PDA

View Full Version : Boss sd-1 wil niet aan het stopcontact



RobertoL
13 september 2011, 16:57
Ik heb vandaag nieuwe pedalen binnen gekregen. Alle pedalen werkten aan de daisychain normaal maar de boss sd-1 gaat verschrikkelijk ruizen/piepen als ik hem aanzet. Op batterijen doet hij het wel normaal. Ik gebruik een thomann stekker met een thomann dc5 daisychain. Wat zou het kunnen zijn?

Alvast bedankt.

robert-gitarist
13 september 2011, 17:16
Probeer hem eens zonder DC chain. Dus alleen de SD-1 en een adapter.
Hoeveel mA is je adapter trouwens? Een overdrive heeft maar heel weinig mA nodig in verhouding tot modulatie/echo pedalen, maar toch...

Misschien even kijken of je de level niet te ver open hebt van de SD-1.

RobertoL
13 september 2011, 17:24
Ook al adapter alleen geprobeerd, ook een andere adapter geprobeerd, ander stopcontact geprobeerd, niks helpt. Wel steeds voldoende stroom hoor, 200 en 300mA voor een pedaal dat 4 mA gebruikt

Lomeos
13 september 2011, 21:40
Misschien toch even na laten kijken. Of dit kopen: http://www.thegigrig.com/europe/acatalog/PS_Virtual_Batteries.html

Werkt ook goed voor pedalen met een omgekeerde polariteit of zonder adapteraansluiting.

Jorisss
16 september 2011, 21:09
Ik heb vandaag nieuwe pedalen binnen gekregen. Alle pedalen werkten aan de daisychain normaal maar de boss sd-1 gaat verschrikkelijk ruizen/piepen als ik hem aanzet. Op batterijen doet hij het wel normaal. Ik gebruik een thomann stekker met een thomann dc5 daisychain. Wat zou het kunnen zijn?

Alvast bedankt.

Ik heb precies hetzelfde man, precies het zelfde pedaal ook. Snap er niks van.