PDA

View Full Version : Shure sm 57 of 58?



Barret Wallace
28 mei 2003, 09:54
Ik wil binnenkort 1 van deze mics aanschaffen maar weet nog niet welke van de 2

welke raden jullie aan en waarom?

Mithrandir
28 mei 2003, 10:02
Wil je zingen of wil je opnemen? De sm58 is namelijk een zangmicrofoon die bepaalde frequenties (bas freq. geloof ik) voor zang meer naar voren brengt.

De sm57 is een instrument microfoon die de mid-frequenties geloof ik wat meer naar voren brengt. Ik heb geen ervaring met deze microfoon, maar wil er zelf ook 1 aanschaffen omdat opnemen met mijn SM58 (die ik heb om mee te zingen), geen bevredigend resultaat gaf.

Barret Wallace
28 mei 2003, 10:12
hey thanks voor de info!

de mic komt voor men amp te hangen, sm 57 zal het dan worden :)

Geert Teekens
2 juni 2003, 14:39
De SM58 is rondom gevoelig. De SM57 is een richtmicrofoon, pikt minder bijgeluiden rondom op. Dat is ook een groot verschil.

Verder zou ik als ik jou was en een 58 werkt niet bevredigend geen 57 proberen. Ik denk dat het daar alleen maar erger mee wordt. Dan zou ik liever een goedkope condensator oid kopen. Ik heb van het weekend een RODE NT1 gekocht bij Feedback in de aanbieding voor 169 Euro. Klinkt perfect!!!!!! Je hebt ze ook nog goedkoper hoor.

Barret Wallace
2 juni 2003, 15:42
thanks voor de reacties, volgens jou geen sm 58 of 57

heb je toevallig een opname van de RODE NT1 ?

Geert Teekens
2 juni 2003, 19:04
Nou, er is hier ergens op dit forum al een topic genaamd RODE NT1. Hierin win ik informatie in over de Rode NT1.

Iemand reageerde hierop met het adres van een site waar hij diverse microfoons met elkaar vergeleek dmv mp3's.

http://www.bertk.tomaatnet.nl/bertmuziek.htm

Hier kun je luisteren naar de verschillen.

Ik zeg trouwens niet per se dat je die mic moet kopen, dit zei ik tegen Mithrandir, die zei dat hij een SM58 niet bevredigend vond en dus een SM57 wilde proberen. Dat vond ik een slecht idee. Vandaar de Rode NT1 tip.

Als je een gitaarversterker gaat opnemen is een SM57 zeer aan te raden. Hij is echt beroemd om zijn versterkerweergave. Dus als het daarom gaat, neem vooral de SM57. Als je wil zingen en akoestische gitaren etc. op wilt nemen, neem dan de Rode of een andere condensatormicrofoon.

Ik heb de Rode nog niet geprobeerd om mijn versterker mee op te nemen. Als dit gebeurd is, laat ik wat weten.

Groeten!

Mithrandir
2 juni 2003, 19:15
Ik had geprobeerd om met de SM58 voor mijn amp wat op te nemen, dat was niet echt super. Voor zingen is hij prima, daar gebruik ik hem ook voor (tenminste dat is de bedoeling :))

Geert Teekens
2 juni 2003, 19:27
Aha, OK, dan snap ik hem!

bert k
2 juni 2003, 20:26
De SM58 is rondom gevoelig. De SM57 is een richtmicrofoon, pikt minder bijgeluiden rondom op. Dat is ook een groot verschil.

.

Sorry, fout. De SM58 is net zo richtinggevoelig als de 57 (nierpatroon.) Ze klinken alleen anders, zie boven

Trouwens, een Rode condensator voor een gitaarkast hangen is al helemaal een slecht idee. Ik heb altijd goede resultaten gehad met een 57. Die link naar die microfoontest is niet slim. We hebben toen een akoestische gitaar opgenomen, en dat is echt anders dan een gitaarversterker. (Ik heb net een Behringer B2pro gekocht, die ik NIET voor een versterker ga hangen)

Barret Wallace
2 juni 2003, 21:23
hmm toch maar SM 57 dan, aangezien ik em voor een hard gierende amp wil gaan plaatsen in de toekomst...

