, de SHO komt ook intern)
- 1 DIY tubescreamer met interne trimpots (heb toch een vaste favo setting en ik ben wel uitgespeeld met de settings, het gebrek aan knoppen oogt tevens strakker en overzichtelijker)
- 2 buffers, (voor de in- en uitgang).
- 2 geisoleerde insertie ingangen die uitmonden in send en return voor een stereo volumepedaal.

Uiteraard worden alle jacks geisoleerd behalve de in en uitgang.

Ik heb het al aardig helder hoe alles aan te sluiten. Maar ik stuit op de volgende uitdaging. Ik wil de TS, SHO, en de 2 buffers voeden op 1 9volt ingang. Ik voed dit met mijn Voodoo Lab Pedal Power 2 plus, waarschijnlijk heb ik aan 100 miliampere wel genoeg. Maar nu had ik het idee om kleine trafo's te gebruiken per massaverbinding van elk effect om storing (aardlus) tegen te gaan. De positieve draden gaan in parallel van de 9 volt aansluiting naar de desbetreffende effecten.

Heeft iemand tips voor welke trafo? (ik hoop niet dat deze link als SPAM wordt gezien). http://www.newtone-online.nl/catalog/index.php?cPath=79

Zelf had ik deze trafo op het oog, omdat het primair en secundair beide 10k zijn.
http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=79&products_id=481


Andere tips zijn ook van harte welkom.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten Kas

Dirk_Hendrik
15 september 2011, 22:14
Trafo's werken niet op DC. Die vlieger gaat dus niet op.

Met meerdere effecten in een behuizing kun je echter ook je bedrading zo leggen dat er geen aardlussen kunnen ontstaan. Kun je die trafo's skippen.

of, maar dat kan ik mis hebben maar ik krijg de suggestie een beetje uit je post,
Je denkt te moeilijk en neemt maatregelingen op problemen die je nog helemaal niet bent tegengekomen. ;)

kassie
15 september 2011, 22:27
of, maar dat kan ik mis hebben maar ik krijg de suggestie een beetje uit je post,
Je denkt te moeilijk en neemt maatregelingen op problemen die je nog helemaal niet bent tegengekomen. ;)

Daar zeg je een waar woord Dirk :seriousf:. Ik mag graag de boel van te voren op orde hebben voordat ik begin. Maakt het leven soms niet makkelijk

Afin, zoals ik het dan nu bedenk qua bedrading van de effecten.
1. Alle effecten tegelijk naar de DC bus. Zowel massa als positief. Als het goed is is dat parallel.

2. Van de DC bus naar effect 1, naar effect 2, naar 3. Dus doorlussen. (waarschijnlijk serie?) Maar ik vermoed dat hier dan aardlussen ontstaan?

Welke vindt jij de juiste?

Ik zal morgen even een tekening maken van het concept. en hier posten.