PDA

View Full Version : Het merk Vintage - yay or nay?



Methoxy7
14 september 2011, 12:50
Hoi,

Iemand enige ervaring met gitaren van het merk Vintage?
Meer bepaald de V6 en V52, en de icon reeks van deze modellen.

Ik lees in veel reviews dat het voor zo'n prijs (+- 300 Euro) echt wel héél goede gitaren zijn,
maar wil toch eens weten wat jullie ervan vinden?


Dank u.

:rockon:

Mesjoggah
14 september 2011, 12:52
Ik heb een vs6, prima afgewerkte en soepel bespeelbare gitaar, destijds vergeleken met epiphone en tokai en vond deze het fijnst spelen en prima afgewerkt.

bat
14 september 2011, 12:57
Volgens mij was er niet zo heel lang geleden al ongeveer eenzelfde topic. Even zoeken kan geen kwaad dus...

Methoxy7
14 september 2011, 12:59
Volgens mij was er niet zo heel lang geleden al ongeveer eenzelfde topic. Even zoeken kan geen kwaad dus...

Ow, moet ik eens zoeken dan ...
Ben nog maar lid sinds gisteren, nog niet veel tijd gehad om alles te lezen. :)

blademan
14 september 2011, 16:43
Vintage, absolutely yay. Ik heb de AV6GHW , een erg fijne gitaar

thomas_lc
14 september 2011, 19:16
De les pauls : yay
De strats een absolute nay, ben nog geen enkele fijnspelende vintage strat tegen gekomen

arjanb01
14 september 2011, 19:18
Check die Vintage Thomas Blug Signature, die is echt vet. Goeie strat, ik zeg yay

JTB
15 september 2011, 11:03
ik zeg gay

Methoxy7
15 september 2011, 11:14
ik zeg gay

Hahaha ... :D

Gerth
15 september 2011, 11:22
Had ooit een Les Paul Lemon Drop ("Peter Green"-imitatie); zalige gitaar met heel warme, romige elementen (die volgens de site gebouwd zijn door Wilkinson naar het evenbeeld van de authentieke PAFs).

Ook over de bassen hoor je vele goeds. De enige strat van het merk Vintage waar ik ooit op speelde kon mij ook iets minder overtuigen...

Methoxy7
15 september 2011, 11:48
Dus als ik het goed begrijp, zijn de Les Pauls wel OK, de strats iets minder?
What about the Tele's? Iemand daar al wa ervaring mee?

jules
15 september 2011, 20:57
ik heb ook een peter green lemon drop, heeeerlijke gitaar, echt waar. ik heb een 83 gibson lp studio, jaaa een echte unchambered met ebony freboard, geweldige sound, maar ehh die vintage doet er dus gewoon niet voor onder zeker niet qua veelzijdigheid met het uit fase geplaatste hals element

Methoxy7
16 september 2011, 13:38
ik heb ook een peter green lemon drop, heeeerlijke gitaar, echt waar. ik heb een 83 gibson lp studio, jaaa een echte unchambered met ebony freboard, geweldige sound, maar ehh die vintage doet er dus gewoon niet voor onder zeker niet qua veelzijdigheid met het uit fase geplaatste hals element

Hmm, interessant. Mss toch maar eens een LP overwegen dan ...
Van die "in fase - uit fase" snap ik nog niet zo goed, heb een andere post lopen hiervoor ... ;-)

arjanb01
16 september 2011, 16:21
Er staat een witte Thomas Blug sig strat van Vintage op GM:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=147829

Schijnen geweldige stratjes te zijn.

Toch niet misselijk die sound:

http://www.youtube.com/watch?v=G8g56r-5Dzw

Duhsjaak
23 september 2011, 06:32
Hi
Zoekend naar wat anders kwam ik deze draad tegen. Deze had ik effe gemist.
En ervan uitgaand, dat je beslissing nog niet is gevallen:
Ik ben nu ongeveer 2 jaar in het bezit van een Vintage Advance AV1.

Een min of meer LP kloon met een paar heerlijke extra's:
- prima afwerking en geluid dankzij 'PAF Voiced' pups
- de mogelijkheid om hem (potmeter) traploos van humbucker naar single coil te draaien
- en alle standjes er tussen in

Vraag je aan mijn dochter wat voor een auto ze heeft, dan zegt ze: een witte.
Nou ik heb dus een zwarte AV1.
€ 320,00 voor betaald.

Er zitten 0.10 D'addario's op momenteel.

Ik gok dat je ongeveer het dubbele uit zult moeten geven om iets vergelijkbaars te krijgen.

Hij blijft gewoon strak gestemd en als je er op hebt gespeeld zet je m met een superbrede glimlach weer terug in het rek. Iedere keer weer. Deze hou ik. Voor mij een Yay dus. Ben je in de buurt van Amsterdam, geef effe een PMmetje, dan kan je er eens op hakken.

