PDA

View Full Version : Line 6 pocket POD of Line 6 POD 2.0



RullyRulez
12 september 2011, 17:02
Af en toe wil ik nog wel eens met een koptelefoon op als andere TV zitten te kijken snel lekker even wat 'gitaar spelen' en dan lijkt mij zo'n Line 6.0 POD wel leuk en handzaam, zonder dat ik versterker e.d. moet uithalen. Ook is het wel leuk om deze als ingang van de versterker te gebruiken om wat extra modeling amps te kunnen gebruiken

Nu twijfel ik een beetje tussen :

Line 6 Pocket POD
Line 6 POD 2.0

Wie heeft hier ervaring mee ?
Tips ?

Eric van Esch
12 september 2011, 17:11
Ik heb ze beiden. Als je een MP3 mee wil laten kunnen lopen dan zal je voor de pocket POD moeten gaan, die heeft een AUX in welke niet op de POD 2.0 zit. De pocket POD kan je op batterijen gebruiken (of via adapter) wat bij de POD 2.0 niet mogelijk is. De 2.0 is wel weer steviger uitgevoerd dan de pocket POD.

Kingfisher
12 september 2011, 17:17
Ik heb sinds vorige week een Korg Pandora Mini. Ik heb er snel een dubbele jack bij gekocht (een metalen stukje, met aan beide kanten een jack; denk aan een gitaarkabel, zonder de kabel). Zodoende plug ik de mini direct in de gitaar, koptelefoon in de Mini, en ik kan spelen en rondlopen, en ja, zelfs koken :blast:

De geluidskwaliteit is dezelfde als een pocket pod, dus je gaat er niet mee optreden, maar om te oefenen kan het nog net. Ook de drumcomputer die er in zit is vrij handig.

fastfolkert
12 september 2011, 20:41
Ik heb een pocket-pod en die bevalt me prima met een koptelefoon (gesloten Sennheiser).
Met mijn beide amps klinkt het minder, de presets die ik zelf heb gemaakt klinken prima op de koptelefoon maar op mijn amps klinken ze erg kunstmatig. Er zitten -tig crunch en lead sounds in, maar de eerste de beste tubescreamer vind ik beter klinken op mijn amps.
Maar mobiel, met koptelefoon en op batterijen op de bank, is het ideaal.

YMMV, uiteraard

RullyRulez
12 september 2011, 22:14
Eric van Esch: met steviger bedoel je fysiek steviger neem ik aan ? Of bedoel je ook qua geluid etc. ? Klopt het dat de geluidskwaliteit op zich hetzelfde is ? Heeft het wat jou betreft een toegevoegde waarde om zowel een pocket POD als een 2.0 te hebben ?

fastfolkert : Op zich ben ik ook op zoek naar een wat betere koptelefoon, geschikt om gitaar te spelen. Welk Sennheiser type heb je precies ?

fastfolkert
12 september 2011, 22:20
fastfolkert [/B]: Op zich ben ik ook op zoek naar een wat betere koptelefoon, geschikt om gitaar te spelen. Welk Sennheiser type heb je precies ?

Een simpele HD201, kost ongeveer twee, drie tientjes.

Eric van Esch
12 september 2011, 23:12
Eric van Esch: met steviger bedoel je fysiek steviger neem ik aan ? Of bedoel je ook qua geluid etc. ? Klopt het dat de geluidskwaliteit op zich hetzelfde is ? Heeft het wat jou betreft een toegevoegde waarde om zowel een pocket POD als een 2.0 te hebben ?

Ja klopt, ik bedoel inderdaad fysiek steviger. De pocket is van plastic terwijl de 2.0 een metalen behuizing heeft. Voor wat betreft het geluid, ja daar zit iets verschil in, maar niet veel. Niet in de zin van meer of minder stevig, maar dat zal ook afhangen van wat jezelf programmeert. Nu moet ik nog wel even zeggen dat ik ondertussen de POD 2.0 al vervangen heb voor een POD X3 en de POD 2.0 gaat al naar iemand anders. Ik heb de pocket vooral aangeschaft omdat ik nogal vaak op reis ben en als ik een gitaar kan meenemen dan neem ik die mee ('s avonds in hotel is dan spelen een prettige ontspanning). De pocket gebruik ik dan dus met een hoofdtelefoon (Sennheiser HD201, prima voor het geld). Thuis staat mijn X3 opgesteld in een wat vastere opstelling. Ik heb de pocket vooral dus aangeschaft om snel mobiel ergens toch met een gitaar te kunnen prutsen, terwijl de X3 dus in de vaste opstelling kan blijven staan.