Geert Teekens
4 juni 2003, 20:14
Ja Bert, je hebt gelijk. Ik lulde. Helemaal geen richtmicro, die 57. Hehehehe :)

Nouja, het was allemaal redelijk miscommunicatie hier.

Ik dacht dat hij de 58 kut vond om door te zingen en daarom een 57 ging proberen. Vandaar dat ik zei dat hij jouw microtest maar eens moest beluisteren.

Maar het was dus voor de gitaarversterker. AHA!!!!! 8-)

Maar ik wil het toch wel even proberen hoor. Ik heb nou die Rode liggen en die ga ik echt wel even voor mijn amp hangen. Kijken wattie doet. Ookal is het niet standaard bruikbaar, misschien is het voor de experimentele fucked-up rare gitaarsounds wel af en toe een uitkomst.....

bert k
4 juni 2003, 20:24
hmm toch maar SM 57 dan, aangezien ik em voor een hard gierende amp wil gaan plaatsen in de toekomst...

Yo Barret, ik weet niet waar je zit in het land, maar ik zag vandaag een Beta 57 liggen bij een tweedehandswinkelvoor €169,= en daar gaat nog zeker tien procent vanaf.

Bel ff Goods 4 you in Rotterdam 010-2909955

Geert, dat gaat best wel lukken met die Rode voor een amp. Alleen kans dat het te clean blijft klinken, maar wie weet...

Mithrandir
4 juni 2003, 20:25
Wat is het verschil tussen de Beta57 en de SM57?

bert k
4 juni 2003, 20:27
De Beta serie is de opvolger van de gewone serie, je hebt de Beta 57, 58, 87 en zo. Stamt uit eind jaren 80. Is flink duurder dan de oude serie, en de klank is iets verbeterd. De Beta 58, is wat helderder, en het klankverschil tussen een gewone 57 en een beta 57 ken ik eigenlijk niet, nooi met een beta57 gewerkt. Scheelt weinig denk ik.
Beta's zijn te herkennen aan een blauw ringetje om het gaas

Barret Wallace
4 juni 2003, 20:52
hey thanks Bert, maar een shure sm57 is 119 € is de beta 57 echt het extra geld waard?

bert k
4 juni 2003, 21:25
Shit, nee dus. Ik heb ff geGoogled en die krengen zijn 170 nieuw. Dat istie waard, maar tweedehands niet natuurlijk. Die gast zit de zaak te flessen.
Sorry :oops: [/img]

Barret Wallace
4 juni 2003, 21:53
hehe no prob 8-)


de sm 57 is niet zo duur en ook goed dus ik ga waarschijnlijk voor die, helaas zijn sm 57's neit veel 2ehands te vinden ach.. ik ga zo maar weer eens marktplaats.nl etc checken

Bates15
11 juni 2003, 18:21
De Beta serie is de opvolger van de gewone serie, je hebt de Beta 57, 58, 87 en zo. Stamt uit eind jaren 80. Is flink duurder dan de oude serie, en de klank is iets verbeterd. De Beta 58, is wat helderder, en het klankverschil tussen een gewone 57 en een beta 57 ken ik eigenlijk niet, nooi met een beta57 gewerkt. Scheelt weinig denk ik.
Beta's zijn te herkennen aan een blauw ringetje om het gaas

Beta 57 is waardeloos. Meuk. Lekker bij de gewone 57 blijven. Hele karaterestike 57 sound is verdwenen. heel hifi. Die oude 57 ging, als je hard genoeg ging heel warm klinken. Die beta echtniet. Mischien op de conga's of als bottom voor de snare maar anders....... :(