PDA

View Full Version : fender 85 , is dit wat?



brandon123
13 september 2011, 16:28
wat de titel al zegt is dit wat, heeft iemand er ervaring mee?
ik zag een advertentie staan op marktplaats

http://link.marktplaats.nl/477182354

alvast bedankt!

guitarkid
13 september 2011, 19:42
Transistor-amp uit eind 80's/begin 90's. Clean zijn ze wel ok, overstuurd duidelijk minder. Ik heb nog ergens een Pro 185 uit de zelfde serie staan en dat is het zelfde verhaal, alleen dan wel erg hard.... ;)
Met een goed pedaal is er m.i. wel wat mee te doen. Als er echter wat mee loos is: ze zijn zeer service-onvriendelijk!
BTW Jonny Greenwood van Radiohead (superband!!!) speelt of speelde volgens mij met een dergelijke amp!

barno
13 september 2011, 20:13
ik heb zo'n ampje, al since forever: heel goed transistortje. Ik heb allerlei fancy vintage buizenamps... maar ik gebruik dat ding nog steeds thuis. tegenwoordig ook op repetities omdat het gesleur met die dikke bakken beu ben.

aanrader. let op de ingang(en). die heb ik al es moeten repareren (en dat was idd een geklooi)

guitarkid
13 september 2011, 20:35
aanrader. let op de ingang(en). die heb ik al es moeten repareren (en dat was idd een geklooi)

Exact wat ik bedoelde Barno! Ik heb ook een probleem gehad met de inputs en die zijn lastig om te vervangen!
Maar verder dus een interessante amp.

Barloef
13 september 2011, 22:25
Ik heb deze amp ook voor thuis. Ik vind hem geweldig klinken clean en met een randje. Heerlijke warme buizenachtige sound.reverb klink ook behoorlijk. Komen af en toe op marktplaats voorbij (vraagprijs rond de 175 ot 250)

Harry
14 september 2011, 10:05
ik heb een 85 deluxe gehad waar ik jaren met plezier over heb gespeeld. Oversturing was niet slecht, maar wilde daarna wel weer een buizenversterker.
Clean gaat ie flink hard, overstuurd kwam ik wel eens tekort.

Voor thuis is dit een perfecte versterker!

brandon123
14 september 2011, 12:04
ah wat jammer , de verkoper wil de versterker alleen met 2 gitaren verkopen, maar in ieder geval bedankt voor de reacties!

guitarkid
14 september 2011, 13:01
ah wat jammer , de verkoper wil de versterker alleen met 2 gitaren verkopen, maar in ieder geval bedankt voor de reacties!

Da's dom van de verkoper, want de kans dat dat lukt is klein en apart krijgt hij er waarschijnlijk ook meer voor. Zeg 'm maar dat ik dat gezegd heb... :)
En anders gewoon een bod doen op alles, maar dan wel een bod dat je ook alleen op de amp had uitgebracht! Er is nog niet veel op geboden en volgens mij is de verkoper geen kenner, dus misschien heb je alles voor onder de 200 euro.
en dan die twee gitaren t.e.a.b. weer verkopen! wel even zeker weten dat alles werkt: i.v.m. evt. hoge servicekosten!!!
Succes!