PDA

View Full Version : Judy



MaxVMH
15 september 2011, 00:05
'k Ga 't kort houden: Half uurtje tijd overschot, 1 band, 1 vzw in oprichting, paar instrumenten, 3 jack-kabels, 7 XLR-kabels, 3 camera's en nog wat andere brol, en dan bekomt ge zoiets:
http://www.youtube.com/watch?v=pxIHSaJw6vE&feature=player_embedded

MaxVMH
15 september 2011, 21:52
www.youtube.com/vzwfrontrow om te abonneren, www.facebook.com/vzwfrontrow om fan te worden.

Bands die naar België (Oost-Vlaanderen) kunnen komen en met een gemiddelde leeftijd onder de 26 jaar mogen zeker iets laten weten als ze geïnteresseerd zijn om ook een sessie te doen.

Eygen
16 september 2011, 19:31
Ik vind het een heerlijk liedje, echt waar. Geen idee waarom er verder geen commentaar is, maar ik ga meer opzoeken van jullie...

Dribbel_
16 september 2011, 19:41
Erg fijn om naar te luisteren ja :)

Ernest01
16 september 2011, 19:43
Leuk lied en verveeld niet.
Alleen is de zanger nauwelijks te verstaan. Verbeterpuntje, lijkt mij dus.

-geert-
16 september 2011, 19:46
ja mee eens!! Heb em gister al paar keer beluisterd. Loopt mooi, ligt lekker in het gehoor..leuk nummer!

Edit "mee eens" sloeg niet op de zang :D. ( wel aparte zang/uitspraak af en toe ja, maar heeft ook wel weer wat vind ik. )

Dribbel_
16 september 2011, 19:48
Nog een keertje opgezet, het enige waar ik me een beetje aan irriteer is dat doffe getrommel wat soms ook net qua timing ernaast lijkt te zitten.

De stem niet kunnen verstaan vind ik niet eens zo heel erg hier om de een of andere reden.

Duhsjaak
17 september 2011, 10:25
Hi
Lekker liedje waarnaar ik al een aantal keer heb geluisterd. Soms komen er maar mondjesmaat reacties los.
En ik begrijp nog steeds niet hoe dat proces zich voltrekt.

Het meeste is al geroepen
- zit goed overdacht in elkaar
- drummert slaat de beat bij een andere lied (ook als songtekst te gebruiken deze regel
- zanger is niet goed te verstaan
- (denk dat dat ook komt doordat je teveel te dicht op de mocrofoon zingt)

Mag ik een opmerking maken op het gevaar af dat ik NL regelingen en B regelingen door elkaar haal?

Ik zou eens rustig advies vragen over de pros en cons van het oprichten van een VZW voor je band. In NL heeft dat bijvoorbeeld erg aparte gevolgen voor als de band collectief afscheid zou willen nemen van (bijvoorbeeld - hé, het is hier een snarenforum, toch?) de drummer.

Hier in NL wordt dat een Stichting genoemd en daarmee is door een aantal bands leergeld betaald. Ook in het geval de band toch ineens geld gaat opleveren is die W niet zonder gevolgen. Ik zou er nog eens rustig over denken.

Voor de rest: Keep on keepin' on!
Vriendelijek groet, Gus

MaxVMH
17 september 2011, 12:55
Thanks voor de vele commentaar.

Misschien meteen duidelijk over zijn: ik ben geen bandlid van Suburban Sun (ben wel muzikant, in andere bands actief en heb de toetsenist van Suburban Sun wel al eens vervangen). Ik ben bestuurslid van vzw FrontRow, een vzw waarmee we kunst meer kansen willen bieden om tot bij jongeren te raken. Een van die projecten is "From the Front Row", in het kort: live geluid- en video-opnames van upcoming jonge Vlaamse bands (elke From the Front Row sessie is met 1 band die 3 nummers speelt en een klein interview geeft).

Suburban Sun was de derde band, had wat tijd over, speelde dit nummertje als extraatje, en dat hebben wij nu online geplaatst om mensen al wat geïnteresseerd te doen raken in vzw FrontRow. Binnenkort plaatsen we de eerste sessie online ;)

Alvast bedankt voor de reacties :)

Duhsjaak
18 september 2011, 05:30
Hi
Ah..... dat verklaart veel.
Dan blijft het plezierige gevoel over dat we hier te mekan hebben met een stel gasten die met veel lol een stuk muziek maken.
Heel goed te doen!

Laten ze s.v.p. doorgaan. Liefst met een beetje winst!
Vriendelijke groet, Gus

MaxVMH
20 september 2011, 15:53
Will do & thanks.

Ondertussen hebben we met vzw FrontRow (http://www.facebook.com/vzwfrontrow) een teaser gemaakt voor de eerste sessie, die we binnenkort integraal online zetten. 't Gaat om de Aalsterse band Red Juliette (https://www.facebook.com/RedJuliette).


http://www.youtube.com/watch?v=jVxjCI5Ho08

opmerkingen / tips / verzoekjes zijn welkom!

Duhsjaak
21 september 2011, 09:54
Hi
Ik ben vóór
- gezellig kletsen
- bakkie bier drinken
- melig lullen
- en een beetje bier erbij

Als ik dat wil ga iuk naar een feest, kroeg of (bij zeldzaam voorkomend mooi weer) een terrasje.

Dit is een teaser van 1'16" als ik het nog goed weet, waarvan amper 30 seconden muziek en een camera in handen van mijn neefje. Mijn neefje, voor alle duidelijkheid, heeft behoorlijk last van Parkinson en maakt vaker dit soort clips.

Je hebt wel een gaaf gitaartje als ik dat in de gauwigheid goed zag.

Kort en goed: Als je mij wil teasen is er meer voor nodig dan zitten lachen op een stapelbed. Of een richtingloze studentikoze aanpak.

Ik ben not amused. Maar dat kan nog komen. Daarvoor is wel meer muziek nodig. We're only in it for the music, want de kans dat je binnen loopt op gitaarnet.............. is uiterst klein.
Vriendelijke groet, Gus

MaxVMH
21 september 2011, 17:38
Ik lees een heleboel opmerkingen die we kunnen en zullen gebruiken, maar 'k vind het belangrijk te vermelden dat je nu geen context hebt. Als buitenstaander zijn zowat alle opmerkingen correct, maar mensen die weten wat er komt en al een idee hebben van wat From the Front Row inhoudt, vallen er wel een paar opmerkingen weg.

De teaser is ook gemaakt van materiaal dat niet in de sessie aan bod komt, dus geen schrik: geen aandacht voor iemand omdat ie in een stapelbed zit of er een boom uit zijn/haar hoofd schijnt te groeien.

Alleszins, het is belangrijk te weten wat buitenstaanders van deze teaser vinden want 't is zeker niet de bedoeling dat het eindresultaat vol met insiders zit, die niet te snappen zijn door het grote publiek (dat we uiteindelijk wel gaan proberen te bereiken).

Merci, en groetjes!

DTmaster
21 september 2011, 18:09
zang is niet mijn ding... de rest ok en leuk opgenomen :)