PDA

View Full Version : Een Impro over Country Guitar Style



DTmaster
13 september 2011, 11:13
http://www.box.net/shared/ugzs3hj88u

Hope you like it!


Mvg


DTmaster

Ernest01
13 september 2011, 11:45
Vrolijk nummer. Goed gespeeld met de nodige variaties in 'sound'.
Meen te horen dat je 'hier en daar' wat achter blijft in tempo.
Alles zelf opgenomen ? Dus geen backtrack ?

sietze
13 september 2011, 12:15
Lekker man!

DTmaster
13 september 2011, 13:25
Dank u Dank u :)

DTmaster
13 september 2011, 13:26
Ernest ... jah het is een backing track :)

Duhsjaak
13 september 2011, 16:53
Hi
Ik kan niet anders dan erkennen, dat je in een mensenleven domme fouten maakt. Daarop ben ik geen uitzondering.
In de Nieuwe RAI in Amsterdam speelden Johnny Cash/June Carter met de Johnny Cash Revue/Show.

Net getrouwd landden ze op Schiphol en ik was er (ook) om ze te verwelkomen. Dat dan wel weer.

In die show zat ook één van mijn helden: Carl Perkins. Een man die in zijn eentje Les Paul multitrack opnames naspeelde zonder te blikken of te blozen, maar die iedere avond C.C. Rider en Blue Suede Shoes speelde met een plastic glimlach.

De fout is natuurlijk dat ik Johnny Cash minder interessant vond dan Carl Perkins en daarom maakte ik wel band opnames van Carl en niet van Johnny.

Ik hoor hier country gesoleer waarmee de heren in de op stationair draaiende band van Johnny goede sier hadden kunnen maken. En er zijn hier meer dan genoeg momenten waarop ik bijna van country ga houden.

Maar dan klooi je weer een beetje aan met wat richtingsloos gepiel? Was je er niet bij met je hoofd? Om sta je me gewoon een beetje in de zeik te nemen?

Ik kan er geen chocola van maken.

Vriendelijek groet, Gus

DTmaster
13 september 2011, 23:27
Don Cap your right.... was gister wat dronken :)

Don Capo
14 september 2011, 08:42
Hij geeft je eerst een compliment en daarna verbaast hij zich over sommige stukjes. Lees zijn stuk anders nog even door, ik vind het redelijk positief hoor.

Ik deel zijn mening ook. Soms klinkt het gewoon goed, een paar seconden later weer erg dun en inspiratieloos. Ik heb al meerdere stukken van je voorbij horen komen waar veel potentie in zit maar waar de finesse ontbreekt. Je kan veel stijlen aan, wat leuk is om te horen, maar soms is een goed gearrangeerd nummer, compleet foutloos en flink over nagedacht qua opbouw ook wel eens leuk om naar te luisteren. Het is natuurlijk een jam, dat geef je ook aan, maar je pst het in sounds, dus dan mag er kritiek volgen toch?

Harald
14 september 2011, 09:01
+ 1

Maak eens een opname die gewoon helemaal AF is, waarmee je ons helemaal vloert!

Neem met die gitariste waar je mee samen speelt eens een nummer onder handen dat je niet van R&G kent, en dat qua compositie wat spannender is... hebben ze één van deze misschien nog niet gedaan?

Armando's Rumba of Spain van Chick Corea, of een nummer als Guardian Angel van John mcLaughlin, of Passion Grace and Fire (als je echt een uitdaging wilt) van Al di Meola... ga eens met zo'n nummer aan de slag, en maak er iets spannends en swingends van, en neem het dan goed op.

DTmaster
14 september 2011, 12:30
http://www.box.net/shared/3bvnti3diflgjx79cr8a deze opname van vorige week vond ik wel redelijk af :)


Wat vond je van dit nr Harald... mischien eenvoudige fingerpicking patroon maar zo onderlegt ben ik daar nog niet in!
btw dat was ook al de bedoeling want zij wilde alleen maar 5 nrs van Rodrigo & Gabriela doen!

