PDA

View Full Version : Moertje DOD 250



robert-gitarist
12 september 2011, 17:51
Hallo :)

Ik heb vorige week een DOD 250 preamp/overdrive pedaaltje gescoord1 :cheerup: Lekkere overdrive/boost. Ik was altijd al nieuwsgierig na dit pedaaltje maar in de winkel ben ik hem eigelijk nooit tegen gekomen :???: Sowieso DOD pedalen kom ik niet zo heel veel tegen in de winkels. Mijn exemplaar heb ik via internet uiteindelijk gescoord.

Maar nu, mis ik het moertje dat op de output zit, aan de buitenkant. Als ik nu dus een plug erin steek, druk ik de output naar binnen toe (input! :seriousf: ;) )...

Weet iemand waar ik z'n moertje kan krijgen? Het is een afwijkend formaat ofzo; de moeren van een Boss pedaal of MXR passen er niet op en zelfs een moertje van een ander DOD pedaal (trashmetal) past er niet op :???:
Ik ben al langs een electronica winkel gegaan en die verkocht geen moeren want daar was moeilijk aan te komen ofzo blablabla. IMHO is dat gewoon kant en klare bullshit.

Alvast bedankt voor jullie hulp in deze :)

Terminus
12 september 2011, 18:13
Heb je al een bouwmarkt geprobeerd?

adrinalino
12 september 2011, 18:15
Tja, misschien zoeken bij een electronicazaak maar die zijn er niet zoveel meer. Anders vastlijmen met wat epoxy.

http://www.kuldipsingh.net/catalog/catalog/images/BISON%20EPOXY%20UNIVERSAL.JPG

Hoi,

Aad.

Dirk_Hendrik
12 september 2011, 18:41
wss zit je te konten met het fenomeen Amerikaans maten (van schroefdraad dus). Gemakkelijkste en snelste is de hele jack even vervangen.

En niks epoxy. Rare prutoplossing.

robert-gitarist
13 september 2011, 13:04
Heren, bedankt voor jullie reactie!:ok:

Terminus, nee nog niet geprobeerd. Gok dat ik daar ook niet slaag aangezien ik een platte moer moet hebben en in de bouwmarkten alleen maar van die dikke zie...maar zal het proberen!

adrinalino, elektrozaak ben ik al geweest, zie mijn openingspost :sssh: Maar idee met Bison sla ik in de wind. Dat vind ik geen oplossing... Toch bedankt voor het mee denken :)

Dirk, zoiets dacht ik al ja! En daar was ik al bang voor. Stel american idiots. Het is geen sleuteltje 13 zeg maar, maar lijkt er meer op of het 12,5 is. Is er dan echt geen ander alternatief om z'n stom moertje te vinden? nieuwe output is een optie maar helaa zit ik met 2 linker handen betreffende het solderen :D

robert-gitarist
13 september 2011, 17:20
Updeetje!

Net even bij een kleinere electronicawinkel geweest en ik heb een moertje gevonden! De beste man had bij toeval nog een liggen die hij waarschijnlijk van iets anders had over gehouden. De verkoper heeft echt zijn best gedaan om mij te helpen en uiteindelijk was het moertje nog gratis ook, top service!

En het pedaaltje doet het nu super goed. Toch best een hele lekkere overdrive die DOD 250!