PDA

View Full Version : Black Coffee (video clip....)



Harald
14 september 2011, 18:02
Hier bas ik trouwens... Maar mocht je mij in pak willen zien, is dit je kans... :roll: ;)

Track van onze nieuwe cd, kan me wel voorstellen dat als iemand die op basis van deze clip koopt het even schrikken is als hij de cd opzet, en Drifting begint met, zoals een recensent het (overigens positief bedoeld) omschreef, tenenkrommende gitaarlicks :D


http://www.youtube.com/watch?v=D-P1jVG7t6o

Clipje is trouwens door onze drummer gefilmd en gemonteerd!

enjoy!

macwilliams
14 september 2011, 20:34
Heel mooi:ok:

Schrevel
14 september 2011, 20:53
Zwoel & Stijlvol.

Harald
14 september 2011, 21:20
Bedankt! :)

Duhsjaak
16 september 2011, 05:04
Hi
Wat ontzettend verstandig een track als deze op het 'sounds' stuk te zetten.
Wat een prachtlied.
En wat een pracht uitvoering.

Als je dit kunt, ben je pas echt een band.

En een duidelijke demo voor die personen van het forum, die ervoor hebben gekozen 'om dan maar niet te gaan' naar jullie doopfeest. Jullie hebben verkeerd gegokt vrienden, sorry. Dit werd ook live gedaan op het feest en de volgende keer komen jullie dus gewoon effe naar Amersfoort of zo.

De dame zingt mij iedere keer de veters uit de schoenen.

Als ik al een puntje van kritiek zou moeten hebben, is dat IK de hele CD ietsje aan de brave kant VIND.

De CD zit regelmatig in de gleuf van het ding in de auto, en dan trilt de binnen spiegel van de bas. Volop genieten.

Pet af voor Han S/Beaufort voor dit organisch/gore geluid. Heerlijk!

Vriendleijke groet, Gus

Harald
16 september 2011, 08:39
Bedankt! Was leuk je even te spreken bij de cd presentatie, en blij dat de cd bevalt! We houden allemaal van heel veel verschillende soorten muziek. Allemaal nummers als Drifting, zo zal wel geen van onze cd's worden vermoed ik. (al zou ik het niet zo erg vinden, dat soort dingen zijn erg lekker om te spelen) Stilistisch zwiept de cd alle kanten op, en veel nummers waren bij opname (en nu nog) heel erg vers. Veel nummers hadden we net een keer of 6 tot 10 gespeeld, de track op de cd inbegrepen.

Han S
16 september 2011, 09:47
Eigenlijk moet de pet af voor John, de symphatieke en vreselijk goede drummer van de band want die heeft deze mooie film gemaakt. Mariëlla klinkt gewoon zo, als zij zingt slaat de damp er vanaf en de ruimte vult zich met een broeierige sfeer. Neem dan een mooie Neumann microfoon en je bent klaar, hoef je niks meer aan te doen.

Deze band in een van de beste bands van dit land. Als je naar de filmpjes van Harald kijkt snap je waarom ik dat zeg. Dan hebben we nog Heins, die eigenlijk een jazzpianist is maar zich ook uitstekend thuisvoelt op de (fretloze)bas. Dan komt Michel met zijn smoelschaaf nog even het vel van je rug afspelen en de kers op de taart wordt geregeld door Onnie, de man van de percussie.

En de song die je hoort is een oude klassieker, maar zoals gewoonlijk op een heel eigen manier even op de tape geschroeid en alles in één keer, inclusief de zang. Dus wat je hoort is wat je krijgt met deze band, geen overdubs, geen toevoegingen, dit maken ze op een podium 100% waar.

Ik ben er trots op en ik ben er blij mee.

schizo910
16 september 2011, 11:12
tsja... dit is gewoon heul, heul, heul, heul lekker en heul, heul,heul erg goed!

maakt buiging

Duhsjaak
16 september 2011, 11:35
maakt buiging[/SIZE]

Hi
Da's effe een goed idee! Ik ook!!!!


maakt buiging

En ik kan bijna niet stoppen met grijnzen.
Vriendelijke groet, Gus

MichaelSS
16 september 2011, 14:59
Wow. Veeeeeeeeetttt!

