PDA

View Full Version : Buitenste ringetje van Gmajor knop kwijt



Johannes
13 september 2011, 14:25
Waarschijnlijk ben ik niet de enige die de draaiknop of ring van zn oude tc electronic Gmajor kwijt is, vandaar een nieuw topic.

Ik ben via de tc electronic site bij music-service.nl beland. Na een mailtje met de vraag of ik zo'n ringetje kan bestellen kreeg ik snel een antwoord. Ja dat kan, kost maar 40 cent! Wel komen er 12,50 service kosten en 2,50 verzendkosten bij. Tel daar 19% btw bij op en je komt uit op 16,97 euro.
Ik vind dat bedrag erg hoog voor een onderdeeltje van een paar dubbeltjes.

Iemand een goed idee hierover?

Rinze
13 september 2011, 14:42
Nee (geen goed idee).

Ik was het helemaal vergeten maar ben afgelopen zaterdag tijdens een optreden ook zo'n stomme ring kwijtgeraakt. Ze flikkeren er sowieso om de haverklap af :dontgeti:

Liquid_Metal
13 september 2011, 14:50
12,50 servicekosten? Ze hoeven 'm toch alleen maar op te sturen? Ik zou lekker verder zoeken, wellicht tweedehands (eBay geprobeerd?).

Johannes
13 september 2011, 18:12
Ik heb het voor de grap maar es doorgestuurd naar het tc hoofdkantoor, benieuwd wat zij van hun Europese service centra vinden :P Ik wacht af wat hun reactie is en of ze misschien een ander voorstel hebben. Anders misschien met een paar mensen die allemaal een knopje of ring missen één bestelling doen, dat scheelt in ieder geval een boel.

Rinze
13 september 2011, 18:19
Ik heb het voor de grap maar es doorgestuurd naar het tc hoofdkantoor, benieuwd wat zij van hun Europese service centra vinden :P Ik wacht af wat hun reactie is en of ze misschien een ander voorstel hebben. Anders misschien met een paar mensen die allemaal een knopje of ring missen één bestelling doen, dat scheelt in ieder geval een boel.

Count me in..

Dirk_Hendrik
13 september 2011, 19:12
Persoonlijk relaas,
Wekenlang bijna om de 2 weken naar binnen gelopen bij een muziekzaak aan de Rozengracht in Amsterdam (en TC serviceprovider) voor de vraag om zo'n ring en 2 rackoren voor zo'n apparaat. Uiteindelijk de TC klantenservice via de TC site gemailt. Lag 2 weken later in een enveloppe op de deurmat.

Grote complimenten voor de TC klantenservice.

DemolitionColorScheme
14 september 2011, 01:25
Grote complimenten voor de TC klantenservice.
Same here. Lang contact gehad betreffende MIDI problemen met de Nova Drive en werd lang en goed geholpen. Erg prettig om mee te werken.

Johannes
14 september 2011, 02:30
Persoonlijk relaas,
Wekenlang bijna om de 2 weken naar binnen gelopen bij een muziekzaak aan de Rozengracht in Amsterdam (en TC serviceprovider) voor de vraag om zo'n ring en 2 rackoren voor zo'n apparaat. Uiteindelijk de TC klantenservice via de TC site gemailt. Lag 2 weken later in een enveloppe op de deurmat.

Grote complimenten voor de TC klantenservice.


Same here. Lang contact gehad betreffende MIDI problemen met de Nova Drive en werd lang en goed geholpen. Erg prettig om mee te werken.

Dat zijn inderdaad positieve verhalen, ik hoop dat ik ook voor een normaal bedrag het onderdeel kan krijgen. Als ik dit zo lees, heb ik goede hoop. Het contact met zowel tc electronic als het service centre in Nederland verliep trouwens wel heel vlot en netjes, tot zover zeker geen klachten. Wel gek ook dat het service centre waar ik naartoe werd verwezen zulke hoge prijzen hanteert. Ik wacht de reactie van tc even af.

dml
14 september 2011, 08:18
Nee (geen goed idee).

Ik was het helemaal vergeten maar ben afgelopen zaterdag tijdens een optreden ook zo'n stomme ring kwijtgeraakt. Ze flikkeren er sowieso om de haverklap af :dontgeti:

Gewoon met een beetje nagellak of hobbylijm, dus spul waarmee het niet knettervast zit, borgen. Die ringen vallen er dan niet meer af.

Johannes
14 september 2011, 11:53
Weer reactie van tc electronic:

Hi Johan,

I'm sorry about this, but I was to sell the part to you it would get just as expensive, if not even more. I know that the actual cost of the plastic part is really low, but the costs add up very quickly when different people have to get involved in procuring and sending this part, handling administration etc., not to mention the cost of postage and VAT.

I hope you understand.

Best regards,

Jammer maar helaas dus :( Het gaat een schrikbarend duur knopje worden.