Geoff
12 september 2011, 23:59
Mijn ervaring met de pocket pod was toch iets minder, ik vond het editten erg prutserig met speciale toetsencombinaties en zo...

Bij mij is het niet gelukt om hem met de pc te kunnen editten, waardoor je wel een aantal sounopties mist (ligt waarschijnlijk ook aan mij hoor, ik ben heel ongeduldig op dat gebied.)

En als het echt mobiel moet zijn kan je ook de pocket pod express bekijken, die is nog iets goedkoper.

fastfolkert
13 september 2011, 11:47
Mijn ervaring met de pocket pod was toch iets minder, ik vond het editten erg prutserig met speciale toetsencombinaties en zo...

Bij mij is het niet gelukt om hem met de pc te kunnen editten, waardoor je wel een aantal sounopties mist (ligt waarschijnlijk ook aan mij hoor, ik ben heel ongeduldig op dat gebied.)

En als het echt mobiel moet zijn kan je ook de pocket pod express bekijken, die is nog iets goedkoper.

Dat zou kunnen want ik edit zowel op de POD zelf als op de PC.
Op de POD zelf editen is idd. even prutsen, maar vaak pak ik een preset die al aardig in de buurt ligt van wat je wilt. Die tweak ik dan en sla op onder een eigen naam.

Grootste minpunt zoals gezegd vind ik dat de Pocket Pod op mijn versterkers niet echt klinkt (terwijl ik de "output" van de POD correct heb ingesteld), maar met koptelefoon is het een erg leuk en mobiel dingetje!

Baker
13 september 2011, 14:00
Ik denk dat je die pocketpod alleen moet nemen als mobiel zijn een vereiste is.
De POD 2.0 is (in vergelijking met de pocketpod) toch een wat serieuzer ding waarmee je in noodgevallen ook kunt optreden. Je kunt hem dus ook als backup amp gebruiken. (moet je er wel een fb4 bijkopen)

http://line6.com/legacy/images/FB4.jpg

Eric van Esch
13 september 2011, 23:52
In die zin is de POD 2.0 eenvoudiger te bedienen met zijn knoppen, de pocket heeft meer een menugestuurd gebeuren. Het is maar net wat je wilt.

RullyRulez
14 september 2011, 16:20
De eisen die ik heb zijn zijn in volgorde:

1 thuis meespelen met een backingtrack met een koptelefoon
2 paar leuke moddeling amps
3 indien mogelijk ook leuk als modeling amp input op gewone versterker

Hoewel de POD2.0 wat beter lijkt uit jullie commentaren, zal ik waarschijnlijk toch bij pocket POD uitkomen, want deze heeft WEL een mp3/CD ingang in tegenstelling tot POD2.0, toch?

Klopt dat ?

fastfolkert
14 september 2011, 16:31
De eisen die ik heb zijn zijn in volgorde:

1 thuis meespelen met een backingtrack met een koptelefoon
2 paar leuke moddeling amps
3 indien mogelijk ook leuk als modeling amp input op gewone versterker

Hoewel de POD2.0 wat beter lijkt uit jullie commentaren, zal ik waarschijnlijk toch bij pocket POD uitkomen, want deze heeft WEL een mp3/CD ingang in tegenstelling tot POD2.0, toch?

Klopt dat ?

Ja, de pocket pod heeft een ingang voor externe audio (CD. mp3 whatever).
Jouw punten 1 en 2 worden zondermeer afgedekt door de pocket pod; punt 3 vind ik wat minder maar dat kan natuurlijk ook aan mijn amps liggen. Bovendien is dat niet in een livesituatie te gebruiken omdat de pocket pod niet met voetschakalaar is te bedienen, en hij is ook niet te bypassen VZIW.....

YMMV