Don Capo
14 september 2011, 13:35
Bij dit stuk hoor ik een hoop gehaastheid en veel foutjes in je spel. Kritiek is er niet om je weg te pesten he, mensen geven je tips doe ermee wat je wilt ;)

EDIT: heb het over het stuk in de post boven mij.

Harald
14 september 2011, 13:41
Had hem wel deels geluisterd, maar ben het met de mensen die er wel wat over schreven wel eens. Het komt wat onrustig over. Je wilt heel veel verschillende stijlen en benaderingen doen. Daar kan ik (op smartlappen na speel ik ook het liefst alles wat los en vast zit) op zich natuurlijk niets van zeggen. Nadeel is dat je in elk afzonderlijk gebied altijd wel mensen vindt die dat beter kunnen dan jij. Hoeft geen probleem te zijn. Waar het interressant kan worden is als vervolgens al die stijlen bij jou tot een kruisbestuiving leiden, en je invloeden mengt. Kan zomaar tot een herkenbaar en eigen geluid leiden. Dat is ook wat bij R&G gebeurt is. Ze hebben een achtergrond in rockmuziek, maar ook duidelijk wel eens vaker naar mensen als Al diMeola en Paco de Lucia geluisterd.

Je zou dat Terra Cognito idee eens met je duo kunnen proberen uit te werken. Melodie meer naar voren, begeleiding wat anders...

maar, zoals de engelsen zeggen 'humour me', yes but no but seriously, ga eens luisteren naar de nummers die ik noem, en tackle daar met je collega eens iets van. Ze lenen zich uitstekend voor wat jullie doen, en het zijn allemaal compositorisch goed geschreven nummers. Kan je gitariste ook melodie spelen? Dat is wel heel erg handig in zo'n kleine bezetting.

Ik had vroeger, eind 80er jaren ongeveer, een duo met forumgenoot LaurentB
Dit is Spain, ooit opgenomen (op 4 track cassette met geleende microfoons). Lang niet alle opnames die we hebben gemaakt kan ik nog in zijn geheel aanhoren, en dat is eigenlijk jammer, want er zitten overal ook wel heel leuke stukken in. Ik laat hem even staan, maar haal hem ook weer weg. Laurent speelt trouwens nylon hier, ik steel string (en als ik het nu hoor ben ik best verbluft, dat kreng speelde echt niet zo makkelijk...) Niks tabs, of op youtube kijken hoe het moest, gewoon platen uitzoeken

http://dl.dropbox.com/u/34747640/10%20Spain.mp3

En nu niet deze letterlijk naspelen, maar je EIGEN ding gaan doen, en dan gewoon zo goed als het kan. Bij elke opname die ik van je gehoord heb heb ik het idee dat je het veel te snel 'neerplempt' Het potentieel is hoorbaar, maar de uitwerking blijft achter. Daarmee doe je jezelf ook te kort.

Don Capo
14 september 2011, 14:02
Ik had vroeger, eind 80er jaren ongeveer, een duo met forumgenoot LaurentB
Dit is Spain, ooit opgenomen (op 4 track cassette met geleende microfoons). Lang niet alle opnames die we hebben gemaakt kan ik nog in zijn geheel aanhoren, en dat is eigenlijk jammer, want er zitten overal ook wel heel leuke stukken in. Ik laat hem even staan, maar haal hem ook weer weg. Laurent speelt trouwens nylon hier, ik steel string (en als ik het nu hoor ben ik best verbluft, dat kreng speelde echt niet zo makkelijk...) Niks tabs, of op youtube kijken hoe het moest, gewoon platen uitzoeken

http://dl.dropbox.com/u/34747640/10%20Spain.mp3



Godver, die heb ik lang niet meer gehoord. ik ken hem van de De Lucia/ Mc Laughlin/Di meola uitvoering (1996 dacht ik?) Tof gedaan. Nooit geweten dat die Laurent dit ook speelde, ben je samen jarenlang moderator.....

EDIT: 1996 inderdaad, Brussel.

DTmaster
14 september 2011, 14:21
Thanx harald voor je waardevolle Comment.... :)