PDA

View Full Version : Metal track



lekro78
14 september 2011, 11:58
Hallo luitjes,

Ik ben bezig met een nummer. Het is nog niet klaar, maar ik dacht laat ik eens wat op het forum plaatsen.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

http://soundcloud.com/leonvanderkrogt/new-song-work-in-progress

Mvg,

Leon

nak
14 september 2011, 13:48
Klinkt aardig vet allemaal.
Sound vind ik wel lekker, weet alleen niet wat ik met de compositie aan moet.
Het springt nogal van de hak op de tak vind ik.
Komt er nog zang over trouwens? want dan wordt het wel heel vol.
Rond de 0:44 sec is wel een lekker beukend stukkie vooral met de snare op de eerste tel, beetje machinehead/pantera.
:ok:

pasqual
14 september 2011, 23:05
Klinkt lekker vet allemaal. I.t.t Nak vind ik het wel meevallen met dat van de hak op de tak. In mijn hoofd hoor ik hier wel een mooie zanglijn in en dan wel een redelijk hoge heldere stem ( zoals DreamTheater ) met een tweede stem op sommige stukken. Ik mis alleen nog een echt refrein. Maar het zou natuurlijk kunnen dat jij een meer grunt achtige stem in gedachte hebt? Want dan gaat het totaal anders klinken zoals ik zou denken:). Maar je sound is lekker en op z'n tijd melodisch.
Van mij mag de snare wel iets prominenter in de mix of in ieder geval vetter want nu vind ik 'm erg tam. Waarschijnlijk klinkt de drumtrack solo wél erg goed maar in de mix wil dat wel eens anders gaan klinken. Mooi einde trouwens....:sssh:

lekro78
15 september 2011, 11:54
@Nak Bedankt voor je reactie en feedback.

@Pascal Ook bedankt voor je reactie. Leuk dat je hier een mooie zanglijn in hoort ala Dream Theater. Ben jij zelf zo een zanger?, daar hou ik ook van.
Maar scream in combinatie met clean vind ik ook gaaf, maar goede zangers zijn erg schaars.

Qua refrein ben ik met je eens, daar ben ik nog mee bezig. Je tip voor drums neem ik mee.

Groet,

Leon