PDA

View Full Version : [toon] Hoge tonen Les Paul Studio



boobybeerburger
14 september 2011, 15:38
Hallo,

Ik heb een Les Paul Studio uit 2008.
Als ik op de hoge e-snaar speel klinkt het echter niet goed.
De andere 5 snaren klinken vol en krachtig, zoals het hoort bij deze gitaren. Maar de hoge e klinkt schel, heeft geen sustain en klinkt ook heel 'dun',kil en totaal niet zoals de andere snaren.

Inmiddels heb ik 2 afstelbeurten gehad van een Gibson erkende gitaarbouwer en zijn mijn snaren in zeer goede staat, maar het probleem blijft.

Zijn er dingen waar ik op moet letten in mijn effecten of versterker om het geluid te verbeteren?
Of moet ik iets met de pickup doen?

Ik speel over een Marshall MG30DFX met een Boss ME25 ertussen.
Op een Marshall JCM800 zonder effecten ertussen doet ie hetzelfde dus denk niet zozeer dat het aan de kwaliteit van de spullen ligt.

Thanks

Gearjunkie
14 september 2011, 15:52
Klinkt hij wel goed als je de brug wat omhoog zet?

Orpheo
14 september 2011, 15:54
kan aan diverse dingen liggen. de dikte van de snaar (welk setje gebruik je?). heb je het op beide pickups? is de actie wel hoog genoeg? het is logisch dat de hoge E wat lichter en dunner klinkt dan de anderen omdat ie flink wat dunner is. Probeer het eens op te lossen door de polepieces onder de hoge E omhoog te schroeven, EN het element ietsjes omhoog te schroeven.

een goede 'afstelbeurt' van een 'goede tech' zegt mijns inziens eigenlijk geen zier ;) je betaald goudgeld voor 'techs' en uiteindelijk moet je er toch zelf vaak aan sleutelen omdat het vaak toch niet 100% ok is. tis goddank geen rocketscience.

boobybeerburger
14 september 2011, 16:01
kan aan diverse dingen liggen. de dikte van de snaar (welk setje gebruik je?). heb je het op beide pickups? is de actie wel hoog genoeg? het is logisch dat de hoge E wat lichter en dunner klinkt dan de anderen omdat ie flink wat dunner is. Probeer het eens op te lossen door de polepieces onder de hoge E omhoog te schroeven, EN het element ietsjes omhoog te schroeven.

een goede 'afstelbeurt' van een 'goede tech' zegt mijns inziens eigenlijk geen zier ;) je betaald goudgeld voor 'techs' en uiteindelijk moet je er toch zelf vaak aan sleutelen omdat het vaak toch niet 100% ok is. tis goddank geen rocketscience.
Wat jij net zei over die polepieces heeft gewerkt... het was al die tijd een kwestie van output dus... stom dat ik daar niet aan heb gedacht:dontgeti:

Dank je wel!