PDA

View Full Version : floydrose edge gefixeerd bij vervanging snaren



bartek
14 september 2011, 13:40
Hellup! Tremeloblok veert dus niet meer, geen beweging meer in te krijgen, net nu ik er nieuwe snaren op heb gezet. Wat moet ik nu doen:???:

G.G.
14 september 2011, 13:47
Heb je er heel veel lichtere snaren op gedaan? Zit ie nog op de juiste plek op de studs of ligt ie nu vlak op het hout ofzo? Is de ruimte om te scharnieren nog vrij?

bartek
14 september 2011, 14:43
Heb je er heel veel lichtere snaren op gedaan? Zit ie nog op de juiste plek op de studs of ligt ie nu vlak op het hout ofzo? Is de ruimte om te scharnieren nog vrij?

Nee, een nieuw 0.10 setje, maar ik heb er wel een 4e veer bij opgezet omdat ik met vorige setje in een lagere stemming ( D ) heb gespeeld. Heb alles al los geschroefd, de studs liggen er uit en de veren liggen inmiddels ook los. Heb tremeloblok opnieuw geplaats want die lag gekanteld en muurvast, maar bij het opieuw aandraaien van de studs ( veren liggen nu nog los!!) gaat ie meteen weer vast zitten! Puinhoop dus!! Heb er ook nog eens geen enkele ervaring mee:dontgeti:Toch wil ik het zelf proberen, want ik heb momenteel geen geld om het uit te besteden!!!

G.G.
14 september 2011, 14:47
Post eens een zooitje foto's, van alle kanten af gezien. Plaatjes zijn vaak 100x duidelijker dan uitleg.

bartek
14 september 2011, 18:18
Post eens een zooitje foto's, van alle kanten af gezien. Plaatjes zijn vaak 100x duidelijker dan uitleg.
Het tremeloblok terugplaatsen is toch in eerste instantie louter het vastschroeven van de 2 studs. Ík bedoel dat kan toch maar op één manier?

G.G.
14 september 2011, 19:49
Hoe vast schroef je die studs? De boel moet wel kunnen scharnieren natuurlijk.

Ik heb zelf eens een Low Pro Edge gehad en volgens mij grijpt die om de studs heen en alsje die te diep indraait ligt alles strak tegen het hout en wil ie inderdaad niet naar voren en niet naar achteren. heb je een cameraatje? mobieltje dat foto's maakt?

Buzzel
14 september 2011, 19:49
Het tremeloblok terugplaatsen is toch in eerste instantie louter het vastschroeven van de 2 studs. Ík bedoel dat kan toch maar op één manier?

Daar gaat het nog niet om. We moeten kunnen zien wat het probleem is! misschien zit er iets scheef of zo wat de hele boel blokkeert. Je kan het wel uitleggen, maar foto's zeggen meer dan woorden.

Terminus
14 september 2011, 20:50
Het zou ook mooi zij als je vermeldde wat voor gitaar je hebt, niet alle Floyd Rose systemen (laat staan Edge systemen) zijn hetzelfde.

bartek
14 september 2011, 21:54
Daar gaat het nog niet om. We moeten kunnen zien wat het probleem is! misschien zit er iets scheef of zo wat de hele boel blokkeert. Je kan het wel uitleggen, maar foto's zeggen meer dan woorden.

Ik begrijp dat van die foto's maar gelukkig is dat niet meer nodig! Het ging hier overigens om een Ibanez 760! De grootste fout die ik maakte was, dat ik de studs niet via hun inkeping, vlak onder de top, in het tremeloblok schroefde. Daardoor bleef de brug te hoog en vast staan. In ieder geval iedereen die heeft gereageerd hartelijk dank!! Groet Bartek

pasqual
14 september 2011, 22:12
Mooi, weer een tevreden klant. Maar ik kan er niets van breien van jouw verhaal....:???: