PDA

View Full Version : Hoeveel kan ik vragen voor mijn gitaar?



Methoxy7
13 september 2011, 14:36
Hallo,

Ik had een vraagje.

Ik ben mss van plan mijn gitaar te verkopen, maar ik weet niet juist hoeveel ik ervoor kan vragen.
Zijn er bepaalde richtlijnen voor of zo?

Ben zelf maar een beginnend gitarist, dus ik heb hier niet zoveel verstand van.

Mijn gitaar is een Squier J5 Tele, 1,5 jaar oud, zeer goede staat, nieuwprijs was 360 Euro.

Mss is dit soort vraag al eens gepost geweest, ik heb nog niet alles kunnen lezen ... ;-)

Keep on rockin' ...

BobvanKempen
13 september 2011, 14:39
Hallo,

Ik had een vraagje.

Ik ben mss van plan mijn gitaar te verkopen, maar ik weet niet juist hoeveel ik ervoor kan vragen.
Zijn er bepaalde richtlijnen voor of zo?

Ben zelf maar een beginnend gitarist, dus ik heb hier niet zoveel verstand van.

Mijn gitaar is een Squier J5 Tele, 1,5 jaar oud, zeer goede staat, nieuwprijs was 360 Euro.

Mss is dit soort vraag al eens gepost geweest, ik heb nog niet alles kunnen lezen ... ;-)

Keep on rockin' ...

Met deze markt zou ik hem lekker laten staan. Denk dat je met 150 heel erg in je handjes mag knijpen en daar heb je niets anders voor terug wat de moeite waard is.

rocker_71
13 september 2011, 15:46
Met deze markt zou ik hem lekker laten staan. Denk dat je met 150 heel erg in je handjes mag knijpen en daar heb je niets anders voor terug wat de moeite waard is.

Is wel heel overdreven weinig.
Volgens mij kosten ze nu nieuw 400 euro, dus dan zou je er toch wel rond 250 voor kunnen vragen als ie er nog goed uitziet.

muziekschuur
13 september 2011, 16:06
Ik sluit me aan bij het lekker laten staan advies...

Tenzij je echt ruzie met de hals hebt.... Een Telehals is niet voor iedereen.

Maar alstie gewoon lekker speelt, dan zou ik em lekker houden.... Iedereen heeft ooit een Tele nodig... En met een Squier Tele is niks mis.

Methoxy7
13 september 2011, 16:16
Ik sluit me aan bij het lekker laten staan advies...

Tenzij je echt ruzie met de hals hebt.... Een Telehals is niet voor iedereen.

Maar alstie gewoon lekker speelt, dan zou ik em lekker houden.... Iedereen heeft ooit een Tele nodig... En met een Squier Tele is niks mis.

Tja, uiteindelijk is het een heel leuke gitaar.
Enig minpuntje zijn mss de 2 humbuckers, waardoor ik niet die typische twang eruit krijg.

Ik kan altijd eens proberen die gitaar gewoon te koop te zetten en zien wat het mij oplevert. Is het inderdaad niet de moeite, dan hou ik hem gewoon ...

Allszins bedankt! \m/

Methoxy7
13 september 2011, 16:19
Ik sluit me aan bij het lekker laten staan advies...

Tenzij je echt ruzie met de hals hebt.... Een Telehals is niet voor iedereen.

Maar alstie gewoon lekker speelt, dan zou ik em lekker houden.... Iedereen heeft ooit een Tele nodig... En met een Squier Tele is niks mis.

Trouwens, ivm de hals.
Mijn vorige gitaar was een Epiphone Les Paul Goth, en daar kreeg ik mijn barré's dus niet fatsoenlijk op gespeeld. Met de J5 ging het van de eerste keer al goed, dus ...

Geef mij maar die telehals! ;-)

frekie
13 september 2011, 16:27
Het is een beetje ongelukkig moment om te verkopen denk ik. De mensen zijn terug van vakantie, geld is op, men moet weer naar het werk, het weer blijft ruk, we praten elkaar de zoveelste recessie aan... :cheerup:

Kortom onder je bed leggen en tot medio volgend jaar wachten. Als het weer verbetert, de mensen hun vakantiegeld binnenkrijgen enz. :seriousf:

robert-gitarist
13 september 2011, 17:14
Of gewoon proberen te ruilen voor een Telecaster waar je wel een tele-twang uit kan krijgen ;)
Je zou evt. kunnen sparen voor een leuke tweedehands Mexicaanse Tele of Koreaanse Tele en je huidige Squier Tele gebruiken als back up ofzo. Het zijn maar een paar ideetjes! :)

Epiphoneee
13 september 2011, 17:50
Is wel heel overdreven weinig.
Volgens mij kosten ze nu nieuw 400 euro, dus dan zou je er toch wel rond 250 voor kunnen vragen als ie er nog goed uitziet.

Nee hoor, realistisch gezien is een tweedehands Squier gewoon nauwelijks iets meer waard, 150 euro is inderdaad al een heel leuk bedrag.

Methoxy7
13 september 2011, 19:03
Die J5 is uiteindelijk wel een vet rockgitaarke, klinkt vet en ziet er gewoon flashy uit.
Misschien toch nog effe houden, en uitkijken voor een fatsoenlijk stratje of tele.

guitarkid
13 september 2011, 19:05
Single coils er op zetten. Humbuckers verkopen en voor dat geld een setje tele pu's kopen (GFS of zo). Iedereen blij! ;)
Edit: moet dan wel een andere brug en slagplaat op, bedenk ik me net. Maar dan nog: als de gitaar qua feel bevalt is dat zelfs de moeite waard.

Braindead
13 september 2011, 23:17
Als je hem te koop zet kan je erbij zetten dat je hem ook wilt ruilen. Wie weet zit er een interessante gitaar tussen. Anderen kunnen met hetzelfde probleem zitten en misschien maak je zo elkaar blij.

ps: Als je niet zeker weet of het een gelijkwaardige ruil is kun je hier nog eens posten voor advies :)