Super cool!

savale
16 september 2011, 16:56
Klinkt heerlijk in de oren! Het videotje is ook nice. Het on stage gefilmde is wel boeiend, maar de stukjes tussendoor zijn te langzaam vind ik. Verder is ie wat donker / grijzig.

Duhsjaak
17 september 2011, 12:23
Stilistisch zwiept de cd alle kanten op, en veel nummers waren bij opname (en nu nog) heel erg vers. Veel nummers hadden we net een keer of 6 tot 10 gespeeld, de track op de cd inbegrepen.

Hi
Da's juist de charme van deze CD.
Wil je echt puntjes horen?
- ik vind het geluid van de bas niet mooi/te plastic/niet gedefinieerd genoeg
- ik vind de nummers zonder bas een 'onderkant' missen
- bovenal: Ik vind de CD over het geheel te lief/te beschaafd
- te gecontroleerd
- ik heb nergens het gevoel dat het gevaar op de loer ligt
- dat het langs de rand van de afgrond dreigt te gaan
- en je weet: de mooiste bloemen groeien langs de rand van de afgrond

Maar de sterke kant overheerst absoluut. En dat is dat door alle nummers heen een soort duimafdruk/rode draad/persoonlijk geluid te horen is. En dat is de doorslaggevende factor waardoor het geheel boven de middelmaat uitstijgt.

Wil je een vergaande vergelijking? Dan weet je gelijk wat ik bedoel:
Zie je commentaar in een andere draad: Dat had Zappa ook. Persoonlijk krijg ik regelmatig jeuk op plaatsen waarvan ik niet wist dat ik ze had, als ik naar Zappa luister. Maar ik luister iedere keer opnieuw en bovendien ieder nummer draagt onmiskenbaar de Zappa duimafdruk. Hoe het nummer ook uitpakt.

Naar mijn mening zijn jullie dus een combi met een vreselijk groot aantal mogelijkheden. En dat het losjes is opgenomen draagt alleen maar bij aan die rode draad.

Werken met lui uit de gordel van smaragd vereist dat je ze eigenlijk meer ruimte zou moeten geven dan de kazen. Kijk naar Rudy de Queljoe, Neppy Noja (wereld klasse percussionist) en René van Barneveld. Die het zo bont maakte dat hij het hoogmoed vond om bij clips in beeld te komen. Een betere gitarist voor een groepsgeluid kun je je nauwelijks voorstellen.

In mindere mate heeft jullie percussionist dat ook. Zou kunnen dat hij 'onder ons' bij oefen sessies van zich laat horen, maar tijdens een gig is ie te veel onzichtbaar. Daar kunnen de kazen wat aan doen.

En nu niet 5 jaar toeren en het momentum verloren laten gaan. Aan de slag en plannen voor een nieuwe CD. Er is vast ruimte voor een acoustisch nummer van jou op de volgende CD!

En niet zeggen: Jij hebt het makkelijk.....
Jij hebt het makkelijk: Jij mag aan de slag, terwijl ik geduldig moet zijn. Stel je eens voor!!! Ik geduldig. Mijn ouders zouden me niet herkennen.

Vriendelijke groet, Gus

Harald
17 september 2011, 13:22
Net terug van een vreselijk leuke gig in Duitsland. Altijd weer leuk om daar te spelen, zowel qua publiek als qua behandeling :)

@HanS Bedankt! 'u is te aardig!' ;)
@Shizo & MichaelSS Bedankt!
@Savale & Duhsjaak, bedankt, en bedankt voor de comments!

Onny en John krijgen normaal wel wat meer ruimte trouwens. Bij de cd presentatie was er dit keer voor gekozen om het bij de cd te houden, ipv een compleet concert. Gisteren hebben we denk ik effectief een uur of 3 gespeeld. In Room to move hebben ze het podium helemaal voor zich, en bepalen ze zelf wat en hoe lang dat gebeurt. En zowel John als Onny kunnen geweldig spelen, en zijn erg goed op elkaar ingespeeld.