Laat eens weten hoe je beslissing is uitgevallen?
Vreindelijke groet, Gus

Methoxy7
23 september 2011, 06:45
Hi
Zoekend naar wat anders kwam ik deze draad tegen. Deze had ik effe gemist.
En ervan uitgaand, dat je beslissing nog niet is gevallen:
Ik ben nu ongeveer 2 jaar in het bezit van een Vintage Advance AV1.

Een min of meer LP kloon met een paar heerlijke extra's:
- prima afwerking en geluid dankzij 'PAF Voiced' pups
- de mogelijkheid om hem (potmeter) traploos van humbucker naar single coil te draaien
- en alle standjes er tussen in

Vraag je aan mijn dochter wat voor een auto ze heeft, dan zegt ze: een witte.
Nou ik heb dus een zwarte AV1.
€ 320,00 voor betaald.

Er zitten 0.10 D'addario's op momenteel.

Ik gok dat je ongeveer het dubbele uit zult moeten geven om iets vergelijkbaars te krijgen.

Hij blijft gewoon strak gestemd en als je er op hebt gespeeld zet je m met een superbrede glimlach weer terug in het rek. Iedere keer weer. Deze hou ik. Voor mij een Yay dus. Ben je in de buurt van Amsterdam, geef effe een PMmetje, dan kan je er eens op hakken.

Laat eens weten hoe je beslissing is uitgevallen?
Vreindelijke groet, Gus


Hey Gus,

Ben aan't zoeken geweest, hier in de buurt toch 2 mensen gevonden die hun Vintage gitaarkes verkopen.
Eentje is een V100 Tobacco Sunburst, 3 maanden oud, wil er 200 Euro voor hebben.
De andere een V6 Icon Fiesta Red voor 175, ook maar een paar maanden oud.
Heb ne ruil met mijn J5 Tele voorgesteld, maar waren niet geinteresseerd.
We zullen nog wel zien ...

Bedankt alleszins! :rockon:

o0rollo0o
23 september 2011, 09:13
Lekker voor die v100 gaan, prijs meer dan waard, alhoewel ik niet zon fan ben van die coilspit achtige zaken. Kwestie van andere elektronica en Gibson/Seymour Duncan elementen erin zetten en je hebt een "Gibson" geluid.

Methoxy7
23 september 2011, 09:36
Lekker voor die v100 gaan, prijs meer dan waard, alhoewel ik niet zon fan ben van die coilspit achtige zaken. Kwestie van andere elektronica en Gibson/Seymour Duncan elementen erin zetten en je hebt een "Gibson" geluid.

Dacht niet dat een V100 de coil split had. Is de standaard Les Paul versie van Vintage. Soit, ik ga mijne eerste proberen te verkopen en dan zien we wel.

MegaDrive
23 september 2011, 14:14
Ik kan Vintage absoluut aanbevelen. Mijn broer heeft de V62 icon telecaster, ik heb de V6 icon strat en ze klinken allebei fantastisch. Veel tone voor je geld en het zit allemaal erg degelijk in elkaar. Voelt goed aan ook. De telecaster is wat beter gereliced met echt oud uitziende old school hardware, als je dat belangrijk vindt.

Ik heb geen ervaring met de LP modellen maar ik ben echt dol op die strat. Je merkt dat er veel zorg en aandacht is besteed aan de gitaar en men heeft ook goed nagedacht over de pickups, die hoef je echt niet te vervangen. Standje 4 is instant SRV! Ik heb een Squier CV60 en een goede mexicaanse Fender de deur uit gedaan en deze gekocht omdat hij lekkerder speelt en beter klinkt dan beide gitaren.

Ik doe vooral studio werk en 80% daarvan is metal. Voor die 20% dat ik echt een dikke strat sound nodig heb, doet de Vintage precies wat ik wil. Zeker uitproberen!

Methoxy7
23 september 2011, 14:28
Ik kan Vintage absoluut aanbevelen. Mijn broer heeft de V62 icon telecaster, ik heb de V6 icon strat en ze klinken allebei fantastisch. Veel tone voor je geld en het zit allemaal erg degelijk in elkaar. Voelt goed aan ook. De telecaster is wat beter gereliced met echt oud uitziende old school hardware, als je dat belangrijk vindt.

Ik heb geen ervaring met de LP modellen maar ik ben echt dol op die strat. Je merkt dat er veel zorg en aandacht is besteed aan de gitaar en men heeft ook goed nagedacht over de pickups, die hoef je echt niet te vervangen. Standje 4 is instant SRV! Ik heb een Squier CV60 en een goede mexicaanse Fender de deur uit gedaan en deze gekocht omdat hij lekkerder speelt en beter klinkt dan beide gitaren.

Ik doe vooral studio werk en 80% daarvan is metal. Voor die 20% dat ik echt een dikke strat sound nodig heb, doet de Vintage precies wat ik wil. Zeker uitproberen!

Anders koop ik ze gewoon allebei, nee? :crazyhappy: