PDA

View Full Version : U2 - Pride Cover!



Braddie
14 september 2011, 13:37
http://soundcloud.com/bradleyvandijk/pride-in-the-name-of-love
Met de Crafter Strat heb ik alle gitaar partijen opgenomen(en een solotje)

Commentaar graag(heb er 4 uur aan gewerkt bijna non-stop)

Don Capo
14 september 2011, 13:40
Ben jij dit op zang? Zang vind ik indrukwekkender dan je gitaarspel. Je hebt een mooie stem, maar ik betwijfel of je ooit zangles hebt gehad. Gitaarspel is leuk als begeleiding, niet meer dan dat.

Braddie
14 september 2011, 14:05
Ja, dit ben ik op zang :) heb inderdaad nog nooit zangles gehad, en zoals je waarschijnlijk kon horen is het nummer (zelfs als ik het in A speel) eigenlijk iets te hoog voor me...

Gitaar zit er gewoon in omdat het er in moet(want U2), het is geen fantastisch gitaar werk natuurlijk, maargoed, speel 1 jaar en 4 maanden, dus er kan natuurlijk wat verbeterd worden(effecten komen uit de Vox DA5)

Don Capo
14 september 2011, 14:06
1 jaar en 4 maanden? Dan is het knap hoor, ga lekker door! Doe jezelf een plezier en neem een zanglesje, je hebt een goede stem, ga die dan ook goed gebruiken. ;) (ik zou graag met je ruilen!)

Braddie
14 september 2011, 22:38
Dankje :), zangles ben ik niet heel erg van.. nou kan een vriendin van me enorm goed zingen, čn die heeft zangles gehad, die gaat me wat leren :), dat is fijn !.

Gitaar spel vind ik van mezelf niet goed, speel al bijna 1,5 jaar maar ik merk dat het niet super goed gaat of zo...

beruk
14 september 2011, 22:42
Wel origineel dat bo diddley ritme in jouw cover. Verder nogal houterig helaas. Maar jouw zangstem is lekker, neem zangles!

Han S
14 september 2011, 23:26
Vier uur werk, ik denk dat sommige bands er meer dan een hele dag over zullen doen. Maar leuk gedaan hoor en je krijgt goede tips hier zie ik, dus heb ik er ook nog een voor je:

Als je het in A speelt is de volgorde van de accoorden: A, D, G en dan E mineur.
Succes met je muziek maken en ik hoor graag meer van je.

Braddie
15 september 2011, 02:02
Wel origineel dat bo diddley ritme in jouw cover. Verder nogal houterig helaas. Maar jouw zangstem is lekker, neem zangles!

Ja, ik dacht.. ik doe eens wat anders, ik probeer eens die Delay Guitar te volgen met m`n slagje, en kwam eigenlijk op niks anders uit dan het Bo Diddley ritme.

Dank, dat je m`n zangstem lekker vind, hoor van velen dat ik niet kan zingen, en een slechte stem heb, slecht bereik etc...

Braddie
15 september 2011, 02:04
Vier uur werk, ik denk dat sommige bands er meer dan een hele dag over zullen doen. Maar leuk gedaan hoor en je krijgt goede tips hier zie ik, dus heb ik er ook nog een voor je:

Als je het in A speelt is de volgorde van de accoorden: A, D, G en dan E mineur.
Succes met je muziek maken en ik hoor graag meer van je.

Ja, qua akkoorden heb ik het nummer ook maar een eigen tintje mee gegeven, vind het persoonlijk niet veel om me aan een vast akkoorden schema te houden..

Heb er in totaal overigens wat langer over gedaan, de *Final Version* is na 14 uur werk af!, nou zit er eigenlijk geen verschil in, op wat meer stemmen voor dat oh-ohohoh gedeelte, drums bij het intro, en heb m`n stem bij bepaalde punten wat omlaag gehaald...

Don Capo
15 september 2011, 08:18
Dank, dat je m`n zangstem lekker vind, hoor van velen dat ik niet kan zingen, en een slechte stem heb, slecht bereik etc...
Je hebt een slecht gebruik van je stem, dat klopt zeker. Maar je hebt een mooie klank. Dat eerste kan je gemakkelijk aanpakken, dat tweede niet, helaas voor een hoop mensen.

Braddie
15 september 2011, 15:19
Dank dat je m`n stem mooi vind, hoor ik ook maar van weinig mensen in m`n omgeving....

Slecht gebruikt klopt, maar ik ken iemand die heeft zangles gehad, en die gaat me wat dingetjes leren ! :rockon:

proguitar89
15 september 2011, 18:17
Klinkt, mooi ik heb me gitaar nog niet onder controle en ik vind van mezelf dat ik geen mooie stem heb. ik kan zelfs het nummer van we build this city niet goed zingen. ik zeg ga zo door en veel succes met jou muzikale toekomst.:)