BibixMusic
18 september 2011, 12:24
Ik heb deze muziek al eerder bij Han mogen luisteren en het verbaast me iedere keer weer.
De sound die jullie hebben in combinatie met zo'n heerlijke stem ontspant je gewoon!

Hartstikke gaaf, en wat een stem!

grayfink
18 september 2011, 12:58
Mooi hoor, die meneer die de Mississippi saxofoon speelt, speelt normaal bas?

Harald
18 september 2011, 13:41
Bedankt!

Nope, Michel speelt altijd bluesharp. Behalve sinds kort bij één nummer een stringspartij. De pianist is ook de bassist. Soms neem ik bas over als hij piano speelt. In één nummer speelt hij overigens bas en toetsen tegelijk... dan moet ik alleen de bas overnemen als hij daarin wil soleren.

mikeyaxeman
18 september 2011, 16:30
Heel erg lekker relaxed nummer Harald!
Perfect ook om met zo'n slecht weer buiten aan te zetten. :ok:

beruk
18 september 2011, 21:30
Ik vind de CD over het geheel te lief/te beschaafd

+11. Het is akelig goed. Ik ben eigenlijk een te beperkt gitaarspelertje om kritiek te hebben, hoeft ook niet want de muzikaliteit druipt ervanaf. Zangeres is niet helemaal mijn type zangeres (smaak dingetje, mijn gebrek zeg maar....)

Ik heb met blues toch vaak een associatie met gruizig,voorbeeld:

http://www.youtube.com/watch?v=nBA2REoRD98&feature=related

Ik begrip ook wel dat je anno 2011 niet in een kippenschuur gaat zitten om een cd op te nemen, het moet ook geen trucje zijn.
Ik begrijp dat black coffee in een keer is opgenomen? :rockon:

Gauw jullie live gaan horen, dat is mijn missie.

Om een voorbeeld te geven van wat ik qua geluid mooi vind als het in een keer wordt opgenomen:

http://www.youtube.com/watch?v=_KcbZp549u4&feature=related

Dat ik een associatie heb met JJ Cale vat je hopelijk op als een compliment.

Wellicht nog beter door dit aan te halen:

http://www.youtube.com/watch?v=KWmD_HcOcfU
vergeleken met:

http://www.youtube.com/watch?v=Q3L4spg8vyo&feature=related
Waarbij mijn voorkeur naar het geluid van JJ Cale gaat.

Han S
18 september 2011, 21:36
De hele CD is in een keer opgenomen, paar dingetjes verbeterd maar ook dat was tegelijk met de rest al opgenomen. Het is dus eigenlijk een live CD, alleeen in de studio opgenomen.

beruk
18 september 2011, 21:42
Complimenten! Alleen dan krijg je volgens mij de chemie tussen musici te horen. Zegt een hele hoop over de kwaliteit van alle betrokkenen bij deze cd. Tja, het geluid is natuurlijk een smaak ding.
Misschien ben ik wel heel erg conservatief....

Harald
19 september 2011, 11:09
@Mickeyaxeman Bedankt!
@Beruk Thanks! JJ Cale, vind ik HELEMAAL niet erg :supercool: Heerlijke muziek (al had hij Going Down beter niet kunnen coveren, dat is aan de cover te horen echt niets voor hem... :seriousf:) Mijn favoriete Cale plaat is Shades. Daar staan echt een paar heerlijk relaxte nummers op. Ook als ze swingen als een tiet blijft het allemaal vreselijk laid back :) Of een nummer als Let me do it to you... stelt geen reet voor, en toch onmogelijk om zo swingend neer te zetten.

Mocht je ons ergens zien, kom even babbelen. Schrik niet als ik niet gelijk weet wie je bent. Ben een drama wat gezichten en namen aan gaat. Zeker als ik net het podium af hobbel.

lefthandstrat
19 september 2011, 13:56
Complimenten! :ok: Heerlijke sfeer!

