PDA

View Full Version : Timo Somers - Face it Freaky ProggyMetal



TimoSomers
12 september 2011, 16:49
Hey Guys,

Ik had dit nummer nog liggen voor een schoolproject (met Leon overigens).
Ik heb besloten er een instrumentale track van te maken.
Veel van wat ik de laatste tijd speel is ietwat softer dus ik wou weer eens een over the top metal track proberen.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

Link:

http://soundcloud.com/timosomers/face-it-2

Eygen
12 september 2011, 16:56
Van 00:48 is het wel lekker, herkenbare stijl van je.
De rest is zoals je zelf al zegt een beetje over the top. Uiteraard wel slick gespeeld, maar niet mijn ding.

schizo910
12 september 2011, 17:10
Nou, wél mijn ding... Zoals inmiddels wel bekend hier ben ik niet van de Vai, Petrucci, Malmsteen en andere tig shredders. Instrumentale gitaar notenpoeperij klinkt in mijn oren (let op MIJN oren) al snel gedateerd en als 13 in een dozijn. Dit vind ik door de coole brakes en stereo effecten erg vet klinken.

Jup deze ga ik vaker luisteren...

Steven Otto
12 september 2011, 17:11
Lekker veel gitaargeweld :rockon:

Mag ik wat punten opmerken over de mix?

Ik hoor op de hi-hat (en in het algemeen) veel gepomp. Dit kan je verhelpen door de release-time van de compressor te verhogen. Oppassen dat de release niet te lang duurt, want dan verdwijnt de transient van de volgende hi-hat aanslag. Naar mijn smaak vind ik de hi-hat wat aan de harde kant.

Daarnaast vind ik de kick een beetje verborgen. Omdat de gitaren in metal nogal high-gain zijn, wordt met een equalizer 'click' toegevoegd aan de kick. Dit kan je doen door tussen de 5kHz en 10kHz te boosten.

Met zoveel gitaarpartijen gebeurt het snel dat het een brij wordt en dat vind ik bij deze mix ook. Ik hoor veel verschillende partijen en het is jammer dat deze niet allemaal tot hun recht komen. Met o.a. een equalizer kan je de rhythm en lead partijen hun eigen plekje geven in de mix.

Het zal vast niet de bedoeling zijn geweest om een perfecte mix te maken en begrijp ook dat het om het nummer gaat, maar ik hoop toch dat je wat kan met deze tips. :)

schizo910
12 september 2011, 17:17
Nou, anders ik wel... Thnx Otto. Ik heb soms wat moeite met meer gitaren in dezelfde frequentie te mixen. Ik loop dan wel te kloten met EQ, maar weet nooit of dat de juiste manier is...

Riky
12 september 2011, 19:14
Erg vet! Vind het niet over de top, maar een betere mix zou het luister plezier wel heel erg vergroten. In mijn ogen zeker de moeite waard!

macwilliams
12 september 2011, 20:00
Dit is niet over the top, dit is zoals het hoort.
:blast:

Heb 'm op mn prikbord op feesboek gezet.

Harald
12 september 2011, 20:46
nice :) Maar ik lees wel de hele tijd Face it Freaky FroggyMetal :seriousf:

savale
12 september 2011, 22:03
Tja geniaal gespeeld en door de afwisseling iedere keer, prima vol te houden tot t einde! Doe mij die maar terwijl ik in Unreal of Quake lekker aan t fraggen ben hoor ;)
Over de mix is al gezeurd, maar laat hier desnoods iemand even naar kijken. :)

TimoSomers
13 september 2011, 12:20
Thanks iedereen!

Over de mix, ik vond het inderdaad moeilijk deze track te mixen.
Nu heb ik hem ook wat gehaast online gepleurd misschien, normaal laat ik het ff een dagje op me inwerken en mix dan pas.
Maar inderdaad kan ik nog veel meer doen met EQ enzo om alles een plekje te geven.
@Steven otto: Thanks voor de tips, heb ik wat aan!!

Duhsjaak
13 september 2011, 16:59
Hi
Dit zijn inderdaad heel erg goede tips. Ik had het al toegeschreven aan de akelige compressie die plaatsvindt als je iets in da bucket doet of op YouTube, maar dat hoeft niet zo te zijn?
Erg bedankt. Ik ga mij daarin eens verdiepen.

Timo, je bent niet de beste. Vast niet. Maar die andere moet ik nog effe zoeken. Dit is een soort steno maar dan op een gitaar. Je zit echt aan de limiet. Sneller dan dit kan ik niet luisteren.

Eerlijk gezegd vond ik juist je afwisselender stukken meer zeggingskracht hebben dan dit, maar trek je niks aan van de blue rinse brigade.

Top!
Vriendelijke groet, Gus

TimoSomers
14 september 2011, 11:27
Dank weer voor de mooie kritiek gus!
En ik kan nog wel een stukje sneller hoor :D:D:D

Don Capo
14 september 2011, 14:09
Dikke shit. Totaal niet mijn stijl maar kan dit zeeeer goed hebben. :ok: Lekkur!

TimoSomers
15 september 2011, 13:51
Thanks! Goed om te horen dat het ondanks het 'extremisme' toch veel mensen ligt!

Harald
15 september 2011, 13:59
Extremisme :???: valt best mee.


http://www.youtube.com/watch?v=GBKVdaKAxUU

DIT is extremisme... ;)

maar dan zou je voor de balans ook eens deze moeten luisteren
http://www.youtube.com/watch?v=QJWYuCk6FJs
of Oh No van dezelfde LP Trouwens, het nummer My guitar wants to kill your mama ken je misschien wel, komt van diezelfde plaat... hoezo afwisselend :)

TimoSomers
17 september 2011, 23:36
Ziek inderdaad :D.

Shredder Mike
20 september 2011, 14:21
Yoda says: Jealous I am.

pupanus1
26 september 2011, 16:12
Ik vind het een eindbazen track, heerlijk juist dat vuige "over the top". Deze ga ik zeker vaker luisteren!

Martijn-w
26 september 2011, 19:35
De stukjes zonder solo er in doen me denken aan Frank Klepacki van de command and conquer soundtrack.
Een betere mix zou inderdaad welkom zijn. Verder wel tof en je hoort dat je een zeer goede techniek hebt.

Luc-O
27 september 2011, 13:38
Het lijkt wel of meneer Vai met White Zombie meespeelt haha. Soms kan ik door al het geweld niet helemaal precies horen wat de leadgitaar doet (met name bij de snellere licks) en de sound van de snare irriteert me op een gegeven moment ook een beetje, maar verder vind ik dit wel een lekkere track hoor. 8)

TimoSomers
28 september 2011, 08:58
Thanks boys! Mix komt ooit in orde haha.