PDA

View Full Version : Status Quo Medley Gezocht !!!! ( Kenners )



SRV2000
14 september 2011, 02:50
Hallo Gitaarnetters.

Wij als band willen graag een Medley met de bekende hits van Status Quo spelen.
Zoals jullie weten heeft status Quo vele hits gehad en mag ik er van uit gaan dat zij deze nummers ooits wel eens tot een medley verwerkt hebben.

Nu heb ik even op youtube gekeken en kan ik niet echt een passende medley vinden.

De enige medley die in de buurt van onze wensen komen is de medley die zij op de Peter Popshow in 1991 spelen. maar dat zijn maar zulke korte fragmenten.

we zijn dus echt opzoek naar DE Status Quo medley !!!

Dan heb ik het over nummers zoals:

whatever you want
Down Down
Caroline
Rockin' All Over The World
Roll Over Lay Down
Roll Over Beethoven
Rock N Roll music

kortom een rock n roll medley

Helaas heb ik hem nog niet kunnen vinden maar ik mag er van uit gaan dat de mannen van status quo deze nummers wel een keer in een medley hebben verwerkt.

Mocht je een medley kennen die dicht in de buurt komt dan hoor ik dat graag.

alles is welkom !!!

Schrevel
14 september 2011, 03:40
http://www.youtube.com/watch?v=hRR14efzDZc

Voor de rest: waarom zouden zij een medley spelen als ze net ze goed een selectie kunnen spelen? Als ze een show van anderhalf uur moeten vullen helpt het niet als ze al hun nummers in een medley van tien minuten proppen. Zoiets is leuk voor een coverband maar niet voor hun.

Harry
14 september 2011, 10:12
ik zou de Chuck Berry nummers er sowieso uit halen

aaronstonebeat
14 september 2011, 10:29
Ik heb Status Quo één keer live gezien, in 2005 in Ruinerwold. Hoewel ik er eigenlijk helemaal niets van verwachtte (ik was er vooral voor Triggerfinger), was het een geweldig leuk optreden waarin niet één medley werd gespeeld; al die oude krakers zoals het hoort van het begin tot het eind.

Maar goed, waarom maak je niet zelf een medley? De ingrediënten heb je al, nu alleen nog de juiste volgorde en wat smaakvolle overgangen. Da's ook een leuke oefening, proberen het zo te doen als Quo het zelf gedaan zou hebben.

edje kadetje
14 september 2011, 15:22
Ik heb Status Quo één keer live gezien, in 2005 in Ruinerwold. Hoewel ik er eigenlijk helemaal niets van verwachtte (ik was er vooral voor Triggerfinger), was het een geweldig leuk optreden waarin niet één medley werd gespeeld; al die oude krakers zoals het hoort van het begin tot het eind.

Maar goed, waarom maak je niet zelf een medley? De ingrediënten heb je al, nu alleen nog de juiste volgorde en wat smaakvolle overgangen. Da's ook een leuke oefening, proberen het zo te doen als Quo het zelf gedaan zou hebben.

+1

Heb zelf weleens een medley van het echt oude floydwerk gemaakt. Drie stukken die we konden spelen aan elkaar geplakt. Geinig om te doen.

Kim Wilson
14 september 2011, 15:26
Zoek even op Anniversary Waltz, dat zijn medley's die ze zelf op een album hebben gezet.

Schrevel
14 september 2011, 15:39
Zoek even op Anniversary Waltz, dat zijn medley's die ze zelf op een album hebben gezet.

Dat is geen medley van Quo-nummers maar een ode aan rockers uit de jaren '50/60.

aaronstonebeat
14 september 2011, 15:49
Dat is geen medley van Quo-nummers maar een ode aan rockers uit de jaren '50/60.

Klopt.
Ik hoor wel eens bandjes zo'n Anniversary Waltz coveren en dat vind ik dan toch iets te derde hands; een cover van een medley van covers :stop:

Kim Wilson
14 september 2011, 15:55
Nou ja, dat is het enige wat ik kan bedenken als medley van Quo zelf. Als je als bandje een medley wil doen van Quo-nummers, kun je altijd even naar die Anniversary Waltzes luisteren voor wat inspiratie wat betreft overgangen, en vervolgens lekker zelf aan de slag gaan. Kijken wat je wilt spelen en die in de juiste volgorde zetten en mooi aan elkaar breien. Het is niet bepaald de moeilijkste muziek qua akkoorden. De kunst is echter wel om die strakke rhythm erin te krijgen. Ik denk dat dat nog moeilijker is dan die nummers in elkaar over te laten lopen.

Fireburst
14 september 2011, 20:15
Het is niet bepaald de moeilijkste muziek qua akkoorden. De kunst is echter wel om die strakke rhythm erin te krijgen.

+1 !! Typisch zo'n geval van "lijkt wel simpel" maar Rick Parfitt (vooral) speelt echt wel strak.

Op de cd Live Alive spelen ze wel een medley (Roadhouse medley) maar da's niet echt met hun grootste hits zeg maar. Best zelf iets ineen steken dus.

Van Dattum
14 september 2011, 21:17
En razendsnel van gitaar wisselen, want Down Down staat in een open stemming. :blast:

aaronstonebeat
14 september 2011, 21:25
En razendsnel van gitaar wisselen, want Down Down staat in een open stemming. :blast:

Bij 'zelfbouw' is iemand bezig met een dubbele telecaster.

Dat zou hier nou eens goed van pas komen.

Kim Wilson
14 september 2011, 21:28
Alternatieve stemming idd. Maar hij is te doen op een normaal gestemde gitaar. Mario (Vulvasonic) heeft hem ooit al eens uitgezocht en ik heb het hem live zien spelen.