Harald
19 september 2011, 14:23
Bedankt !

Duhsjaak
19 september 2011, 14:46
Hi
@ John Kakiay, drums. Ik denk: Ik zet het er maar effe bij.
Hé John.
Voor een dame die zwaar de blues heeft, heeft mevrouw Tirotto wel errug veel geurkaarsjes aan staan. Da's ook nog eens errug gevaarlijk ook (zegt de oud-brandweerman). Zeker voor iemand die toch al naar een Zwarte Koffie OD neigt. Je weet maar nooit.....

Je moet bij het maken van mooie clips nou ook weer niet teveel naar die dame luisteren hoor. Tenzij het een stiekeme reclame is voor De Gouda Kaarsenfabriek.

Ik gok maar dat je deze ook nog even onder ogen krijgt. Want ik vind je clip super.

Vriuendelijke groet, Gus


Heb je te vroeg gejuigd?
Heb je in ieder geval plezier gehad!!!

Ernest01
19 september 2011, 14:50
Dacht eerst een kop zwarte koffie nodig te hebben, om bij te blijven... ;)
Maar gaandeweg het lied begon het te wennen. Is niet mijn soort muziek nl.

Wat de band betreft : mijn complimenten, jullie zijn absoluut een eenheid.
En dat stukje mondharmonica : perfekt.
Een zeer muzikaal gezelschap, want in een keer zoiets opnemen is toch klasse.:ok:

Little Jay
19 september 2011, 20:11
Hele goeie sfeer en lekker stukje muziek! Zangeres probeert gelukkig niet Billie Holiday na te doen en blijft lekker zichzelf. En inderdaad: zo is de harp inderdaad de Mississippi Saxophone!

Complimenten!



(Mis wel een beetje een dikke archtop met lekkere zwoele akkoordjes eronder... :D)

Harald
19 september 2011, 20:33
Thanks! We krijgen Michel maar niet aan de chromatische harp. Hij kan zo ook aardig Tootsie spelen. Niet alleen het gebruikelijk blues gerag.

Die jazzgitaar, kan ik ook mooi vinden, maar eigenlijk hoor ik dan het liefst of gitaar, of piano. Zit je elkaar niet zo in de weg. En in een fingerstyle benadering de baslijn en de akkoorden spelen is nog niet zo moeilijk. Maar het klinkt altijd anders dan die twee dingen op aparte instrumenten. Zolang Professor Dovenschmitz de Armenmultipiclator niet uitgevonden heeft die me vier armen en handen geeft houd ik het bij dit nummer op bas :)

Han S
19 september 2011, 20:36
Dacht eerst een kop zwarte koffie nodig te hebben, om bij te blijven... ;)
Maar gaandeweg het lied begon het te wennen. Is niet mijn soort muziek nl.

Wat de band betreft : mijn complimenten, jullie zijn absoluut een eenheid.
En dat stukje mondharmonica : perfekt.
Een zeer muzikaal gezelschap, want in een keer zoiets opnemen is toch klasse.:ok:

Ik vind dit soort reacties zo mooi hé. Nou zit ik al 25 jaar in de studio en ik heb producers hier gehad die met dit soort bands per sé de methode hanteerden van eerst de drums opnemen, met bas en gitaar als scratch. En dan moesten de andere bandleden alles om de beurt overdoen, tot het perfect was. En Erwin Musper noemt dat zo treffend: 'doodgespeelde perfectie'.

Ik zeg altijd, 'als je zo neukt wordt het ook slappe hap' , toch? Dus mijn voorkeur is een band laten spelen zoals ze altijd doen en dat gewoon opnemen. En dan krijg je dus dit soort muziek, niet 100% perfect maar wel heel erg mooi en het raakt je als je er open voor staat.

Het leuke is dat men steeds meer terug gaat naar deze manier van opnametechniek, net zoals in de jaren 50 en 60. Er zitten wat haken en ogen aan, maar die obstakels leer je te beheersen.

Ik vind het prachtig en ik hoop er nog een stuk of wat zo te doen.