PDA

View Full Version : Shure sm 57 of 58?



Barret Wallace
28 mei 2003, 09:54
Ik wil binnenkort 1 van deze mics aanschaffen maar weet nog niet welke van de 2

welke raden jullie aan en waarom?

Mithrandir
28 mei 2003, 10:02
Wil je zingen of wil je opnemen? De sm58 is namelijk een zangmicrofoon die bepaalde frequenties (bas freq. geloof ik) voor zang meer naar voren brengt.

De sm57 is een instrument microfoon die de mid-frequenties geloof ik wat meer naar voren brengt. Ik heb geen ervaring met deze microfoon, maar wil er zelf ook 1 aanschaffen omdat opnemen met mijn SM58 (die ik heb om mee te zingen), geen bevredigend resultaat gaf.

Barret Wallace
28 mei 2003, 10:12
hey thanks voor de info!

de mic komt voor men amp te hangen, sm 57 zal het dan worden :)

Geert Teekens
2 juni 2003, 14:39
De SM58 is rondom gevoelig. De SM57 is een richtmicrofoon, pikt minder bijgeluiden rondom op. Dat is ook een groot verschil.

Verder zou ik als ik jou was en een 58 werkt niet bevredigend geen 57 proberen. Ik denk dat het daar alleen maar erger mee wordt. Dan zou ik liever een goedkope condensator oid kopen. Ik heb van het weekend een RODE NT1 gekocht bij Feedback in de aanbieding voor 169 Euro. Klinkt perfect!!!!!! Je hebt ze ook nog goedkoper hoor.

Barret Wallace
2 juni 2003, 15:42
thanks voor de reacties, volgens jou geen sm 58 of 57

heb je toevallig een opname van de RODE NT1 ?

Geert Teekens
2 juni 2003, 19:04
Nou, er is hier ergens op dit forum al een topic genaamd RODE NT1. Hierin win ik informatie in over de Rode NT1.

Iemand reageerde hierop met het adres van een site waar hij diverse microfoons met elkaar vergeleek dmv mp3's.

http://www.bertk.tomaatnet.nl/bertmuziek.htm

Hier kun je luisteren naar de verschillen.

Ik zeg trouwens niet per se dat je die mic moet kopen, dit zei ik tegen Mithrandir, die zei dat hij een SM58 niet bevredigend vond en dus een SM57 wilde proberen. Dat vond ik een slecht idee. Vandaar de Rode NT1 tip.