Maar als iemand ook nog een onderdeel voor een tc apparaat nodig heeft, bestel ik die graag mee. Ik kan het dan weer doorsturen, maar de kosten zullen ongetwijfeld lager uitpakken dan één enkel onderdeeltje bestellen.

Stuur maar een PM met wat je wil bestellen!

interessander
14 september 2011, 12:10
Hoe ingewikkeld is dat onderdeel dan, misschien kun je hem nog beter 3d printen.

edit: is dit hem? http://shop1.pms.de/en/TC-electronic-spares/Knobs/Encoder/Outer-knob-for-PARAMETER-G-Major-Tripple-C.html

Johannes
14 september 2011, 12:31
Hoe ingewikkeld is dat onderdeel dan, misschien kun je hem nog beter 3d printen.

edit: is dit hem? http://shop1.pms.de/en/TC-electronic-spares/Knobs/Encoder/Outer-knob-for-PARAMETER-G-Major-Tripple-C.html


Haha :) en ja dat is het onderdeeltje. Dank voor het meedenken, die had ik ook al gevonden. Vul het bestelformulier eens n voor de grap, de verzendkosten bedragen 19,04 euro (!) Ik vraag me wel af hoe dat kan? Wordt het bezorgd door de directeur zelf met een RollsRoyce op zn vrije dag?

HaroldA
22 september 2011, 22:46
Koop er anders een G-Major bij zonder knoppen, dan kun je de verzendkosten delen ;)

http://link.marktplaats.nl/486305211

Johannes
23 september 2011, 00:38
Koop er anders een G-Major bij zonder knoppen, dan kun je de verzendkosten delen ;)

http://link.marktplaats.nl/486305211

Dat is een koopje, al ben ik wel benieuwd wat een Gmajor mét knoppen tegenwoordig waard is op de 2dehands markt. 150 euro anyone?

Rinze
23 september 2011, 07:03
Dat is een koopje, al ben ik wel benieuwd wat een Gmajor mét knoppen tegenwoordig waard is op de 2dehands markt. 150 euro anyone?
Steeds minder :dontgeti:

goldtop1978
29 september 2011, 00:10
ik ben ook dat knop je (ringetje) bij een optrede kwijt geraakt, mogelijk dat er
een wereld bestelling kan worden geplaatst

Johannes
29 september 2011, 10:12
Het lijkt mij een goed idee om een gezamenlijke bestelling te doen. Als iedereen die een tc onderdeel wil bestellen het hier aangeeft, dan doe ik binnenkort een bestelling.

Het ringetje kost 40 cent. Verder komt 12,50 administratiekosten en 2,50 verzendkosten bij. (alles ex 19% btw)

Het lijstje met geïnteresseerden tot nu toe:

Johannes: 1x buitenste ring Gmajor knop
Rinze: 1x buitenste ring Gmajor knop
goldtop1978: 1x buitenste ring Gmajor knop

Roept u maar, hoe meer zielen hoe meer vreugd!

echojunk
30 september 2011, 21:47
goed initiatief !
ik doe ook graag mee
dan wordt het :

Johannes: 1x buitenste ring Gmajor knop
Rinze: 1x buitenste ring Gmajor knop
goldtop1978: 1x buitenste ring Gmajor knop
echojunkie 2xbuitenste ring Gmajor knop, 1xbinnenste (als mogelijk)

Bedankt! ik hoor het wel

Johannes
1 oktober 2011, 00:54
Hey dat gaat de goede kant op! Ik wacht nog een week ofz en dan doe ik de bestelling. De verdere afhandeling doen we dan met PM's.

Nogmaals: Hoe meer zielen, hoe voordeliger het wordt!

goldtop1978
11 oktober 2011, 11:15
doe voor mij maar 2 ringen, één als reserve

FNaRK
29 oktober 2011, 19:47
Haha :) en ja dat is het onderdeeltje. Dank voor het meedenken, die had ik ook al gevonden. Vul het bestelformulier eens n voor de grap, de verzendkosten bedragen 19,04 euro (!) Ik vraag me wel af hoe dat kan? Wordt het bezorgd door de directeur zelf met een RollsRoyce op zn vrije dag?

Total Products (net):2,55 €plus VAT 19% Amount:0,48 €Total Products (gross):3,03 €Shipping cost0,00 €Grand Total:3,03

:???:

Johannes
30 oktober 2011, 02:23
Total Products (net):2,55 €plus VAT 19% Amount:0,48 €Total Products (gross):3,03 €Shipping cost0,00 €Grand Total:3,03

:???:

Vul stap 3 ook es in...

FNaRK
30 oktober 2011, 13:17
laat me raden: daar gaan de shippingcosts ineens van 0,00 naar 19 ?

Johannes
30 oktober 2011, 14:49
laat me raden: daar gaan de shippingcosts ineens van 0,00 naar 19 ?

Ja, echt absurd. € 19,04 om precies te zijn. :(