PDA

View Full Version : Don't think Twice - Bob Dylan



sietze
13 september 2011, 12:14
Voor Bob Dylan fans :)

http://www.youtube.com/watch?v=2IJrM7FRlq8

-Martijn-
13 september 2011, 12:29
Klinkt goed. ;)
Hoor ook nog een stukje van Tommy ertussen, grappig.

Schrevel
13 september 2011, 12:35
Zeer fraai. Mooi op- en afgebouwd.

Ernest01
13 september 2011, 12:47
Mooi gedaan ! Geweldige zangeres. Fijn arrangement; zeer sfeervol.

Country Roads - ook op Youtube - is trouwens ook helemaal niet verkeerd.

Harald
13 september 2011, 12:59
Netjes gespeeld. Zou van mij wel iets minder lief mogen. Bob Dylan was een protestzanger met een boodschap, dat aspect valt hier een beetje weg.

Schrevel
13 september 2011, 13:04
Netjes gespeeld. Zou van mij wel iets minder lief mogen. Bob Dylan was een protestzanger met een boodschap, dat aspect valt hier een beetje weg.

Maar dit is geen protestlied-met-boodschap maar een relatieliedje over een love 'm and leave 'm man. Dat kan best een beetje teder en geruststellend.

Harald
13 september 2011, 13:14
Aha... door de uitvoering lette ik idd. niet op de tekst. My bad :makeup:

Duhsjaak
13 september 2011, 16:42
Hi
Ben het om heel andere redenen met Harald eens dat het wel wat erg mooi is geworden.
Dat ligt waarschijnlijk in de lijn van ervaringen, waarbij ik lichtjes allergies ben geworden voor mooipraterij/gladstrijkerij. In die tijd was het zo ongeveer wettelijk verplicht om alles van Dylan glad te strijken (te ontdoen van weerbarstigheden) en te coveren. Dat leidde echt tot tranentrekkende liftmuzak. Die je wel goed MOEST vinden, anders was je niet tolerant genoeg. Of zo.

Als ik die Pavlov (hoe schrijf je zo iets?) reactie even uitzet, dan moet ik weer eens verbaasd zijn over het niveau en vakmanschap dat hier wordt tentoongesteld.

Luister eens naar Peter, Paul en Mary (toch zo ongeveer de maatstaf in die tijd) en je weet, zonder dat ik jullie dat hoef te zeggen, hoe goed het is dat jullie beter zijn. Bent u daar nog? Het staat er echt zoals ik het heb bedoeld.

Gewoon āf!!!

Vriendelijke groet, Gus

muziekschuur
13 september 2011, 18:42
I'm on the dark side of the road.... Daar verliest deze versie het wel van wat er mee geduid wordt...
Niet om vervelend te doen.

Ik vind het een geweldige uitvoering. Maar om dat laatste stukje pijn in zo'n song te leggen is niet vanzelfsprekend noch makkelijk....

Don Capo
14 september 2011, 08:45
Prettig nummer, goed gespeeld, goede (en lekkere, ook niet geheel onbelangrijk) zangeres! Complimenten!

sietze
15 september 2011, 00:32
Super, bedankt allemaal! Het is inderdaad minder doorleeft dan Bob Dylan.
We hebben nog niet genoeg meegemaakt denk ik ;)

@Duhsjaak: We zijn erg ge-inspireert geraakt door Alison Krauss. Ook super gelikte muziek maar zo ongelooflijk goed. Gewoon een kwestie van smaak denk ik :)

aaronstonebeat
15 september 2011, 01:37
Moeilijk om een oordeel over te hebben; ik vind het echt heel goed uitgevoerd. Maar ik zit ook wel een beetje op de lijn van Duhsjaak. Dylan kon (kan) dingen zo uitkotsen en aan elkaar zeuren met zijn nasaal gezaag (hij vond Mr. Tambourine Man van The Byrds ook helemaal niets); die dingen mis ik een beetje.

Is dit het juiste origineel?


http://www.youtube.com/watch?v=ZMySCzzfbj4&feature=related

sietze
16 september 2011, 02:26
Yes dat is het origineel! Blijft ook geweldig. Wij hebben alleen een andere benadering gekozen. Doen we met meer nummers ;)

Riky
16 september 2011, 14:31
ik heb er van genoten. Totaal andere versie, maar ook wel toffe interpretatie.

sietze
20 september 2011, 00:05
Bedankt Riky ! :)

lefthandstrat
20 september 2011, 01:43
Heel erg goed. Ik vond het zelfs spannend en jullie zangeres is grote klasse. Warm, prachtige klankkleur en spatzuiver.